Beantwoord

BlackBerry internet services en internet

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Hallo, mijn blackberry bundel is geactiveerd maar ik kan nog steeds niet op internet. Bij update bb protect krijg ik de error 40820 (via wifi) . Bij andere dingen de opmerking dat mijn service provider the bb services niet ondersteund... Wat kan ik doen? Batterij en sim kaart eruit heb ik al gedaan...
icon

Beste antwoord door Charlene 3 juni 2013, 17:30

Hallo, mijn blackberry bundel is geactiveerd maar ik kan nog steeds niet op internet. Bij update bb protect krijg ik de error 40820 (via wifi) . Bij andere dingen de opmerking dat mijn service provider the bb services niet ondersteund... Wat kan ik doen? Batterij en sim kaart eruit heb ik al gedaan...
Ik denk dat je aansluiting een reset op het netwerkt moet krijgen
mocht het nog niet werken bel dan even met de klantenservice.

Hoi Mari,

Ik zie dat je aansluiting inmiddels helemaal is gereset, en je Blackberry internet ook.
Als je nog een keer de batterij eruit kunt halen, en er weer in stoppen om te kijken of het geholpen heeft?

Heb je je Blacberry ID wel helemaal aangemeld?
En bekijk anders even deze instellingen.

Groetjes,
Charlene
Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +1

Laat weten of het gelukt is
Badge +8

Hoi Mari,

Ik zie dat je aansluiting inmiddels helemaal is gereset, en je Blackberry internet ook.
Als je nog een keer de batterij eruit kunt halen, en er weer in stoppen om te kijken of het geholpen heeft?

Heb je je Blacberry ID wel helemaal aangemeld?
En bekijk anders even deze instellingen.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene, het werkt helaas nog steeds niet. De instellingen meten handmatig aangepast worden en die zouden me binnen 5 minuten gemaild worden maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik ontvang de instellingen helaas niet via de sms omdat ik eerst bij verizon zat. Weet u hoe ik het handmatig kan doen (niet handmatig via ontvangen sms want sms ontvang ik niet :/)  Ik hoop het, hartelijk dank voor de info alvast, groetjes Marjan
Badge +6
Hoi Charlene, het werkt helaas nog steeds niet. De instellingen meten handmatig aangepast worden en die zouden me binnen 5 minuten gemaild worden maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik ontvang de instellingen helaas niet via de sms omdat ik eerst bij verizon zat. Weet u hoe ik het handmatig kan doen (niet handmatig via ontvangen sms want sms ontvang ik niet :/)  Ik hoop het, hartelijk dank voor de info alvast, groetjes Marjan

Hoi Mari,

Kan je bij Servicestatus kijken of BlackBerry Internet Service wel verbinding heeft met het mobiele netwerk?
Daarnaast wil ik je vragen je toestel te registreren op het netwerk. Je gaat via je menu naar opties --> toestel --> Geavanceerde systeeminstellingen en kies dan voor HRT-editor. Met de knop waar het logo van BlackBerry op staat open je het menu en dan kies je voor nu registeren. Op die manier wordt je toestel geregistreerd op het netwerk van BlackBerry. Ik verneem graag je bevindingen.
Badge
Hoi Natascha, BB internet service heeft geen verbinding met het mobiele netwerk... Het registreren werkt niet want ik ontvang het bericht met de instellingen niet op het toestel...
Dit heb ik inmiddels ook gedaan: 
Ga naar Menu > Opties > Geavanceerde opties > TCP/IP
• Voer bij APN internet in schakel APN instellingen in.
• Verwijder vervolgens de batterij uit uw toestel om de instellingen te resetten
• Daarna zet u uw toestel weer aan, ‘Mobiel internet’ zou nu moeten functioneren.
Indien u nog steeds geen gebruik kunt maken van het Internet kunt u ook de fabrieksinstellingen volledig herstellen, hierna dient u bovenstaande stappen weer te doorlopen.
De reset naar fabrieks instellingen ook en het werkt nog steeds niet. Ik vraag me af of bovenstaande instellingen voldoende zijn. Want er staat APN gebruikersnaam , daar heb ik "internet" ingevoerd, maar er staat ook APN wachtwoord. Moet ik daar ook iets invullen? Verder staat er bij VPNstate dat er een profile is missing. Er staat niets in. Dus het zou toch wel mooi zijn als iemand via sms de instellingen kan toezenden. Ik ontvang ze niet via het handmatige menu..
Ik hoor graag even , bedannkt, groetjes Marjan

