Beantwoord

netwerk tijd werkt niet op mijn blackberry curve, hoe komt dat?

• 20 november 2014
  • 5 reacties
  • 1500 Bekeken

Hallo,
Ik heb geprobeerd de FAQs te lezen over mijn probleem, maar tot nog toe vind ik niets. Veel leeswerk gaat over heel andere dingen.

Mijn probleem is dat ik met  mijn Blackberry Curve 9310 geen automatische tijdupdate kan gebruiken.
Als ik dat inschakel gaat mijn systeem terug op een basistijd (willekeurige datum in 2012 !).
Hierdoor loopt mijn klok regelmatig achter en werken mijn herinneringen en wekker niet juist. Heb hierdoor al belangrijke zaken misgelopen.
Bijkomend euvel is dat de telefoon bij het opstarten 's morgens (auto aan-uit) niet op tijd aan gaat en hij ook niet vanzelf het netwerk inschakeld zodat ik bereikbaar ben.

Is dit onderdeel van het algehele "Blackberry Bundel" probleem?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 november 2014, 10:48

Hoi zwarte bes, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat vervelend dat je telefoon telkens de verkeerde tijd en datum aangeeft. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je hierdoor met afspraken in de knoei bent gekomen!

De netwerktijd gaat helemaal buiten je bundel en internetinstellingen om, dus het kan niet aan de BlackBerry bundel en optie liggen.

Ik vrees in dit geval dat er software matig iets vreemds aan de hand is. Heb je al je telefoon eens helemaal gereset naar fabrieksinstellingen? En wat gebeurde er toen?
Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi zwarte bes, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat vervelend dat je telefoon telkens de verkeerde tijd en datum aangeeft. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat je hierdoor met afspraken in de knoei bent gekomen!

De netwerktijd gaat helemaal buiten je bundel en internetinstellingen om, dus het kan niet aan de BlackBerry bundel en optie liggen.

Ik vrees in dit geval dat er software matig iets vreemds aan de hand is. Heb je al je telefoon eens helemaal gereset naar fabrieksinstellingen? En wat gebeurde er toen?
dank voor je reactie...,

Ge reset? wael dat gebeurde toen ik mijn nieuwe SIM plaatste... alle instellingen terug naar basic, alle telefoon nummers weg, mijn internet (cloud) backup niet meer bereikbaar....
Voor die tijd ook wel een simmetjes gewisseld in het buitenland als ik daar een goedkoop prepaidje kocht om lokaal te bellen, nooit problemen gehad. 
Nu met Simyo opeens wel..., ok voordeel van de twijfel. Ik ben benieuwd waar de oplossing ligt. Houd mij aanbevolen voor ideeen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi zwarte bes,

Je cloud back up en je telefoonnummers heb je wel een BlackBerry bundel voor nodig, omdat dat echt services zijn die zij aanbieden. Je tijdsinstellingen hebben hier niets mee te maken 🙂.

Zo'n reset gebeurt niet als je een andere SIM plaatst. Dit kun je het beste in je telefoon zelf doen. Let hierbij wel op dat je zelf een back up maakt van je contactpersonen etc, omdat je de BlackBerry service niet aan hebt staan.

Wil je de services terug, zet dan de BlackBerry bundel aan 🙂
Dank wederom,
maar het lost mijn probleem niet op vrees ik.
Ik heb bewust geeb BB bundel genomen om mijn kosten te drukken, daarom koos ik Simyo.
Voor dat moment nooit een probleem gehad, nu, bij het plaatsen van de Sim crashte de hele telefoon! Die reset heeft dus al plaatsgevonden.
Daarna kreeg ik dat er steeds een pincode moet worden ingevuld, maar ok...,
daarna merkte ik dat de tijd niet meer synchroon liep.

Bijkomend probleem dat de telefoon na "nachtkast modus" wel opstart maar niet automatisch verbinding maakt met het netwerk, dat moet ik iedere keer handmatig doen.
Als ik het vergeet ben ik onbereikbaar...
Dit had ik voorheen ook nooit.

Al met al ... tja, zeg het maar...
Ik klaag niet, ik merk alleen maar op.
Simyo mag blijven 🙂 naar ik zoek een verklaring.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi zwarte bes,

Het lijkt dan in dit geval met de BlackBerry services te maken, dat je BlackBerry zo van slag is. Dit is niet altijd zo, dus ik denk dat je in dit geval net pech hebt met het toestel.

Als andere forumleden nog suggesties hebben, zou dat natuurlijk ook geweldig zijn 🙂.

Reageer