Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Blackberry internet werkt niet meer

  • 14 juli 2013
  • 11 reacties
  • 15867 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans
icon

Beste antwoord door Natascha 15 juli 2013, 15:03

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Nee ik ben bijna alles kwijt. Ik heb een backup kunnen maken, maar al mijn contacten zijn weg. Dat is ff jammer, maar die komen wel weer terug. 

Hoi Crbj,

Dat is jammer om te horen dat al je contacten zijn verdwenen 😞. Waren de contacten al verdwenen toen je de backup ging maken?
Badge
Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!

Hoi crbj,

Gelukkig werkt het nu 🙂 Fijn om te horen. En ben je nu alles kwijt...?

Groetjes,
Charlene


Nee ik ben bijna alles kwijt. Ik heb een backup kunnen maken, maar al mijn contacten zijn weg. Dat is ff jammer, maar die komen wel weer terug. 
Badge +8
Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!

Hoi crbj,

Gelukkig werkt het nu 🙂 Fijn om te horen. En ben je nu alles kwijt...?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.

Hoi Crbj,

Zou je nogmaals kunnen proberen om je toestel opnieuw op te starten? Dus weer de batterij er uit ook? Ik zie dat je aansluiting zich na de reset nog niet heeft aangemeld. Daar moet je toestel echt even uit voor zijn.
En heb je je BB id wel helemaal aangemeld?

Ik hoor het graag van je, of het nu gelukt is.

Groetjes,
Charlene



Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!
Badge +8
Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.

Hoi Crbj,

Zou je nogmaals kunnen proberen om je toestel opnieuw op te starten? Dus weer de batterij er uit ook? Ik zie dat je aansluiting zich na de reset nog niet heeft aangemeld. Daar moet je toestel echt even uit voor zijn.
En heb je je BB id wel helemaal aangemeld?

Ik hoor het graag van je, of het nu gelukt is.

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Dan zullen ze toch bij simyo even naar de instellingen moeten kijken waarschijnlijk dat de bundel niet goed aktief is maar voor mij is het alleen maar raden moderator kan je daar meer uitsluitsel over geven
Badge
@ Erickiel

Kan je in je instellingen eens nakijken of je verbinding hebt met de bis server van Blackberry ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is in dit geval moet iemand van simyo even naar je instellingen kijken en je sim opnieuw op het netwerk zetten

Crbj:

Ik heb inderdaad geen verbinding met de BIS server van Blackberry.
Badge +1
Dan moet je eens proberen je toestel terug te zetten naar fabrieks instellingen, let wel op je bent dan alles kwijt zoals je telefoonnummers en apps je telefoon is dan als nieuw het kan zijn dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan en niet meer te vinden is
Badge
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.



Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.
Badge +6
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Badge +1
Kan je in je instellingen eens nakijken of je verbinding hebt met de bis server van Blackberry ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is in dit geval moet iemand van simyo even naar je instellingen kijken en je sim opnieuw op het netwerk zetten

Reageer