.

Beantwoord

Activeren SIM kaart in het buitenland na nummerbehoud, Waarom lukt dat niet?

  • 25 November 2015
  • 18 reacties
  • 890 Bekeken

Ik ben overgestapt naar Simyo Prepaid met nummerbehoud. Inmiddels ben ik in het buiteland en wil graag mijn nieuwe Simyo simkaart gaan gebruiken. Mijn nummerbehoud heeft plaats gevonden terwijl ik in het buitenland ben. Echter krijg ik het nu niet werkend in het buitenland.

Na contact met de helpdesk heb ik de instellingen in Mijn Simyo zo gezet dat ik het buitenland bellen mag. Daarnaast heeft de helpdesk medewerker gechecked of mijn nummerbehoud technisch gelukt was, dat was prima.

Ik heb twee verschillende telefoons geprobeerd zoals werd aangeraden in andere topics (een Nokia 925 en een LG L65). Ik krijg echter geen service.

LG L65 / Android 4.4
Melding 1: Automatische registratie...
Melding 2: Uw SIM staat geen verbinding met dit netwerk toe

Handmatige selectie
Melding 1: Registreren op Netwerk x (Vodafone.de/E-Plus/o2-de)
Melding 2: Kan momenteel niet verbinden met dit netwerk. Probeer het later opnieuw

Wat kan ik doen?

PS: in de mail "Morgen wordt je nummer overgezet naar Simyo" staat ook aangegeven dat ik op Mijn Simyo moet aanmelden met mijn eigen nummer ipv het tijdelijk nummer, dit is echter ook niet het geval.
icon

Beste antwoord door Tiury 26 November 2015, 11:06

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bjorns, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je sinds de overstap geen verbinding meer kunt maken met het netwerk! Dit komt inderdaad doordat je de optie Bellen in en naar het buitenland uit had staan op Mijn Simyo. Helaas is er bij het aanzetten van deze optie iets verkeerd gegaan op het netwerk. Dit heb ik meteen rechtgezet. Als je de telefoon even opnieuw opstart en vervolgens automatisch registreert op het netwerk, doet hij het weer!

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

Dat heeft helaas niets geholpen. Ik heb nog altijd hetzelfde probleem na mijn telefoon meerdere malen opnieuw te hebben opgestart. Wat te doen?

Groetjes, Bjorn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bjorns,

Dat is lastig zeg!

In het systeem staat alles goed. Je zou een verbinding moeten kunnen maken. Krijg je nog steeds dezelfde meldingen te zien als je dit probeert? Heb je ook opnieuw handmatig een netwerk geprobeerd te selecteren?

Werkt het allemaal nog steeds niet, laat het dan even weten. Dan ga ik contact opnemen met de netwerkspecialist van KPN. Er is dan iets anders aan de hand.

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Ik krijg op mijn LG L65's nog exact dezelfde meldingen als in mijn eerste bericht. Ook bij handmatige selectie. Let wel op, eerste gebruik van mijn sim kaart is in het buitenland.

Groetjes, Bjorn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bjorn,

Hmm, ik heb onze IT mannen even aan hun jasje getrokken. In het systeem zie ik namelijk nog steeds een foutmelding terug. Zodra ik hier een reactie op heb, laat ik dit weten aan je. Sorry voor het ongemak :(

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bjorn,

De IT afdeling heeft de foutmelding in het systeem gefikst. Zou je jouw telefoon eens uit en aan willen zetten? Ik ben erg benieuwd of het nu wel werkt.

Groetjes,
Angela
Dag Angela,

Gedaan en het werkt nu weer! Heel erg bedankt voor de inzet van jou en je collega's :)

Nog 1 klein puntje van feedback 😉 nadat mijn telefoon zich had aangemeld ging het Mijn Simyo account ook over op mijn eigen nummer betreft gebruikersnaam. Voor het forum veranderde mijn gebruikersnaam ook in mijn eigen nummer, echter voor het forum moest ik weer een nieuw account aanmaken met een nieuwe gebruikersnaam en ander mailadres dan mijn eerste account. Misschien kan dat nog makkelijker, voor de rest top service hier online!

