Vraag

Ping doet het niet

• 29 augustus 2012
  • 14 reacties
  • 1107 Bekeken

Ik heb sinds kort weer een blackberry abbonement en ik had nummerbehoud aangevraagd. Vandaag zou ik weer mijn normale nummer hebben en dus zou mijn bundel ook ingaan, het enige wat ik nogsteeds niet kan is pingen! Ik kan zowat alles, maar ping doet het niet.

14 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Renskee.,

Ik heb jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je even de batterij uit jouw toestel kunnen halen en vervolgens weer in het toestel kunnen doen? Nadat het toestel opgestart is zou alles naar behoren moeten werken. Zou je mij even kunnen laten weten of dit het geval is?
Ik heb nou de batterij eruit gehaald en ik kan niet meer als internetten en whatsappen met wifi, omdat ik nu geen mobiel netwerk heb
Welkom op het forum Renskee.,

Ik heb jouw aansluiting een netwerkreset gegeven. Zou je even de batterij uit jouw toestel kunnen halen en vervolgens weer in het toestel kunnen doen? Nadat het toestel opgestart is zou alles naar behoren moeten werken. Zou je mij even kunnen laten weten of dit het geval is?

Ik heb nou de batterij eruit gehaald en ik kan niet meer als internetten en whatsappen met wifi, omdat ik nu geen mobiel netwerk heb
Reputatie 2
Badge +1
Hey Renskee.,

Er was een blokkade op het netwerk blijven hangen. Deze heb ik verwijderd. Zou je nogmaals jouw toestel helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij even laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Hey Renskee.,

Er was een blokkade op het netwerk blijven hangen. Deze heb ik verwijderd. Zou je nogmaals jouw toestel helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij even laten weten of dit het probleem verholpen heeft?

Ik weet niet hoe het komt maar nu heb ik dus geen netwerk van simyo meer, ik kan dus nogsteeds niet pingen en buiten huis op internet, sms'en en bellen lukt ook niet.
Moet ik misschien mijn nieuwe simkaart eruit halen en mijn oude er weer terug in doen?
Mijn blackberry services doen het sinds vandaag ineens niet meer. Mijn internet wel maar ik kan niet pingen/whatsapp/msn

Hebben meerdere hier last van?
Ik heb gisteren een sms ontvangen dat mijn abbonement is ingegaan. Mijn blackberry internet werkt niet. Na een telefoongesprek van meer dan 50 min heb ik deze e-mail ontvangen:

Beste heer/mevrouw,
http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm
Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.
Met vriendelijke groet,
Lovella

Wij hebben hiermee uw bericht over "internet instellingen" met nummer #196893 behandeld en menen het te kunnen afsluiten. Wij denken dat uw issue is opgelost of de klacht is afgehandeld. Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u het ticket eenvoudig heropenen via de link hieronder:
http://support.simyo.nl/tickets/196893
Onderstaand vindt u de volledige terugkoppeling van de klantenservice van Simyo Nederland.

>> Na het uitvoeren van deze stappen heb ik nog steeds geen bericht terug ontvangen dat ik mijn toestel heb geregisteerd in het netwerk. Later die avond heb ik via twitter aangegeven dat het nog steeds niet naar behoren werkt..

Wie kan mij helpen??
Ik heb nogsteeds geen antwoord iets ervan gemerkt dat er iets uitgevoerd is, ik vind het echt vervelend dat ik nogsteeds geen ping heb en overal internet.
Ik ben blij dat ik 2 abbonementen heb op dit moment 1 werkende van KPN en 1 niet werkende van simyo
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn ping/facebook/blackbarry app world enz doen het ook niet. What's app en internet wel gewoon.

Wayne, zou je mijn instellingen ook willen controleren?

Groetjes Ramona
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Renskee, Hanaa en Mobielinternet,

Ik heb jullie aansluitingen op het netwerk bekeken. De gegevens zouden allemaal correct moeten staan. Ik zou jullie willen vragen nogmaals het toestel uit aan te zetten en opnieuw te testen of het werkt. Indien het niet werkt wil ik graag van jullie weten van welke Blackberry jullie gebruik maken als jullie dat nog niet gemeld hebben.

@Mobielinternet. Ik heb jouw reactie het je geopende topic hier naar toe verplaatst om het wat overzichtelijker te houden.

Groetjes,

Alex
Alex bedankt voor je controle. Mijn internet deed het vervolgens nog niet maar ik heb de oplossing!

Instuctie Blackberry 9900:

Ga naar het tabblad [alles] > Ga naar de sleutel [Opties] en bevestig met de middelste cursur toest > [Toestel] > [Geavenceerde Systeeminstellingen] > [TCP/IP] > APN Instellingeningeschakeld [aanvinken]

Daaronder kan je de APN invoeren voer hier in: blackberry.net

De APN-Verificatie ingeschakeld hoef je niet aan te vinken ook de gebruikersnaam voor APN en Wachtwoord hoeft niet ingevoerd te worden. Dit gebeurd automatisch in het netwerk hiervoor moet je ongeveer 30 min geduld hebben. Mocht dat nog niet werken schakel dan het toestel volledig uit en verwijder de batterij. Na het verwijderen van de batterij kan je vervolgens de batterij terugplaatsen. Het toestel start opnieuw op en zou als het goed is nu goed moeten werken.
Bedankt, ik was echt bang dat het niet meer zou lukken. Maar nu doet mijn ping het ook!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mobielinternet en Renskee,

Bedankt dat je jouw oplossing hier op het forum deelt Mobielinternet. En goed om te horen dat alles werkt bij jullie.

Groetjes,

Alex

Reageer