Beantwoord

Blackberry internet werkt niet meer

  • 14 juli 2013
  • 11 reacties
  • 15864 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans
icon

Beste antwoord door Natascha 15 juli 2013, 15:03

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +1
Kan je in je instellingen eens nakijken of je verbinding hebt met de bis server van Blackberry ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is in dit geval moet iemand van simyo even naar je instellingen kijken en je sim opnieuw op het netwerk zetten
Badge +6
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Badge
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds februari overgestapt naar Simyo. Hiervoor heb ik 2 jaar bij T-Mobile gezeten met een Blackberry Torch. Toen ik naar jullie overgestapt ben heb ik de keuze gemaakt om mijn oude toestel te houden en sim only bij jullie verder te gaan. Eén week na het verlopen van mijn garantie ging mijn Blackberry Torch stuk. Toen ben ik tijdelijk overgestapt op een Sony Ericsson Xperia Mini en had ik wat internet problemen. Deze heb ik kunnen verhelpen dankzij jullie hulp op dit forum. Ik hoefde alleen JA te smsen naar 1300. Nu heb ik sinds gisteren een andere Blackberry, maar ik heb nu weer het probleem dat mijn internet niet werkt. Ik zie rechtsboven gewoon 5 streepjes en 3G staan, maar het internet werkt helemaal niet. Zelfs niet als ik thuis verbonden ben met WIFI en vol bereik heb doet internet het niet. Als ik de internet browser open staat er 2 minuten lang 'bezig met aanvragen...' en na die 2 minuten staat er dat hij geen verbinding kan maken en als het probleem zich voordoet dat ik contact moet opnemen met de beheerder. Ik heb al geprobeerd om weer JA te smsen naar 1300, maar dat heeft niet geholpen. 

Met vriendelijke groet,

Charly Jongejans


Hoi Crbj,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen. Na 15 minuten kan je de batterij terug en dan kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.



Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.
Badge +1
Dan moet je eens proberen je toestel terug te zetten naar fabrieks instellingen, let wel op je bent dan alles kwijt zoals je telefoonnummers en apps je telefoon is dan als nieuw het kan zijn dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan en niet meer te vinden is
Badge
@ Erickiel

Kan je in je instellingen eens nakijken of je verbinding hebt met de bis server van Blackberry ik heb het vermoeden dat dit niet het geval is in dit geval moet iemand van simyo even naar je instellingen kijken en je sim opnieuw op het netwerk zetten

Crbj:

Ik heb inderdaad geen verbinding met de BIS server van Blackberry.
Badge +1
Dan zullen ze toch bij simyo even naar de instellingen moeten kijken waarschijnlijk dat de bundel niet goed aktief is maar voor mij is het alleen maar raden moderator kan je daar meer uitsluitsel over geven
Badge +8
Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.

Hoi Crbj,

Zou je nogmaals kunnen proberen om je toestel opnieuw op te starten? Dus weer de batterij er uit ook? Ik zie dat je aansluiting zich na de reset nog niet heeft aangemeld. Daar moet je toestel echt even uit voor zijn.
En heb je je BB id wel helemaal aangemeld?

Ik hoor het graag van je, of het nu gelukt is.

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb het geprobeerd, maar er komt nog steeds te staan: Kan geen verbinding maken met de geselecteerde Mobile Data Service. Probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw beheerder. Het rare is wel, Blackberry ping en mijn e-mail werken gewoon. Alleen via de internet browser en Whatsapp kan ik geen verbinding maken.

Hoi Crbj,

Zou je nogmaals kunnen proberen om je toestel opnieuw op te starten? Dus weer de batterij er uit ook? Ik zie dat je aansluiting zich na de reset nog niet heeft aangemeld. Daar moet je toestel echt even uit voor zijn.
En heb je je BB id wel helemaal aangemeld?

Ik hoor het graag van je, of het nu gelukt is.

Groetjes,
Charlene



Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!
Badge +8
Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!

Hoi crbj,

Gelukkig werkt het nu 🙂 Fijn om te horen. En ben je nu alles kwijt...?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb mijn Blackberry een complete reset gegeven. Hij is nu helemaal terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Daarna heb ik mij aangemeld met mijn blackberry ID en hierna werkte alles weer. Bedankt voor jullie hulp!

Hoi crbj,

Gelukkig werkt het nu 🙂 Fijn om te horen. En ben je nu alles kwijt...?

Groetjes,
Charlene


Nee ik ben bijna alles kwijt. Ik heb een backup kunnen maken, maar al mijn contacten zijn weg. Dat is ff jammer, maar die komen wel weer terug. 
Badge +6
Nee ik ben bijna alles kwijt. Ik heb een backup kunnen maken, maar al mijn contacten zijn weg. Dat is ff jammer, maar die komen wel weer terug. 

Hoi Crbj,

Dat is jammer om te horen dat al je contacten zijn verdwenen 😞. Waren de contacten al verdwenen toen je de backup ging maken?

Reageer