Vraag

Geen internet op mijn blackberry

Badge
Hallo,

ik heb een maandje geleden nummerbehoud etcetera aangevraagd. Dit is allemaal gelukt, ik kan bellen en smsen op mijn blackberry curve 8520.
Maar ik kan niet pingen of iets, ik heb echt geen zin in dit. Er staat dat ik meteen kan pingen dit dat, maar dat is gewoon niet zo.
Weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Probeer al een tijdje jullie klantenservice te bereiken, maar dit lukt gewoon niet!
Heb een sms gestuurd naar 1300, met daarin 'JA', maar dan krijg ik een sms dat het niet mogelijk is en ik contact moet opnemen met Customer Support.
Maar die zijn niet te bereiken..
Iniedergeval hoop dat iemand dit herkent of weet wat ik moet doen?

23 reacties

Badge
PROBLEEM IS OPGELOST.

Ik weet niet hoe, maar hij doet het
Badge +6
Beste Alifuru,

Blij te horen dat het probleem is opgelost.
ik heb hetzelfde probleem. Het internet op mijn blackberry werkt niet. na het smssen van "ja" naar 1300, krijg ik als antwoord "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo".
Bij mij duurt dit al weken.
Kunt u mij verder helpen?
Bij voorbaat hartelijk dank,
groet 
Badge
ook ik heb een blackberry bundel en die zou vandaag zijn ingegaan alleen nog steeds werkt het niet want ik kan nog steeds niet pingen.
ik hoop dat dit toch verholpen kan worden.
Badge +6
ik heb hetzelfde probleem. Het internet op mijn blackberry werkt niet. na het smssen van "ja" naar 1300, krijg ik als antwoord "het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo".
groet 

Beste Swida,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat je een gewone internetbundel hebt genomen.
Met een gewone internetbundel zal het internet niet werken op de BlackBerry. Om te kunnen pingen, email te kunnen lezen en gebruik maken van het internet dien je BlackBerry bundel te hebben. Je kan de BlackBerry bundel toevoegen via je persoonlijke pagina door je bundels aan te passen.
Badge +6
ook ik heb een blackberry bundel en die zou vandaag zijn ingegaan alleen nog steeds werkt het niet want ik kan nog steeds niet pingen.
ik hoop dat dit toch verholpen kan worden.

Beste Dylan93,

Ik heb je aansluiting nagekeken en deze een reset gegeven. Ik raad je aan om je toestel uit te zetten, je batterij te verwijderen en je simkaart te verwijderen en na een half uur terug plaatsen. Wanneer je dit hebt gedaan dan moet je aansluiting gaan werken.
Kan je me laten weten of het werkt.
Hallo,

Ik heb sinds kort een Blackberry bold overgenomen. Ik ga binnenkort een blackberry bundel aanschaffen. Maar ik kan nu niet whatsappen, dat deed ik met mijn vorige toestel via de Wifi thuis. Hoe kan het dat dit niet lukt? Ik kan thuis via de wifi wel internetten.
Badge +6
Beste Tessa,

Welkom op het forum!
Simoy heeft geen invloed op de WIFI verbinding en geen invloed op de app Whatsapp.
Ik kan je hier helaas niet verder meehelpen.
Badge
groet 

Beste Swida,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat je een gewone internetbundel hebt genomen.
Met een gewone internetbundel zal het internet niet werken op de BlackBerry. Om te kunnen pingen, email te kunnen lezen en gebruik maken van het internet dien je BlackBerry bundel te hebben. Je kan de BlackBerry bundel toevoegen via je persoonlijke pagina door je bundels aan te passen.

Dit heb ik nou ook geprobeerd maar ik kan het niet wijzigen. HELP!
Badge
Mijn Blackberry bundel is gister ingegaan , ik heb ook ja gesmst naar 1300 en krijg ook dat het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo. ik weet zeker dat ik een blackberry bundel heb dus is dit snel te regelen?
Badge +2
Beste sibel,

Zoals aangegeven in een ander topic komt dit doordat je bundels nog niet zijn ingegaan. Je hebt bij stap 1 aangegeven dat je gebruik wenst te maken van nummerbehoud maar nooit een aanvraagformulier ingevuld. Dit is de reden dat het abonnement nog niet actief is. Ga je alsnog een aanvraagformulier invullen of zullen wij het abonnement laten ingaan met het door ons toegekende nummer? Laat ons even weten wat je wenst. Als je abonnement is ingegaan kan je pas een bundelwijziging doorvoeren.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Jelmer,

Uit onze gegevens blijkt dat alles goed staat op het netwerk. Het klopt dat je de internetinstellingen niet via 1300 kan aanvragen. Ben een BlackBerry gaat dit automatisch. Graag vernemen wij welke melding je krijgt als je verbinding met het internet maakt.

