Beantwoord

Geen mail blackberry

  • 15 januari 2014
  • 11 reacties
  • 4774 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Beste! 

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Een paar dagen geleden is mijn blackberry Bold overleden 😞 Helaas, maar het is niet anders. Ik had nog een oude blackberry Curve liggen dus heb ik via blackberry desktop de info van mijn Bold weer op mijn oude curve gezet. Alles werkt prima, echter ik krijg geen mail meer binnen. Als ik de e-mailinstelling wil wijzigen vraagt mijn BB om mijn BB internet ID. Vast ooit eens aangemaakt maar ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Weet iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik simyo gewoon vragen om mjn account te resetten? 

Help is appreciated :-) 
icon

Beste antwoord door Charlene 17 januari 2014, 14:11

Dank beide voor de hulp, het heeft echter niet mogen baten. Simyo heeft nu ook mijn account intern gereset maar dat haalt niets uit. Als ik op mijn BB mijn e-mail wil wijzigen dan vraagt die om een BB internet service username en password (voor KPN http://kpn.blackberry.com/ & T-Mobile etc. zijn hier speciale sites voor maar bij Simyo niet). Volgens Simyo hebben ze deze gegevens niet. Ben nu al een hele dag bezig en het haalt niets uit, inmiddels Simyo klantenservice 7 keer aan de lijn gehad maar die kunnen me niet verder helpen. 

Joepie!!! JVos , ik ben er uit.
De netwerkspecialisten hebben je gebruikersnaam kunnen vinden. Die stuur ik je zo even in een privébericht. Zij hebben ook even een nieuw wachtwoord voor je aangevraagd, dat is verzonden naar je toestel. Heb je dat ontvangen?
Dan is het dus inderdaad zoals ik al vermoedde. Jij moet naar die Kpn.blackberry.com site. Want dat is het netwerk waar je op zit.
Met je gebruikersnaam (in privébericht) en het wachtwoord wat je op je toestel hebt ontvangen, kun je daar inloggen en de rest in orde maken 🙂
Sorry dat we het niet wisten, maar zelfs echt hardcore BB gebruikers die hier werken hadden dit nog nooit hoeven doen. Daardoor heb ik wel weer iets geleerd. Sommige Blackberrydingen zijn dus wel netwerk-gerelateerd..

Ik ben voorzichtig al blij dat we wat verder zijn gekomen 🙂 Maar nog blijer als het echt werkt. Laat je het weten?

Groetjes, Charlene
Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +1
De inlog van je account kan je zelf resetten aan de hand van je mobiele nummer en email adres, hoe het met BB ID zit weet ik niet maar lijkt me dat je die op je mijn simyo pagina wel moet kunnen vinden!
Badge +8
Beste! 

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Een paar dagen geleden is mijn blackberry Bold overleden 😞 Helaas, maar het is niet anders. Ik had nog een oude blackberry Curve liggen dus heb ik via blackberry desktop de info van mijn Bold weer op mijn oude curve gezet. Alles werkt prima, echter ik krijg geen mail meer binnen. Als ik de e-mailinstelling wil wijzigen vraagt mijn BB om mijn BB internet ID. Vast ooit eens aangemaakt maar ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer. Weet iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik simyo gewoon vragen om mjn account te resetten? 

Help is appreciated :-) 


Hoi JVos,

Je BlackBerry ID, dat gaat allemaal via BlackBerry. Ik heb via een collega begrepen dat je via BlackBerry World een nieuw wachtwoord kunt aanvragen voor je ID en dat dan alles weer in orde komt. Anders zou ik je ook de site van Blackberry aanraden voor specifieke BB ondersteuning.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dank beide voor de hulp, het heeft echter niet mogen baten. Simyo heeft nu ook mijn account intern gereset maar dat haalt niets uit. Als ik op mijn BB mijn e-mail wil wijzigen dan vraagt die om een BB internet service username en password (voor KPN http://kpn.blackberry.com/ & T-Mobile etc. zijn hier speciale sites voor maar bij Simyo niet). Volgens Simyo hebben ze deze gegevens niet. Ben nu al een hele dag bezig en het haalt niets uit, inmiddels Simyo klantenservice 7 keer aan de lijn gehad maar die kunnen me niet verder helpen.
 