Groetjes, Bjorn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bjorns,

Er leek iets niet goed te zijn gegaan met het overzetten van jouw nummer in onze systemen. Fijn dat dit nu helemaal goed werkt :)

Ik heb er niet aan gedacht dat jouw forumaccount hierdoor niet meer toegankelijk was. Mocht je liever jouw oude mailadres gekoppeld hebben aan jouw nieuwe account, dan kan ik dit nog regelen voor je 🙂 Wij kunnen dit handmatig aanpassen voor je.

We hebben het allemaal graag gedaan natuurlijk! Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, laat het dan weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Dag Angela,

Maar alles is wel netjes afgehandeld met mijn oude provider?

Als dat mogelijk is, graag mijn "oude mailadres" koppelen aan dit nieuwe account.

Groet,
Bjorn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bjorn,

Dat is helemaal goed afgehandeld. Dit lag aan onze systemen 😉

Ik heb jouw mailadres naar dit account overgeheveld! Nu krijg je jouw forum notificaties weer op dat adres. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.

Groetjes,
Angela

Beste Simyo, 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als hier beschreven. Zouden jullie kunnen controleren of mijn nummberbehoud goed is gegaan en of verder alle instellingen zo zijn dat ik kan verbinden?

 

Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lboeschoten,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je de simkaart niet werkend krijgt! Ik heb zojuist even meegekeken en ik zie dat het nummerbehoud goed is afgerond en is overgezet. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien of te horen? Wil je alleen gebruik maken van het bellen in het buitenland of ook internet? Heb je de simkaart ook al in een ander toestel getest? 

Ik heb zojuist de een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen? 

Ik hoor graag of het hierna werkt! 

Groetjes,
Amy

Bedankt voor je reactie Amy! Ik heb het toestel 15 min uitgeschakeld en nu weer aangezet, maar het werkt helaas nog steeds niet. Ik krijg ook geen foutmelding, er staat alleen dat Simyo ‘unavailable’ is. Hij is wel actief, ik heb ‘Use SIM’ aangevinkt. Maar ook als ik handmatig een netwerk wil kiezen, komen er helemaal geen netwerken naar boven. In hetzelfde toestel zit ook een simkaart uit de VS die geen problemen heeft. Ik heb het ook geprobeerd met alleen de Simyo simkaart in het toestel, dat werkt helaas ook niet. 

Heb je misschien nog andere suggesties?

 

Groetjes,

Laura

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lboeschoten,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je geen beschikbare netwerken krijgt om handmatig mee te kunnen verbinden! 

Heb je wellicht de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevind.

Ik hoor het graag van je! 

Groetjes,
Amy

Beste Amy, 

 

Bedankt voor je bericht! Ik heb hem in de telefoon van mijn partner gestopt maar daar verbindt het ook niet. We hebben beiden een Fairphone, ik de 3 en hij de 4. Hij heeft overigens hetzelfde probleem: hij heeft ook een simkaart van Simyo die hij in gebruik heeft genomen nadat nummerbehoud overgezet zou moeten zijn. Bij hem heeft hij heel even met het netwerk verbonden, maar nu ook al meer dan een maand niet. Helpt dat?

 

Groeten,

Laura

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lboeschoten,

Bedankt voor je reactie. Jullie zouden nog kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten. Dit kan via Settings → System → Reset options. Tap on Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth.

Ik hoor graag of het hiermee lukt!

Groetjes,
Amy

Bedankt voor je reactie! Helaas heeft dat ook niet geholpen. Ik heb de instellingen gereset en mijn telefoon nog een kwartier uitgezet, maar dat heeft geen verbetering opgeleverd. Ik kan nog steeds geen netwerk vinden, handmatig en automatisch niet.. 

 

Groeten,

Laura

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lboeschoten,

Bedankt voor je reactie. Wat balen dat het nog steeds niet lukt! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens en het 06-nummer van je partner? Dan kan ik dit even laten onderzoeken door de Netwerk Specialist. 

Groetjes,
Amy

Reageer