Beantwoord

Telefoon keuzemenu & Blackberry Q10

jannuh
Badge
  • Actief Simyaan
  • 27 reacties
Hoi,
Heb een BB Q10 en kan hiermee geen keuzes maken uit de telefoon-menu's die je tegenwoordig overal standaard voorgeschoteld krijgt.
Als ik een keuze maak, b.v. 3, dan verschijnt die 3 wel op mijn display, maar wordt vervolgens blijkbaar niet verstuurd.
Ook bij herhaald drukken van een cijfer gebeurt er helemaal niets.

Bijzonder vervelend verschijnsel, kan b.v. niet eens mijn huisarts bellen met de Q10.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bijvoorbaat dank voor alle hulp!
icon

Beste antwoord door Hans6312 augustus 2017, 10:29

Je zal op zoek moeten naar de optie "DTMF aanzetten". Heb al wat gevonden hier: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-13879 , echter het ziet er niet veelbelovend uit...

Bekijk originele reactie
10 Reacties
Ray
Reputatie 4
Badge+11
Je zou kunnen kijken of je het kan oplossen om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Werkt dat niet dan zou ik de verkoper aanspreken voor reparatie.
Ray
Reputatie 4
Badge+11
Is het gelukt ?
jannuh
Badge
Hoi Ray,

Bedankt voor de tip; moet ik eerst kijken of ik mijn huidige instellingen ergens lokaal kan opslaan.
Wil persé geen backup naar de cloud, doe ik op m'n PC ook nergens gebruiken.
Zal het morgen eens checken, je hoort nog van me...

Uiteindelijk ben ik er nu al van overtuigd dat ik zelfs geen BB smartfoon had moeten kopen,
maar een of andere dumb foon als opvolger van m'n Nokia E71.
wimj12
Reputatie 3
Badge+7
Ik ken de BB niet, maar ik denk dat het meer een kwestie van RTFM. Of te wel lees de handleiding.

Ik weet dat je bij sommige bedrijfscentrales eerst op een speciale toets moet drukken voordat je die menu keuzes kan invoeren, Ik denk dat jouw BB hetzelfde is, en denk dan bv dat je voordat je die menus in kan een bepaalde toets moet indrukken. Of wellicht ergens in de instellingen iets aanpassen (enable TDK oid).
Hans63
Badge+2
Je zal op zoek moeten naar de optie "DTMF aanzetten". Heb al wat gevonden hier: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-13879 , echter het ziet er niet veelbelovend uit...
wimj12
Reputatie 3
Badge+7
Precies, dat bedoelde ik. Bedankt voor de aanvulling.
jannuh
Badge
RTFM: doe ik standaard bij alle apparatuur die ik aanschaf, is gewoon standaard hier; ook reeds diverse malen gedaan vanwege probleem met 4G met de Q10. Ook nu ivm DTMF tonen, deze worden standaard duidelijk hoorbaar uitgezonden.

DTMF tonen aanzetten: staan standaard aan, worden duidelijk hoorbaar uitgezonden, doch hebben geen effekt op de centrale van de tegenpartij.

Bedankt voor de hulp!
Els
Rank
Reputatie 3
Badge+2
Hoi jannuh,

Leuk om je op het Simyo Forum te zien! Wat onhandig dat er wat onduidelijkheden zijn over je Blackberry.

Omdat wij een Sim Only-provider zijn, hebben we geen serviceondersteuning voor toestelvragen. We kunnen je daarom niet ondersteunen met specifieke toestelvragen. Uiteraard helpen we je waar mogelijk met netwerkinstellingen in je telefoon. Qua specifieke toestelvragen kunnen wij vaak ook niet meer dan gebruik maken van Google voor oplossingen. 🙂

Wat fijn om te lezen dat je wel al een aantal tips hebt gekregen van een aantal Forumleden. Is het aan de hand van die tips gelukt om het op te lossen? Mocht je toch nog onduidelijkheden of problemen hebben met de functies op je Blackberry, dan kun je het beste contact opnemen met de leverancier van je telefoon. Zij kunnen je de noodzakelijke ondersteuning bieden.

Mocht je nog vragen hebben wat betreft je aansluiting of graag wilt dat we

@wimj12, Hans63 en Ray, wat fijn dat jullie er zijn! Bedankt voor de tips! 😃

Groetjes,
Els
jannuh
Badge
Hoi Els,
Bedankt voor je reaktie en tips. Neuh, heb het gehad met smartfoon (heb ik pas enkele maanden);
de BB Q10 ligt in de kast, wellicht vindt ik een famielid die ut ding wil hebben, doe er niks meer mee.

Ben weer terug bij mijn Nokia E71, valt me gelijk op hoe snel en eenvoudig die dumbfoon werkt, b.v. agenda, supersnel t.o.v. mijn BB Q10 en de Lumia 535, die ik ook korte tijd heb gehad (privacy is helemaal niks bij dat ding).
Heb ong. half jaar geleden een nieuwe, originele Nokia, accu voor mijn E71 gekocht, laden is zo eens per week
bij 24u/7d aan.
Gelukkig kan ik bij Simyo van mijn internet abo als het nodig is, krijg momenteel op mijn Nokia E71 internet niet aan de praat, heeft in het verleden altijd gewerkt (3G en Wifi).
Heb internet alleen voor de email nodig, de funktie die ik op mijn smartfoon het meest gebruikte.

Topic kan gesloten worden.
Asma
Rank
Reputatie 4
Badge+7
Hoi Jannuh,

Haha, heerlijk zo'n simpele 'dumbphone'. Geweldige benaming!

Is het inmiddels gelukt met je e-mailinstellingen? Laat mij anders maar weten welk e-mailadres je gebruikt, ik stuur je dan de juiste e-mailinstellingen op.

Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma

Reageer