Beantwoord

BB bold BIS werkt nog niet

  • 16 december 2013
  • 18 reacties
  • 4847 Bekeken

Badge
Hallo, Ik heb telefonische al meerdere malen contact gehad omdat mijn Blackberry Internet het na 4weken nog niet doet.

Het werkte allemaal goed totdat ik mijn Blackberry ging updaten via de PC.

Ik heb op jullie verzoek contact gehad met Blackberry en hun gevraagd wat het probleem kon zijn, maar volgens hun is dit iets wat mijn carrier alleen kan regelen. Omdat ik bij jullie in de BB server sta en jullie deze beheren.

Wel kan ik via mobiele internet gebruik maken van alles waar je geen BIS voor nodig hebt zoals Whatsapp en sommige app's zoals Nu.nl maar zodra ik dus via BIS op internet of Facebook wil krijg ik de melding: Surfen via het mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceabonnement.
Wat daaraan ook raar is dat ik zonder zelf mijn internet bundel te hebben gewijzigd ineens een email kreeg van Simyo waarin stond dat ik mijn Blackberry internet abonnement had opgezegd en een 200mb normaal internet bundel zou hebben aangevraagd maar ik weet zelf ook dat ik hier niks aan heb met een BB.

Onderhand hebben meerder collega's mij gezegd dat uw it-afdeling hier naar zou kijken en ik zou al meerdere malen wat van jullie horen dit moet na een dikke week nog steeds gebeuren.
Ook is mij verteld dat mijn abonement weer terug is gezet naar het Blackberry internet plan maar ik merk hier nog steeds niks van.

U zult begrijpen dat ik naar 4 weken bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn het onderhand erg vervelend begin te vinden en hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.

Ow ik ben vergeten te zeggen dat ik mijn Blackberry meerdere malen gewiped heb en er nieuwe OS op heb geïnstalleerd om te kijken of dit hielp zonder succes.

Online heb ik gelezen dat het hielp als mijn profiel van uw BB server verwijderd wordt en opnieuw toegevoegd word,
Maar dit is door mij niet te testen.


Groeten,

Marc Punt
icon

Beste antwoord door Natascha 17 december 2013, 16:01

Hallo, Ik heb telefonische al meerdere malen contact gehad omdat mijn Blackberry Internet het na 4weken nog niet doet.

Het werkte allemaal goed totdat ik mijn Blackberry ging updaten via de PC.

Ik heb op jullie verzoek contact gehad met Blackberry en hun gevraagd wat het probleem kon zijn, maar volgens hun is dit iets wat mijn carrier alleen kan regelen. Omdat ik bij jullie in de BB server sta en jullie deze beheren.

Wel kan ik via mobiele internet gebruik maken van alles waar je geen BIS voor nodig hebt zoals Whatsapp en sommige app's zoals Nu.nl maar zodra ik dus via BIS op internet of Facebook wil krijg ik de melding: Surfen via het mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceabonnement.
Wat daaraan ook raar is dat ik zonder zelf mijn internet bundel te hebben gewijzigd ineens een email kreeg van Simyo waarin stond dat ik mijn Blackberry internet abonnement had opgezegd en een 200mb normaal internet bundel zou hebben aangevraagd maar ik weet zelf ook dat ik hier niks aan heb met een BB.

Onderhand hebben meerder collega's mij gezegd dat uw it-afdeling hier naar zou kijken en ik zou al meerdere malen wat van jullie horen dit moet na een dikke week nog steeds gebeuren.
Ook is mij verteld dat mijn abonement weer terug is gezet naar het Blackberry internet plan maar ik merk hier nog steeds niks van.

U zult begrijpen dat ik naar 4 weken bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn het onderhand erg vervelend begin te vinden en hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.

Ow ik ben vergeten te zeggen dat ik mijn Blackberry meerdere malen gewiped heb en er nieuwe OS op heb geïnstalleerd om te kijken of dit hielp zonder succes.

Online heb ik gelezen dat het hielp als mijn profiel van uw BB server verwijderd wordt en opnieuw toegevoegd word,
Maar dit is door mij niet te testen.