Groetjes,

Arie
Ook ik heb een blackberry bundel en die vandaag in gegaan is. Ik kan alleen nog geen gebruik maken van het internet! Ook kan ik niet gebruik maken van bijvoorbeeld: Facebook of Twitter. Ook ping bijvoorbeeld werkt nog niet!

Hopelijk wordt dit snel verholpen!

Alvast bedankt!!
hallo,
Internetten werkt gewoon en Whatsapp ook, maar alles dat is verbonden met blackberry bundel werkt niet terwijl er bij mijn gegevens staat dat ik een bb bundel abbonement heb.

Kan iemand me hierbij helpen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey dil2010,

Indien je jouw batterij uit jouw toestel haalt en deze vervolgens weer in jouw toestel doet, zou alles naar behoren moeten werken.
Badge
Beste sibel,

Zoals aangegeven in een ander topic komt dit doordat je bundels nog niet zijn ingegaan. Je hebt bij stap 1 aangegeven dat je gebruik wenst te maken van nummerbehoud maar nooit een aanvraagformulier ingevuld. Dit is de reden dat het abonnement nog niet actief is. Ga je alsnog een aanvraagformulier invullen of zullen wij het abonnement laten ingaan met het door ons toegekende nummer? Laat ons even weten wat je wenst. Als je abonnement is ingegaan kan je pas een bundelwijziging doorvoeren.

Groetjes,

Arie

Beste arie,

Ik kan me niet herrineren dat ik om nummerbehoud heb gevraagt omdat ik helemaal geen nummer behoud wil. Mijn abbonement is denk ik wel ingegaan omdat ik kan bellen en sms'en alleen geen gebruik kan maken van blackberry diensten.

Wat moet ik nu doen?
Badge +2
Beste Sibel,

Uit onze gegevens blijkt dat je abonnement inderdaad is ingegaan en dat je geen nummerbehoud had aangevraagd. Mijn excuses voor de verwarrende berichtgeving. Echter zie ik wel terug dat je in eerste instantie gewoon een internetbundel 1GB had. Deze heb je eergisteren via je persoonlijke pagina gewijzigd naar een BlackBerry internetbundel. Deze BlackBerry bundel gaat pas op 01-11 in. Vanaf deze datum kan je ook gebruik maken van de BlackBerry diensten.

Groetjes,

Arie
Hallo,

Ook ik heb en blackberry en kan geen verbinding krijgen met de server. Ik heb al geprobeerd via 1300 de juiste instellingen te ontvangen maar krijg het bericht dat ik contact moet opnemen met customer support.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en mijn oude abonnement loopt vandaag af. Wilde bereikbaar blijven en heb zo de simkaart met mijn tijdelijke Simyo-nummer in een oud toestel gedaan, waarop ik wél geljk de smsjes voor de juiste instellingen ontving. Heb daarna gelijkde Simyo-simkaart in mijn BB gedaan en mijn oude simkaart in het oude toestel. Heeft dit ermee te maken dat ik niet de juiste instellingen kan ontvangen? Ligt het er aan dat mijn nummerbehoud-aanvraag nog in behandeling is?
Help?
Badge +6
Hoi Het zoveelste groentje,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je nummerbehoud hebt aanvraagd. De bundels zijn niet actief omdat het telefoonnummer nog niet is overgenomen door Simyo. De bundels gaan actief op het moment dat je telefoonnummer is overgenomen door Simyo. Je dient er wel rekening mee te houden dat de BlackBerry wel simlock vrij dient te zijn om gebruik te kunnen maken van de simkaart van Siymo.
@Tessa,

WhatsApp voor BlackBerry heeft een verbinding met de BIS (BlackBerry Internet Server) nodig om goed te werken. Je zult dus een BlackBerrybundel moeten aanschaffen om WhatsApp te kunnen gebruiken op een BlackBerry.
Internet via de browser op je BlackBerry gaat buiten die BIS om, dat werkt dus wel met wifi.
Badge
Hallo,

Vanaf vandaag zou ik internet op me blackberry hebben, ik heb een blackberry bundel, maar ik kan mijn pin doet het niet, mijn apps ook niet en internet doet het ook niet.
ik zat vandaag te kijken en ik zie dat ik nog maar 79 minuten over heb en 800 mb terwijl ik het helemaal niet gebruikt heb. ik wil wel graag pingen en me apps kunnen gebruiken
Reputatie 2
Badge +1
Hey vanieta2642,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je jouw toestel even uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?

Reageer