Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Blackberry classic + simyo + 4 G.. Kan dat?

  • 26 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 1091 Bekeken

Heeft er iemand een blackberry classic en maakt gebruik van 4G van simyo? Volgens simyo kan dat niet...
icon

Beste antwoord door Angela 27 augustus 2015, 15:30

Hoi Tintin,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat er onduidelijkheid is over het gebruik van 4G! Je hebt al veel informatie ontvangen van MichD & Raytje. Bedankt hiervoor heren 🙂 Als jij daadwerkelijk het toestel besteld hebt wat Raytje in zijn link aangeeft, wordt het een lastig verhaal. Jouw nieuwe toestel heeft dan niet de ondersteuning voor de juiste 4G frequentieband (800 MHz) waarop KPN het landelijk dekkende 4G netwerk heeft gebouwd. Je kunt dan over het algemeen geen gebruik maken van 4G.

Er is ook een beetje goed nieuws. Er is langzaam begonnen met uitrollen van het 4G netwerk op 1800 MHz, in een paar stedelijke gebieden voor capaciteitsuitbreiding. Hierdoor kun je in deze gebiedjes wel het voordeel van 4G kunnen ervaren met jouw BlackBerry. Een uitrol-planning hiervan is helaas niet beschikbaar. Heb je hier verder nog vragen over?

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Blackberry'. Dit om het forum overzichtelijk te houden :)

Groetjes,
Angela
Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Klopt. Simyo 4G maakt gebruik van band 20 oftewel 800 Mhz. De BB classic ondersteund die niet.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Tintin,

Ik heb zeer goed nieuws voor je!
De Blackberry Classic ondersteund wel de 4G frequenties van KPN (waar Simyo gebruik van maakt), het gaat dan wel om de laatst uitgebracht (nieuwste model) Blackberry Classic.

Volgens de specificaties van het toestel, ondersteund hij de categorie 3 van 4G, de categorie waar KPN ook gebruik van maakt, maar ook de meeste providers in Nederland.
Als je de nieuwste model van de Classic hebt, dan ondersteund hij dus 4G via de 800 Mhz en 1800 Mhz, waar Simyo klanten gebruik van kunnen maken.


In dat geval kun je dus probleemloos "Flex 4G" aanschaffen, en gebruik maken van het snelle datanetwerk.

Hopelijk is je donderdag daarmee goed begonnen, dus laat even wat van je horen!
Beste MichD, ik heb gisteren de telefoon bij coolblue besteld en weet niet of het het laatste model is. Weet je hoe ik dat kan zien? Bedankt voor je reactie!! Ik krijg weer een beetje hoop!

Groetjes
Reputatie 7
Volgens de pagina waar jij hem hebt besteld ondersteund jouwe dus niet, zoals ik al reeds eerder opmerkte, de 800 Mhz / 20 band. Dit is de band waar Simyo gebruik van maakt.

BB classic specs Cool Blue
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tintin,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat er onduidelijkheid is over het gebruik van 4G! Je hebt al veel informatie ontvangen van MichD & Raytje. Bedankt hiervoor heren 🙂 Als jij daadwerkelijk het toestel besteld hebt wat Raytje in zijn link aangeeft, wordt het een lastig verhaal. Jouw nieuwe toestel heeft dan niet de ondersteuning voor de juiste 4G frequentieband (800 MHz) waarop KPN het landelijk dekkende 4G netwerk heeft gebouwd. Je kunt dan over het algemeen geen gebruik maken van 4G.

Er is ook een beetje goed nieuws. Er is langzaam begonnen met uitrollen van het 4G netwerk op 1800 MHz, in een paar stedelijke gebieden voor capaciteitsuitbreiding. Hierdoor kun je in deze gebiedjes wel het voordeel van 4G kunnen ervaren met jouw BlackBerry. Een uitrol-planning hiervan is helaas niet beschikbaar. Heb je hier verder nog vragen over?

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Blackberry'. Dit om het forum overzichtelijk te houden :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 4
Badge +8
Beste Tintin, Raytje en Angela,

Om extra duidelijkheid te krijgen, of de Blackberry Classic wel of geen 4G ondersteund op de 800 Mhz, heb ik contact opgenomen met Coolbleu en de gegevens van de fabrikant geraadpleegd.

