.

Beantwoord

Afwijkende tarieven in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 9 February 2017
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Ik zie bij de kosten voor internet in het buitenland dat dit ongeveer 0.06 ct per MB kost.
Ik zie op mijn factuur van december dat ik voor no geen MB meer dan 1 euro betaal.
Hoe wordt dit berekend?
icon

Beste antwoord door Asma 10 February 2017, 11:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Je was in het buitenland. Was dit binnen de EU of buiten de EU want daar zit een aanzienlijk verschil in.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Scottie,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt. :D

Het is erg vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de tarieven voor internetverbruik in het buitenland!

Ik heb zojuist je aansluiting erbij gepakt en zie dat je in december inderdaad internet hebt verbruikt in het buitenland. Voor dit verbruik heb je meer dan het gebruikelijk tarief betaald, omdat je was verbonden met een satelliet. Cruiseschepen, jachten maar ook vliegtuigen hebben de mogelijkheid om verbinding te leggen met de satelliet. Als je met je simkaart geen netwerk kunt verkrijgen via het gebruikelijke mobiele netwerk, schakelt je telefoon automatisch over naar de satelliet.

Het netwerk via een satelliet is openbaar. Als je aan boord bent dan is bijvoorbeeld het cruiseschip verantwoordelijk om je op de hoogte te stellen van de afwijkende tarieven die gelden. Hierom zie je vaak borden voordat je aan boord gaat waarop vermeld wordt dat internet via een satelliet verbinding opgezet wordt.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken! Er is inderdaad een verschil tussen tarieven binnen en buiten de EU. :D

Groetjes,
Asma

Reageer