 

  
Badge +8
Hoi JVos,

Ik heb me suf gegoogled. En ik begrijp nu wat je probeert te doen. Wat er volgens mij mis gaat, is dat wij dat inderdaad echt niet hebben. Er zou geen username en password moeten worden gevraagd.
Ik vond dit (het is wel in het engels)
If you have forgotten your User Name you should first double check that you have a BlackBerry user name set up. So to do this from your Home screen click on the E-mail Settings/Accounts.

After doing this you will see one of two screens –

1. If you see the screen prompting you to enter a User Name and Password you will need to contact your Service Provider for further assistance, they will be able to look up your account and inform you of your username.

2. If you see the screen starting with the words Services followed by a hyperlink for Email Accounts then you do not have a username and password and do not need one. 


Ik ga nu informeren bij de Netwerkspecialisten. Misschien kunnen zij wel je account zien (wij hebben die info echt niet). Anders ga ik aan hun vragen of jij die kpn site misschien moet gebruiken (omdat wij op het KPN netwerk zitten)
Je hoort dit nog van me.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Dank beide voor de hulp, het heeft echter niet mogen baten. Simyo heeft nu ook mijn account intern gereset maar dat haalt niets uit. Als ik op mijn BB mijn e-mail wil wijzigen dan vraagt die om een BB internet service username en password (voor KPN http://kpn.blackberry.com/ & T-Mobile etc. zijn hier speciale sites voor maar bij Simyo niet). Volgens Simyo hebben ze deze gegevens niet. Ben nu al een hele dag bezig en het haalt niets uit, inmiddels Simyo klantenservice 7 keer aan de lijn gehad maar die kunnen me niet verder helpen. 

Joepie!!! JVos , ik ben er uit.
De netwerkspecialisten hebben je gebruikersnaam kunnen vinden. Die stuur ik je zo even in een privébericht. Zij hebben ook even een nieuw wachtwoord voor je aangevraagd, dat is verzonden naar je toestel. Heb je dat ontvangen?
Dan is het dus inderdaad zoals ik al vermoedde. Jij moet naar die Kpn.blackberry.com site. Want dat is het netwerk waar je op zit.
Met je gebruikersnaam (in privébericht) en het wachtwoord wat je op je toestel hebt ontvangen, kun je daar inloggen en de rest in orde maken 🙂
Sorry dat we het niet wisten, maar zelfs echt hardcore BB gebruikers die hier werken hadden dit nog nooit hoeven doen. Daardoor heb ik wel weer iets geleerd. Sommige Blackberrydingen zijn dus wel netwerk-gerelateerd..

Ik ben voorzichtig al blij dat we wat verder zijn gekomen 🙂 Maar nog blijer als het echt werkt. Laat je het weten?

Groetjes, Charlene
Badge
Beste Charlene, 

Heldin! Het is gelukt. bedankt voor de goede hulp. Blij dat ik zelfs bij Simyo wat nieuws heb weten aan te dragen. 

Hartelijke groet, 

Jeffrey 
Reputatie 5
Badge +11
Beste Charlene, 

Heldin! Het is gelukt. bedankt voor de goede hulp. Blij dat ik zelfs bij Simyo wat nieuws heb weten aan te dragen. 

Hartelijke groet, 

Jeffrey 


Namens Charlene zeg ik: dankjewel! Wat fijn dat het uiteindelijk gelukt is!

(Ik heb een mailtje naar Charlene gestuurd met een screenshotje van je bedankje 😉 )
Beste mensen,

Ik heb sinds vrijdag simyo maar nu ontvang ik geen mails en heb geen internetverbinding. Heb al wel de andere vragen door gekeken maar nog niets helpt!
Graag hoor ik wat van u

Groetjes sabine
Sorry zie nu dat ik vergeten ben te zeggen dat ik een Blackberry curve heb??

Groetjes sabine
De oplossing is waarschijnlijk dat je de Blackberry bundel erbij moet nemen, of heb je die al?
Reputatie 5
Badge +11
Sorry zie nu dat ik vergeten ben te zeggen dat ik een Blackberry curve heb??

Groetjes sabine


Hoi Kipkippie20, welkom op het Simyo forum!

Zoals Scotsman al aangeeft ligt het inderdaad aan je BlackBerry bundel. Of meer het ontbreken daarvan.
In je gegevens zie ik dat je dit al met de telefonische klantenservice hebt geregeld :)

Scotsman, dank voor het meedenken!

Reageer