Groeten,

Marc Punt


Hoi Marc-BB9930,

Welkom op het forum!
Het is erg vervelend wanneer je niet volledig gebruik kan maken van je aansluiting. Ik zie in het systeem dat er op 2 december telefonisch contact is geweest en dat er is vertelt dat je huidige internetbundel dient te wijzigen naar een BlackBerry bundel.
Ik wil je vragen je bundel te wijzigen via je persoonlijke pagina. Ik wil graag van je weten of je wel kunt pingen?
Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Marc-BB9930,

Volgens mij heb je al contact gehad met kim en heeft zij je verder geholpen.:D Doet alles het weer?
Badge
Hoi Kim,

Een fijn 2015!
Zou je mijn internet instellingen weer kunnen nakijken? Ik ontvang sinds 2jan. Geen email en andere push berichten meer en internet werkt ook niet met 3G. Alleen whatsapp werkt dan weer wel...

Met wifi werkt alles wel.

Alvast bedankt!

Marc
Badge +6
Hoi Marc-BB9930,

Ik heb je zojuist proberen te bereiken, want we hebben waarschijnlijk een nieuwe oplossing, ik probeer het later vandaag nog een keer! 🙂
Badge
Hallo, ik ben erg benieuwd of bovenstaand bericht in het Engels al is nagegaan?
Goed weekend,
Marc
Badge
Hoi, ik krijg nog steeds geen mobiel internet ook niet als ik bij APN Blackberry.net invul zoals in het andere topic. Ik zag dat mijn collega's met de zelfde telefoon emgsm.vzw3g.com had staan en omdat die bij hem werkt heb ik die ook (tevergeefs) geprobeerd.
Ook heb ik bij Blackberry op het forum gevraagd en daar kreeg ik als antwoord dat bepaalde telefoons niet ondersteund worden door gsm providers maar ook dit lijkt me raar omdat het allemaal wel gewerkt heeft.
Toen las ik dat alleen jullie mij deze certificaten kunnen sturen maar kunnen jullie ook contact leggen met Blackberry en vragen of mijn verbinding goed is?

Hier een link naar mijn vraag op het forum : http://supportforums.blackberry.com/t5/BlackBerry-Bold/9930-did-not-activate-after-update/td-p/2685987/page/2

Regardless of what the actual issue is the only ones who can resolve it are your carrier and/or BlackBerry. Call your carrier back and have them escalate your case to BlackBerry. BlackBerry can look at your pin/imei and tell what services are provisioned. They can't actually do the provisioning, only your carrier can, but they can tell you and your carrier what is wrong and what needs to be done.

Ik heb zojuist nogmaals een ander toestel software geïnstalleerd maar ook dat hielp niet.

Ik hoop dat jullie netwerk specialisten misschien nog een idee hebben of contact met BB kunnen checken.

Mvg,

Marc
Badge +6
Hoi Marc,

Zoals zojuist telefonisch besproken, raad ik je ook aan om nog even een kijkje te nemen in dit topic om ervoor te zorgen dat je Blackberry de APN "Blackberry.net" gebruikt in plaats van "internet". Hoop dat dit alsnog voor de oplossing gaat zorgen! 🙂
Badge
Hallo Kim,
Ik heb zojuist de simkaart ontvangen en in m'n BB gedaan waarna deze direct vroeg om mijn wachtwoord zodat ik me kon aanmelden maar naar dat ik deze heb ingevuld gebeurde er niks en toen ik even later via de HRT editor weer een registratie verstuurde gebeurde er weer niks... 😞
Wel kan ik met m'n nieuwe simkaart bellen enz.
Zou je maandag naar 14:00 kunnen bellen?

