Servicebook settings ontvangen, kan nog niets, HELP!


Badge
Heb een BB bundel geactiveerd en deze geregistreert op het netwerk, netjes de service book entries ontvangen, howeverrrr...

ik heb nog steeds geen browser icoon, kan ook geen email account inrichten, wanneer ik kijk bij status staat er ook nog steeds:
Blackberry Internet Service: Not connected

ik zie wel het 3G en BB icon rechtsbovenin..

update: als ik de BB toets lang inhoud zie ik het browser icoon, wanneer ik daar op klik de volgende melding:
Your device does not currently have any browser service book entries. Please contact your service provider to enable the browser on the device..

dus Simyo; bij deze graag de browser optie activeren aub

10 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste MichelleC,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij hebben de instellingen ge-reset op het netwerk. Wij verzoeken je om de batterij uit het toestel te halen (battery pull) zodat deze wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. Graag vernemen we of het is verholpen hierna.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hi Manisha!

Eindelijk antwoord..ik vroeg me al of jullie me vergeten waren :o

OK ik heb de battery pull gedaan..alles eruit voor paar minuten, toen weer erin en aangezet.

HELAAS nog steeds hetzelfde, geen browser icon in menu, wel als ik de BB knop ingedrukt houdt, en als ik hem open:

"Your device does not currently have any browser service book entries. Please contact your service provider to enable the browser on the device.."

als ik kijk bij service book entries zie ik wel een hele lijst met entries staan welke door jullie goed erin gezet zijn..waaronder browser service..waarom werkt het dan nog niet??? heb nu 1 week de BB bundel maar kan nog steeds niets meer dan bellen en smsen..

wanneer ik kijk bij service status staat er ook nog steeds:
Blackberry Internet Service: Not connected
Blackberry entrprise service: not connected.

graag een (sneller) antwoord..ik wil zo graag whatsappen met m'n vriendinnen ! 

Gr. Michelle
Reputatie 2
Badge +4
Beste Michelle,

Wij raden je in dit geval aan om de servicebooks opnieuw aan te vragen. Dit kan op de volgende manier:
- bij een oudere Blackberry
opties->geavanceerde opties-> host/routingstabel-> klikken op BB knopje-> nu registreren
- Bij een nieuwere Blackberry (OS7)
opties-> toestel-> geavanceerde systeeminstellingen->HRT editor->klikken op BB knopje-> nu registreren

Hierna kun je het toestel volledig uitschakelen en deze opnieuw aanzetten.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik heb OS7 erop staan, en opnieuw het toestel geregistreerd op het netwerk (heb dit voorheen ook al vaker geprobeerd om het probleem op te lossen) maar dit bied helaas geen oplossing..uitgezet, opnieuw starten, niks.

batterypull, opnieuw starten. nog niks. ik zie wel het 3G en BB icoontje rechtsboven in maar waarom mag ik de browser niet openen??

ik kan ook geen apps installeren..browser niet openen, en bij het configureren van een email account ook de medling dat er geen verbinding naar de server gemaakt kan worden...

ik word er een beetje hopeloos van..!

please help..
Badge
zojuist heel OS7 opnieuw geinstalleerd...hele phone leeg dus..daarna weer opstarten, kreeg ik automatisch het bericht dat ik aangemeld was op het netwerk, service book entries staan er ook netjes in van simyo/kpn...maar nog steeds niets. kan de browser niet openen (ofzien vanuit het menu)..

Blackberry Internet Service: Not connected

is er iets anders wat jullie kunnen doen om te bekijken waar het in mij ngeval misgaat???
Reputatie 2
Badge +4
Beste MichelleC,

Wij hebben zojuist de internetinstellingen opnieuw aangemeld. Wij verzoeken je nogmaals een battery pull te doen zodat de wijzigingen doorgevoerd kunnen worden.

Groetjes,

Manisha
Badge
is er iets anders wat ik kan doen? dit lijkt niet te werken..ik heb de telefoon gekregen van mn vriendin in Engeland..hij is wel simlock vrij..kan dat er nog iets mee te maken hebben???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MichelleC,

We hebben contact gehad met de technische dienst. Ze hebben je gegevens gecontroleerd. Alles staat goed op het netwerk. Ze hebben nu ook in hun systeem een reset uitgevoerd. Daarom wil ik je vragen om nogmaals de batterij uit het toestel te halen terwijl het toestel aan staat. Dan 10 minuutjes uit laten staan. Vervolgens kan je het toestel weer aan zetten. Kan je me laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Alex bedankt voor je hulp..maar helaas..nog steed niets..! kan het met mjn blackberry te maken hebben? ik zal hieronder de servicebook entries beschrijven welke ik erbij krijg als ik me aanmeld bij simyo (met vinkje)
  • BBAuthKeyNego
  • Search Services 611
  • MediaConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  •  BBAuth
  •  WAP BrowserConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  • LBS RC Prod ALL 63001
  • BIS Client
  •  Provisioning [otasl]
  • WLM 2.1
  • Wap push config
  • AIM - BMIM
  • BBFS1
  • BBFS2
  • Wifi TCP-IP Browser [BrowserConfig]
  • Blackberry Identity
  • Provisioning

De volgende komen erbij maar met een "verboden" tekentje ervoor:

  • WAP2 transport
  • TCP for BIBS
  • IPPP for 5 Click
  • KPN MMs TRansport WAP2
  • IPPP for BIBS
  • Wifi TCP IP Transport [wptcp]
bij TCP IP in het menu advanced staat géén APN + user + pw ingevuld..is dat noodzakelik voor een correcte werking?

Ik hoor graag of er nog iets is wat ik kan proberen..want anders weet ik het ook neit meer en kan ik mn blackberry maar beter weer wegdoen 😞
Reputatie 5
Badge +10
Alex bedankt voor je hulp..maar helaas..nog steed niets..! kan het met mjn blackberry te maken hebben? ik zal hieronder de servicebook entries beschrijven welke ik erbij krijg als ik me aanmeld bij simyo (met vinkje)
  • BBAuthKeyNego
  • Search Services 611
  • MediaConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  •  BBAuth
  •  WAP BrowserConfig
  • Blackberry Internet Browsing Service
  • LBS RC Prod ALL 63001
  • BIS Client
  •  Provisioning [otasl]
  • WLM 2.1
  • Wap push config
  • AIM - BMIM
  • BBFS1
  • BBFS2
  • Wifi TCP-IP Browser [BrowserConfig]
  • Blackberry Identity
  • Provisioning

De volgende komen erbij maar met een "verboden" tekentje ervoor:

  • WAP2 transport
  • TCP for BIBS
  • IPPP for 5 Click
  • KPN MMs TRansport WAP2
  • IPPP for BIBS
  • Wifi TCP IP Transport [wptcp]
bij TCP IP in het menu advanced staat géén APN + user + pw ingevuld..is dat noodzakelik voor een correcte werking?

Ik hoor graag of er nog iets is wat ik kan proberen..want anders weet ik het ook neit meer en kan ik mn blackberry maar beter weer wegdoen :(


We hebben al ons systemen nogmaals bekeken. Je aansluiting en daarmee je internet bundel, staan correct aangemeld in ons systeem. Het lijkt er dan toch op dat het aan je toestel ligt. Wellicht dat Blackberry je verder kan helpen. Wij kunnen helaas geen verder invloed uitoefenen op je aansluiting.

Groetjes,

Alex

Reageer