Beantwoord

Geen toegang BlackBerry internetbundel


Sinds vandaag is mijn BlackBerry internetbundel actief, maar ik krijg, ondanks verwoede pogingen de instellingen aan te passen, geen toegang tot internet en (push)mail. Het toestel is een Bold 9780.
icon

Beste antwoord door Wayne 5 april 2013, 09:50

Welkom op het forum Marjon en Dolf,

@Marjon, ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je de batterij uit jouw toestel kunnen halen en hierna kunnen controleren of dit het probleem verholpen heeft?

@Dolf, De reden dat je geen gebruik van jouw internet en email kunt maken is het feit dat je jouw Blackberry bundel per 01-04 hebt beëindigd. Het gebruik van Blackberry zonder Blackberry internetbundel wordt door Simyo niet ondersteund.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Ook ik heb een Blackberry, en sinds vandaag opeens geen internet en e-mail meer.
Ergens storing of zo?
Balen.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Marjon en Dolf,

@Marjon, ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je de batterij uit jouw toestel kunnen halen en hierna kunnen controleren of dit het probleem verholpen heeft?

@Dolf, De reden dat je geen gebruik van jouw internet en email kunt maken is het feit dat je jouw Blackberry bundel per 01-04 hebt beëindigd. Het gebruik van Blackberry zonder Blackberry internetbundel wordt door Simyo niet ondersteund.
Mijn BB bundel doet het ook niet. Sinds afgelopen donderdag overgestapt naar Simyo, juist vanwege de BB bundel. Wat nu ? Helpdesk heeft al gereset, batterij eruit en erin, een andere medewerker van de helpdesk zegt dat het wel en dag kan duren. Wie helpt mij ?
Badge +6
Mijn BB bundel doet het ook niet. Sinds afgelopen donderdag overgestapt naar Simyo, juist vanwege de BB bundel. Wat nu ? Helpdesk heeft al gereset, batterij eruit en erin, een andere medewerker van de helpdesk zegt dat het wel en dag kan duren. Wie helpt mij ?

Hoi Wiba,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Je dient je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen.
Na 15 minuten kan je batterij terug plaatsen en daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.
Bedankt voor je reactie Natascha. Nadat ik ook mijn toestel heb aangemeld via qelp lijkt de Blackberry bundel het te doen. Toch nog een vraag. Internet doet het niet op het 3G netwerk, alleen op gprs (2G). Ik krijg het blackberry logootje alleen maar te zien als ik op wifi zit. Wat betekent dit ? Worden de blackberry-diensten niet aangeboden via gprs ? Is voor mij alleen het gprs netwerk beschikbaar bij mobiel internetten ?

groet,
wiba 
By the way: als ik mijn toestel op 3G zet, heb ik voldoende streepjes !
Badge +6
Bedankt voor je reactie Natascha. Nadat ik ook mijn toestel heb aangemeld via qelp lijkt de Blackberry bundel het te doen. Toch nog een vraag. Internet doet het niet op het 3G netwerk, alleen op gprs (2G). Ik krijg het blackberry logootje alleen maar te zien als ik op wifi zit. Wat betekent dit ? Worden de blackberry-diensten niet aangeboden via gprs ? Is voor mij alleen het gprs netwerk beschikbaar bij mobiel internetten ?

groet,
wiba 


Hoi Wiba,

Kan je mij voorzien van de volledige postcode waar je dit probleem ontvangt. Wanneer ik dit van je heb ontvangen kan ik een postcode check voor je doen.
Als ik op 4855AZ zit krijg ik alleen gprs en geen BB logo, behalve op het wifi netwerk. Op wifi verschijnt het BB logo wel. Op 4811TA geeft mijn toestel aan dat er een goede ontvangst is op 3G, maar geen BB logo. De HRT editor op mijn toestel geeft alleen maar een heleboel GPRS NL nummers te zien. Bijvoorbeeld GPRS NL (204) [20400830] vetgedrukt weergegeven. Om de BB bundel te proberen heb ik een maand lang een BB prepaid kaartje van Vodafone gebruikt. Dat werkte feilloos.
Badge +6
Als ik op 4855AZ zit krijg ik alleen gprs en geen BB logo, behalve op het wifi netwerk. Op wifi verschijnt het BB logo wel. Op 4811TA geeft mijn toestel aan dat er een goede ontvangst is op 3G, maar geen BB logo. De HRT editor op mijn toestel geeft alleen maar een heleboel GPRS NL nummers te zien. Bijvoorbeeld GPRS NL (204) [20400830] vetgedrukt weergegeven. Om de BB bundel te proberen heb ik een maand lang een BB prepaid kaartje van Vodafone gebruikt. Dat werkte feilloos.

Hoi Wiba,

Kan je voor mij kijken wanneer je op één van de locaties bent of bij Servicestatus ziet of BlackBerry Internet Service verbonden is met Mobiel Netwerk? Ik verneem graag je bevindingen.
Alles lijkt inmiddels te werken. Kennelijk had het wat meer tijd nodig. Bedankt voor je inspanningen Natascha !
Badge +8
Alles lijkt inmiddels te werken. Kennelijk had het wat meer tijd nodig. Bedankt voor je inspanningen Natascha !

Hoi wiba,

Fijn dat je het nog even laat weten. Goed dat alles weer werkt!
Ik geef het door aan Natascha :)

Groetjes,
Charlene

Reageer