Nog een goed weekend,

Groet,

Marc
Badge +6
Hoi Marc-BB9930,

Zoals afgesproken bel ik je donderdag om 11.00 uur nogmaals hierover, hopelijk werkt het dan! 🙂
Badge
Hoi, sorry voor het late antwoord maar ik kan mijn BB nu resetten, geen probleem (ik doe dat bijna dagelijks zonder succes)

Mvg,

Marc
Badge
Hoi, sorry voor het late antwoord maar ik kan mijn BB nu resetten, geen probleem (ik doe dat bijna dagelijks zonder succes)

Mvg,

Marc
Badge +8
Hoi Marc-BB930,

Ook bij de netwerkspecialisten lijkt de optie goed te staan. Zij willen graag een reset uitvoeren, maar daarvoor moet je toestel uit staan (batterij eruit). Zou jij mij een privébericht kunnen sturen, wanneer je in de gelegenheid bent om dit te doen? Dan kan ik weer contact met ze opnemen, zodat zij dat uit kunnen voeren. Ik ben er vandaag tot 17:30.

Ik hoor van je:)
Groetjes, Charlene
Badge +8
Hoi,
Ja ik heb de batterij er dagelijks uitgehaald in de hoop dat hij het dan deed, maar ik zal wel moeten wachten tot 1 jan.
Al kwam ik er achter dat ik helemaal niks heb staan bij HRT editor waar eerder allemaal gprs certivicaten stonden staat niks meer en als ik "nu registeren" klik gebeurd er niks.
Hoe kan ik die terug krijgen?

Mvg.
Marc

Hi, ik heb zojuist een andere sim kaart in mijn Blackberry gedaan (ook een BB abonnement maar van Lebara) en toen deed alles het gelijk! Ik weet niet wat er fout is gegaan maar blijkbaar is er dus niks mis met mijn Blackberry.
Wat wel vervelend is is dat ik net een email kreeg waarin staat dat ik mijn mb's op heb gemaakt omdat ik per ongeluk door jullie op 200mb ben gezet. En hier dus niet genoeg aan heb omdat ik altijd 1000mb had.

Mvg,

Marc


Hoi Marc-BB9930,

Ik zie het, er is van alles gebeurd op jouw aansluiting. Je bundel is ergens in het proces inderdaad foutief gewijzigd. Ik ga dat berekenen en zet dat recht op je factuur. Excuses daarvoor, maar dat komt dus helemaal goed. Voordat jij die factuur krijgt is dat aangepast.
Wanneer de optie om Blackberry internet te gebruiken aan staat, dan zouden de Blackberrydiensten ook moeten werken. Die optie is voor je aangezet (daarvoor hoef je niet te wachten tot 1 januari), maar blijkbaar heeft dat nog geen resultaat opgeleverd. De instellingen van de HRT-editor zou je inderdaad binnen moeten krijgen als je Nu Registreren kiest. Je geeft nu aan dat er dan helemaal niets gebeurt. Dat mijn collega's nog niet bij je zijn terug gekomen, is waarschijnlijk omdat zij nog geen antwoord hebben van de IT-afdeling. Ik ga daar nu persoonlijk voor je achteraan, en zal je dan hier daarover berichten. Maar ik ben het met je eens dat ze dan in ieder geval even hadden kunnen laten weten dat er nog aan gewerkt wordt.
Heb je al geprobeerd om je BB nog eens te updaten? Met onze simkaart erin? Wellicht helpt dat ook om de instellingen goed te krijgen. Maar uit je verhaal begrijp ik dat je waarschijnlijk echt alles al een keer hebt geprobeerd.
Wat ik nu voor je ga doen is: eerst checken met de IT afdeling hier. Wanneer zij niets zien aan de Blackberry optie ga ik contact opnemen met de netwerkspecialisten, wat zij zien op het netwerk. Ik ga je laten weten wat ik vind, en ik hoop dat ik het snel opgelost krijg.
Ik hoop dat je nog een beetje vertrouwen in ons hebt. Hang in there.. ;)

Groetjes,
Charlene
Badge
Hi, ik heb zojuist een andere sim kaart in mijn Blackberry gedaan (ook een BB abonnement maar van Lebara) en toen deed alles het gelijk! Ik weet niet wat er fout is gegaan maar blijkbaar is er dus niks mis met mijn Blackberry.
Wat wel vervelend is is dat ik net een email kreeg waarin staat dat ik mijn mb's op heb gemaakt omdat ik per ongeluk door jullie op 200mb ben gezet. En hier dus niet genoeg aan heb omdat ik altijd 1000mb had.

