Internet op BB 9780

• 14 augustus 2012
  • 11 reacties
  • 1111 Bekeken

Vandaag nummer portering uitgevoerd:
Bellen, SMS, en Internet werkt ok.
"ja naar 1300" geeft als antwoord: "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren".
Twitter & facebook geeft melding: "Momenteel gebruikt u een serviceplan/abonnement dat deze toepassing niet ondersteund"
Whats-app blijft "wachten op netwerk".

Op symio site settings gecontroleerd, Internet staat aan.

Wat gaat er fout? Een internetabonnement moet toch voldoende zijn voor bovenstaande applicaties?
Hopelijk overbodig, maar toestel is 2e hands, twitter/facebook etc waren al geinstalleerd maar dat zou toch niets mogen uitmaken.

11 reacties

Badge +6
Beste Simyo gebruiker.

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Met een gewone internetbundel kan je geen gebruik maken van Twitter & Facebook.
Je dient een BlackBerry bundel te hebben om gebruik te kunnen maken van de app op je toestel. Je kunt via je persoonlijke pagina je bundels aan passen en te internetbundel aanpassen naar een BlackBerry bundel.
Beste Natascha,

Blijkt dat het altijd goed is om een second opinion te vragen. Ik weet niet of er handiger manieren zijn, maar alle applicaties (facebook, twitter, whatsapp) verwijdert en opnieuw geinstalleerd vanuit het wel werkende internet. En verrassend: alles werkt.
Reputatie 5
Badge +10
Goed creatief bezig. Om optimaal gebruik te maken van internet op een Blackberry heb je wel een Blackberry bundel nodig. Bij veel Blackberry toestellen werkt het namelijk niet.

Groetjes,

Alex
Ik heb precies tzelfde maar ik kan helemaal neit internetten. Ik heb geen blackberry bundel, maar wil ik ook niet. Ik wil alleen gebruik maken van whatsapp
Badge
Ik heb sinds vandaag mijn blackberry bundel en ik kan wel internetten, whatsappen en op App world maar
mijn ping doet het niet, ik krijg geen Broadcast-berichten en ook als ik mijn naam verander gebeurt en niks? Ik heb zelf ook allemaal dingen geprobeerd met mijn telefoon maar het lukt niet.
Badge
Ik heb sinds vandaag mijn bundel alleen ik had om nummerbehoud van mijn oude toestel gevraagd, nu gaat dat dinsdag pas in en nu is mijn vraag:
Kan ik pas dinsdag echt pingen? Want alles deed het behalve ping, en ik moet nu met een Web To go iets doen zolang mijn nummer niet weer het oude is.
Badge
Ik heb wel een blackberry bundel, maar ik heb nummerbehoud aangevraagd. Nu doen nog lang niet alles het (buitens)thuis, zoals twitter en ping. Twitter kan thuis wel en ping doet het niet bij mij, is er iets met mijn bundel of moet ik gewoon wachten totdat ik mijn oude nummer weer heb?
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb precies tzelfde maar ik kan helemaal neit internetten. Ik heb geen blackberry bundel, maar wil ik ook niet. Ik wil alleen gebruik maken van whatsapp

Hoi emre,

In een ander topic heb je dezelfde vraag gesteld. Je kunt alleen internetten op een Blackberry als je een Blackberry internet bundel hebt. Deze heb je inmiddels aangevraagd en zal ingaan per 1/9.

Ik heb wel een blackberry bundel, maar ik heb nummerbehoud aangevraagd. Nu doen nog lang niet alles het (buitens)thuis, zoals twitter en ping. Twitter kan thuis wel en ping doet het niet bij mij, is er iets met mijn bundel of moet ik gewoon wachten totdat ik mijn oude nummer weer heb?

Welkom op het forum Renske,

Je Simyo abonnement gaat in op het moment dat je telefoonnummer is over gezet. Als je nu gebruik maakt van onze aansluiting hanteren we het buiten de bundel tarief. Omdat je abonnement nog niet is ingegaan is je Blacberry bundel ook nog niet actief.

Off-topic: probeer je vraag in één topic te plaatsen ipv dezelfde vragen in meerdere topics te plaatsen. Hiermee houd je het forum overzichtelijk.

Groetjes,

Alex
Alex,

Ik wil je erop wijzen dat je geen complete informatie afgeeft over het internet en whats app gebruik op een BB. Zoals eerder aangegeven is dit mij zonder heel veel moeite gewoon gelukt.

Emre, ik weet niet of je een nieuw of 2e handstoestel had zoals ik. Als je een 2e hands toestel heb, moet je eerst alle accounts verwijderen, zodat alles in basisinstellingen staan. Daarna opnieuw opstarten met alleen netwerk (zonder connectie naar wifi). 
Dan zou het moeten lukken om whatsapp te configureren met je eigen nummer, bij mij lukte dat niet en heb whatsapp ge-deinstalleerd en via internet een nieuwe versie.

Alex heeft gelijk dat als je BB optimaal wil gebruiken een BB abonnement makkelijker is, maar voor wat internet en whatsapp lukt het ook zonder

Badge
Oeff, er staan wel heel veel reactie's van mij in. Sorry, dat was niet de bedoeling ;x
Badge +6
Alex,

Ik wil je erop wijzen dat je geen complete informatie afgeeft over het internet en whats app gebruik op een BB. Zoals eerder aangegeven is dit mij zonder heel veel moeite gewoon gelukt.

Emre, ik weet niet of je een nieuw of 2e handstoestel had zoals ik. Als je een 2e hands toestel heb, moet je eerst alle accounts verwijderen, zodat alles in basisinstellingen staan. Daarna opnieuw opstarten met alleen netwerk (zonder connectie naar wifi). 
Dan zou het moeten lukken om whatsapp te configureren met je eigen nummer, bij mij lukte dat niet en heb whatsapp ge-deinstalleerd en via internet een nieuwe versie.

Alex heeft gelijk dat als je BB optimaal wil gebruiken een BB abonnement makkelijker is, maar voor wat internet en whatsapp lukt het ook zonder

Beste Ruiter,

Het kan zijn dat het internet & whatsapp zal werken zonder een bundel echter dit kan Simyo niet garanderen. Voor de andere opties op de BlackBerry dien je gebruik te maken van een BlackBerry bundel.

Reageer