Om mee te beginnen, heb je de nieuwste Blackberry Classic, en dat is ook het toestel die je kunt bestellen via Coolbleu en daarnaast te vinden is op de website van de fabrikant.
Volgens de gegevens van Coolbleu en de fabrikant, zou jouw Blackberry probleemloos gebruik kunnen maken van het 4G netwerk van KPN, op zowel de 800 Mhz als de 1800 Mhz.

KPN 4G via de 1800 Mhz is op steeds meer plaatsten beschikbaar.
De actuele stand op dit moment, zijn de volgende steden en gebieden:
Groot Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen, Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Nijmegen, Arnhem, Breda, Amersfoort, Lelystad, Regio Apeldoorn, Almere, deel van het Gooi, Texel en Terschelling.
Inmiddels biedt KPN in 130 gemeenten 4G aan via de 1800 Mhz, en dat breidt zich steeds verder uit.

http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/kpn-4g/292-overzicht-4g-antennes-kpn-27-augustus-2015

Om er 100% helemaal zeker van te zijn, of jouw Blackberry Classic alle 4G frequenties ondersteund van KPN, zou je "Flex 4G" een maandje kunnen uitproberen.
Dan merk je gauw genoeg, of jouw Blackberry Classic 4G ontvangt in jouw omgeving.
En werkt het niet of alleen op de 1800 Mhz, dan kun je "Flex 4G" zo weer uitzetten of gebruiken op plekken waar je wel gebruik kunt maken van 4G via 1800 Mhz.
Je bent dan wel eenmalig € 5,- kwijt aan Flex 4G (tenzij je hem aan laat staan), dus aan jouw de keuze of je dat ervoor over hebt natuurlijk.

Maar volgens de fabrikant en Coolbleu zou de Blackberry Classic gewoon moeten werken op het 4G netwerk van KPN, al worden helaas niet alle specificaties weergegeven op de website van Coolbleu.
Vandaar dat ik iedereen ook aanraad, om altijd de informatie te raadplegen van de fabrikant zelf.
Hierbij de directe link van de fabrikant, met de specificaties:
http://global.blackberry.com/en/smartphones/blackberry-classic/specifications.html

Hoop jouw, maar ook forumgenoot Raytje alsmede moderator Angela, meer duidelijkheid in de mist te hebben gegeven, door navraag te hebben gedaan (hoef ik helemaal niet te doen, dus een stukje service vanuit mijn kant), en de juiste gegevens van de fabrikant te raadplegen.

Dus mijn tip als slot: probeer Flex 4G een maandje uit, dan weet je het 100% zeker!
Ik waardeer het zeer dat jullie de tijd hebben genomen om mij goed te informeren! Ik ga het uitproberen en zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen met de blackberry. Alvast een fijn weekend!
Reputatie 7
MichD,

Bedankt voor je onderzoek. De directe link naar de fabrikant is natuurlijk een goed idee. Maar daar kun je niet altijd zien welke uitvoering in welk land is. BB doet dat overigens wel heel netjes. :)

Maar het gaat erom dat TS is geholpen nu 😃
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tintin,

Fijn om te horen dat je goed geholpen voelt door Raytje en MichD. Ik stel het ook op prijs dat ons op de hoogte wil houden van je BlackBerry ervaringen. Zullen we afspreken dat je 4G mag testen en als hij toch niet werkt, je de €5,- voor de Flex 4G bundel terug krijgt?

Groetjes, Tiury
Beste Tiury, dt lijkt mij een goed idee! Ik pas zsm mijn abonnement aan!
Reputatie 7
Kijk, dat vind ik nu weer super van Simyo.. :D

Dikke duim omhoog!!
Beste mensen, ik kan met een grote glimlach op mijn gezicht melden dat ik gebruik kan maken van 4G!!! Ik kreeg van simyo wel een mail dat ik mijn telefoon moet instellen om 4G te activeren. Ik zag echter al heel snel 4G in het scherm staan, dus lijkt me dit niet nodig. Bedankt allemaal voor de hulp. Ik waardeer het zeer!!:D
Reputatie 5
Badge +11
Heel fijn dat het nu werkt, tintin :)
En fijn dat je het nog even laat weten 😳

Reageer