Hoi Mari,

Kan je bij Servicestatus kijken of BlackBerry Internet Service wel verbinding heeft met het mobiele netwerk?
Daarnaast wil ik je vragen je toestel te registreren op het netwerk. Je gaat via je menu naar opties --> toestel --> Geavanceerde systeeminstellingen en kies dan voor HRT-editor. Met de knop waar het logo van BlackBerry op staat open je het menu en dan kies je voor nu registeren. Op die manier wordt je toestel geregistreerd op het netwerk van BlackBerry. Ik verneem graag je bevindingen.
[/quote]
Badge
Ps bij blackberry internet services en blackberry enterprise servises staat not connected. Verder ben ik wel telefonisch bereikbaar, whats app werkt, wifi werkt. Het is alleen internet en email dat nog niet werkt omdat ik het bericht niet ontvang via host routing table, register now...
Badge
al de settings op CDMA Service edit screen stonden ook nog op oude settingen. DIe kan ik handmatig aanpassen...maar hoe?> 

Mobile directory number zoals op simkaart is dat met of zonder 0 voor de 6?
Mobile countrycode staat op 310. Is dat ok?

Blacberry registration ID...hoe kom ik daaraan?

En wat is :
SIP user ID?
Is er een SIP password?
MIP user ID?

Wat is home adress?
Primary HA Addres
Secondary HA adress etc??>

Ik moet echt meer instellingen hebben dan alleen internet invullen bij APN....

Kan iemand mij helpen en dan 1 persoon want bellen is nu echt niet handig en leuk meer....ik hoop het!

Bedankt, groetjes MArjan
Badge
EN is de mobile network code : 00 ?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mari,

Ik zie dat het probleem naar aanleiding van contact met één van onze medewerkers is opgelost. Zou je even kunnen laten weten of je nu inderdaad optimaal gebruik kunt maken van internet op je Blackberry?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex, het heeft even geduurd...maar het werkt nu! Sharon heeft me heel goed geholpen 🙂! De mensen die ik voor Sharon aan de telefoon kreeg waren soms best klantonvriendelijk. Een werd zelfs boos toen ik aangaf dat m'n instellingen niet goed waren! Of m'n telefoon was stuk of de simkaart verder geen dicussie mogelijk.... Maar nu werkt alles top! Dank daarvoor 🙂! Groetjes Marjan
Badge +6
Hoi Alex, het heeft even geduurd. Maar het werkt nu! Sharon heeft me heel goed geholpen 🙂! De mensen die ik voor Sharon aan de telefoon kreeg waren soms best klantonvriendelijk. Een werd zelfs boos toen ik aangaf dat m'n instellingen niet goed waren! Of m'n telefoon was stuk of de simkaart verder geen discussie mogelijk. Maar nu werkt alles top! Dank daarvoor 🙂! Groetjes Marjan

Hoi Mari,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Blij te horen dat je vriendelijk bent geholpen. 🙂
Badge +8
Hoi Alex, het heeft even geduurd...maar het werkt nu! Sharon heeft me heel goed geholpen 🙂! De mensen die ik voor Sharon aan de telefoon kreeg waren soms best klantonvriendelijk. Een werd zelfs boos toen ik aangaf dat m'n instellingen niet goed waren! Of m'n telefoon was stuk of de simkaart verder geen dicussie mogelijk.... Maar nu werkt alles top! Dank daarvoor 🙂! Groetjes Marjan

Hoi Mari,

Ja, Sharon is een topper! :)
Ik schrik er wel van wat je over de andere gesprekken zegt. Ik ga hier zeker achteraan, want dat is absoluut niet de bedoeling, dat je zo behandeld wordt. Excuses hiervoor.

Ik ben wel heel blij om te horen dat het weer werkt nu. :D

Groetjes,
Charlene
Ben bezig om internet te activeren op de blackberry 9800 maar de blackberry internet service en enterprice server staan uit moet dit???
Als ik de hrt editor registreer krijg ik geen bericht terug
Groetjes Henk
Badge +8
Ben bezig om internet te activeren op de blackberry 9800 maar de blackberry internet service en enterprice server staan uit moet dit???
Als ik de hrt editor registreer krijg ik geen bericht terug
Groetjes Henk

Hoi polman4,

Één van mijn collega's gaat contact met je opnemen.

Groetjes,
Charlene

Reageer