Vraag

Hoe stel ik mijn Blackberry-internet in?

  • 17 april 2012
  • 35 reacties
  • 4618 Bekeken

Badge
Dag!
Vandaag is mijn abonnement ingegaan maar ik kan nog steeds niet op internet via de Blackberry Torch.
Wat kan ik hier aan doen?

Groet

35 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Johan87,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Wij hebben zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij hebben geconstateerd dat de Blackberry APN instellingen correct staan op het netwerk en dat je ook via de juiste APN verbinding maakt met het internet. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is opgelost.

Mocht dit niet zo zijn, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
ik heb sinds vandaag een sim only abonnement en een blackberry bundel,
met mijn telefoon kan ik al wel bellen, maar internet en pingen gaat nog niet.
wat voor instellingen moet ik dan aanzetten??
Reputatie 2
Badge +4
Beste Maickel,

Welkom op het Simyo forum!

Je kunt de Blackberry bundel gebruiken als het abonnement is geactiveerd (als nummerbehoud heeft plaatsgevonden) door de optie internet op de mobiel/blackberry aan te zetten. Dit kun je doen op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl onder het tabblad gegevens en instellingen.

Groetjes,

Manisha
Ik heb vandaag mijn Sim only kaart ontvangen voor een BB Curve 9300. Maar volgens mij kan ik nog geen gebruik maken van de BB diensten. Heeft dit te maken met het feit dat de nummerportering nog niet is gedaan?
Badge +2
Beste mavank,

Dit is inderdaad het geval. Je kan pas gebruik maken van je BlackBerry internetservice op het moment dat je nummer is geporteerd en je abonnement dus is ingegaan.

Groetjes,

Arie
ik heb ook dit probleem,
sinds vandaag is mijn nummer overgezet internet en bellen werkt prima alleen mijn blackberry bundel om te pingen werkt niet..
Reputatie 2
Badge +1
Hey angelo,

Volgens onze gegevens heb je geen Blackberry bundel maar een reguliere internet bundel. Op een blackberry kunnen wij enkel internet garanderen indien je gebruik maakt van een blackberry bundel. Ik wil je adviseren om via de persoonlijke pagina alsnog een blackberry bundel aan te vragen. Nadat je een blackberry bundel hebt aangevraagd, laat je mij dit dan even weten zodat ik direct de blackberry internet services voor je kan activeren?
Hey angelo,

Volgens onze gegevens heb je geen Blackberry bundel maar een reguliere internet bundel. Op een blackberry kunnen wij enkel internet garanderen indien je gebruik maakt van een blackberry bundel. Ik wil je adviseren om via de persoonlijke pagina alsnog een blackberry bundel aan te vragen. Nadat je een blackberry bundel hebt aangevraagd, laat je mij dit dan even weten zodat ik direct de blackberry internet services voor je kan activeren?


Hallo wayne,

Ik dacht dat ik blackberry internet had genomen stom mijn fout..
Ik heb hem net even aangepast.
Naar 1000mb internet blackberry
Graag hoor ik van u.

Groet Angelo
Reputatie 2
Badge +1
Hey angelo,

Ik heb de blackberry internet services voor je aan gezet. Zou je de batterij even uit het toestel kunnen halen en deze vervolgens weer in het toestel kunnen doen zodat deze volledig opnieuw opstart? Zodra dit is gebeurd, zou je gebruik moeten kunnen maken van de blackberry internet services. Zou je mij even kunnen laten weten of het is gelukt?
Ja top hij deed het metteen bedankt voor de hulp!
Reputatie 2
Badge +1
Angelo,

Ik ben blij dat het werkt. Jij bedankt voor jouw terugkoppeling!
Angelo,

Ik ben blij dat het werkt. Jij bedankt voor jouw terugkoppeling!



Ik ben al weken bezig met instellen met hetzelfde probleem.
Op de 1200lijn wordt je opgescheept dat het aan je telefoon ligt of je krijgt na 30 min niemand aan de telefoon.
Hier baal ik enorm van omdat ik er gewoon voor betaal!!