Mvg,

Marc
Badge
http://supportforums.blackberry.com/t5/BlackBerry-Bold/Host-Routing-Table-is-Empty-Can-t-register-because-no-response/td-p/1580485/highlight/false/page/7

Ik lees op bovenstaande link dat jullie mij die HRT certificaten sturen?
Badge
Hoi,
Ja ik heb de batterij er dagelijks uitgehaald in de hoop dat hij het dan deed, maar ik zal wel moeten wachten tot 1 jan.
Al kwam ik er achter dat ik helemaal niks heb staan bij HRT editor waar eerder allemaal gprs certivicaten stonden staat niks meer en als ik "nu registeren" klik gebeurd er niks.
Hoe kan ik die terug krijgen?

Mvg.
Marc
Badge +6
Hoi,
Ik kan de Blackberry bundel niet selecteren (deze is vaag afgebeeld) en ook Ping doet het niet.
Ik heb ook geen Blackberry logo rechts bovenin het scherm meer.
Mvg,
Marc


Hoi Marc-BB9930,

Per 1 januari kan je bundel wijzigen naar een BlackBerry bundel. De optie om te kunnen pingen staat aan in ons systeem.
Heb je toestel al een hard gerest gegeven?
Badge
Hoi,
Ik kan de Blackberry bundel niet selecteren (deze is vaag afgebeeld) en ook Ping doet het niet.
Ik heb ook geen Blackberry logo rechts bovenin het scherm meer.
Mvg,
Marc
Badge +6
Hallo, Ik heb telefonische al meerdere malen contact gehad omdat mijn Blackberry Internet het na 4weken nog niet doet.

Het werkte allemaal goed totdat ik mijn Blackberry ging updaten via de PC.

Ik heb op jullie verzoek contact gehad met Blackberry en hun gevraagd wat het probleem kon zijn, maar volgens hun is dit iets wat mijn carrier alleen kan regelen. Omdat ik bij jullie in de BB server sta en jullie deze beheren.

Wel kan ik via mobiele internet gebruik maken van alles waar je geen BIS voor nodig hebt zoals Whatsapp en sommige app's zoals Nu.nl maar zodra ik dus via BIS op internet of Facebook wil krijg ik de melding: Surfen via het mobiele netwerk valt niet onder uw huidige serviceabonnement.
Wat daaraan ook raar is dat ik zonder zelf mijn internet bundel te hebben gewijzigd ineens een email kreeg van Simyo waarin stond dat ik mijn Blackberry internet abonnement had opgezegd en een 200mb normaal internet bundel zou hebben aangevraagd maar ik weet zelf ook dat ik hier niks aan heb met een BB.

Onderhand hebben meerder collega's mij gezegd dat uw it-afdeling hier naar zou kijken en ik zou al meerdere malen wat van jullie horen dit moet na een dikke week nog steeds gebeuren.
Ook is mij verteld dat mijn abonement weer terug is gezet naar het Blackberry internet plan maar ik merk hier nog steeds niks van.

U zult begrijpen dat ik naar 4 weken bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn het onderhand erg vervelend begin te vinden en hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.

Ow ik ben vergeten te zeggen dat ik mijn Blackberry meerdere malen gewiped heb en er nieuwe OS op heb geïnstalleerd om te kijken of dit hielp zonder succes.

Online heb ik gelezen dat het hielp als mijn profiel van uw BB server verwijderd wordt en opnieuw toegevoegd word,
Maar dit is door mij niet te testen.


Groeten,

Marc Punt


Hoi Marc-BB9930,

Welkom op het forum!
Het is erg vervelend wanneer je niet volledig gebruik kan maken van je aansluiting. Ik zie in het systeem dat er op 2 december telefonisch contact is geweest en dat er is vertelt dat je huidige internetbundel dient te wijzigen naar een BlackBerry bundel.
Ik wil je vragen je bundel te wijzigen via je persoonlijke pagina. Ik wil graag van je weten of je wel kunt pingen?

Reageer