Ik zag dat het hierboven was gelukt dus zou je mij hier ook mee kunnen helpen?? Graag!

Met vriendelijke groet, Jaap Wim
Badge +2
Beste jwriphagen,

Uit onze gegevens blijkt dat je toestel wel verbinding maakt met het internet. Graag vernemen wij welke foutmelding je krijgt als je het internet probeert te gebruiken?

Groetjes,

Arie
Beste jwriphagen,

Uit onze gegevens blijkt dat je toestel wel verbinding maakt met het internet. Graag vernemen wij welke foutmelding je krijgt als je het internet probeert te gebruiken?

Groetjes,

Arie


Ik krijg de volgende melding:

Kan geen verbinding maken met internet. Probeer het later opnieuw.
Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw netwerkprovider.


Als ik mijn email in wil stellen krijg ik de volgende melding:

Kan geen verbinding maken met de server.

Dit alles terwijl ik wel 3G heb en het blackberry icoon te zien is boven in mijn scherm.

Groeten, Jaap Wim
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jwriphagen,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Ze geven aan dat je aansluiting goed op het netwerk staat. Ze kunnen eventueel een harde reset uitvoeren op het netwerk. Je toestel moet hiervoor echter uitgeschakeld zijn. Ik heb je zojuist even gebeld om je te vragen of je het toestel kon uit zetten. Ik kreeg je helaas niet te pakken. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin een tijdstip dat ik je kan bellen? Dan probeer ik het nog een keertje.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb een BlackBerry internetbundel, maar ik kom helemaal niet op internet.
Ik krijg steeds de melding: "Er zijn momenteel geen vermeldingen in het serviceoverzicht voor de browserconfiguratie van uw apparaat. Neem contact op met uw netwerkprovider om de browser op uw apparaat in te schakelen."
Ook andere apps doen het niet.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum eankieee,

Het e.e.a. is nu aangepast door de technische dienst. Het lijkt er op dat dit heeft gewerkt, want je maakt volgens onze gegevens gebruik van internet. Klopt dit?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum eankieee, Het e.e.a. is nu aangepast door de technische dienst. Het lijkt er op dat dit heeft gewerkt, want je maakt volgens onze gegevens gebruik van internet. Klopt dit? Groetjes, Alex


Ja klopt, alles doet het nu!
Badge +6
Ja klopt, alles doet het nu!

Beste Eankieee,

Blij te horen dat alles werkt.
Ik heb sinds een week een sim only Blackberry Abonnement, maar de Blackberry services doen het niet. Blackberry App World kan ik niet gebruiken en Facebook ook niet. Zijn mijn instellingen verkeerd, of ligt dit aan de simkaart? Ik heb een Blackberry Bold 9700. Ook mijn batterij gaat nu minder dan een dag mee als ik mijn telefoon bijna niet gebruik, terwijl deze eerst 5 dagen mee ging.

Groeten,
Winnie
Badge +2
Beste wdw,

Uit onze gegevens blijkt dat je reeds gebruik hebt gemaakt van je internetaansluiting. Wij gaan er van uit dat het probleem is verholpen. Laat ons even weten als dit niet het geval is.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Ik kan inderdaad gebruik maken van mijn internetaansluiting, maar niet van de Blackberry Services zoals Blackberry App World. Ook de apps van bijvoorbeeld Facebook en Google Maps doen het niet.

Groetjes,
wdw
Badge +2
Beste wdw,

Wij hebben bij deze de instellingen de BlackBerry service op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je gewoon gebruik maken van de BlackBerry internetservices.

Groetjes,

Arie
Hallo Arie,

Ik heb mijn batterij er 2 keer uitgehaald en weer terug gestopt. Hij doet het nog steeds niet.

Groeten,
wdw
Badge +2
Beste wdw,

Alle gegevens staan bij ons goed ingesteld op het netwerk. Wij adviseren je de simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze mannier kunnen wij achterhalen of het een simkaart of een toestel gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie

Reageer