.

Vraag

Wazige toestanden en zeer irritante gevolgen.


Badge
Ik heb vandaag (als vrij nieuwe Simyo-klant) al meteen maar een paar dikke klachten over Simyo...

Na eerst gedwongen overgedragen te zijn door Yiggers (goede service, NOT!) aan Simyo, is nu dus al de eerste hoge nota-klacht een feit.

Ten eerste werd mijn simkaart vandaag onverwacht en volledig geblokkeerd, dit direct na een sms dat dit zou gaan gebeuren.

Ten tweede bleek mij dat men voor een telefoongesprek van 50 min. mij even schromeloos 65 euro in rekening brengt.................!!! dit terwijl ik nog 291 belminuten tegoed heb tot einde van deze maand, 291 minuten die dan blijkbaar (achterlijkerwijze) zomaar komen te vervallen??? zeer slechte zaak!

Ten derde kan ik nu, als klap op de vuurpijl, ook geen gesprekken en zelfs smsen meer ontvangen? (gesprekken/sms ontvangen is toch gratis?) Dit blokkeren gebeurt nu ook nog net terwijl ik acuut belangrijke betalingen dien te verrichten die alleen mogelijk zijn middels sms verificatie. (ING tan code) Dit zomaar volledig afsluiten is natuurlijk te gek voor woorden. Volledige minachting van klant.

Ten vierde zoek ik me helemaal murw op de absoluut chaotische website van simyo omtrent de vele vele voorwaarden die van toepassing zijn. Het lijkt er wel op dat Simyo hun klanten moedwillig in een of andere (liefst zo hoog mogelijke) hoge-nota-val wil laten lopen, dit door doelbewust zo vaag en ingewikkeld mogelijke producten in de markt te zetten.

Is het de bedoeling dat mensen bang worden bij elk telefoontje dat ze moeten plegen?

Dit is werkelijk absurd.

Ik heb nog nooit een telefoonrek. gekregen van 75 euro na het plegen van 1 telefoontje.

Ik voel me opgelicht.

En ga jullie aub niet verschuilen achter jullie onduidelijke voorwaarden, dit slaat werkelijk nergens op.

Een woedende klant.

11 reacties

Badge
Gister nog uren lang talloze pogingen ondernomen om mijn tel.verbinding gedeblokkeerd te krijgen.

Nul medewerking van de haast onmogelijk bereikbare en zeer onprofesionele helpdesk.
Ik heb geen zin meer in een dergelijk erbarmelijke service.
Ook geen enkele behoefte meer om mee te betalen aan salarissen van mensen die je alleen maar met plezier willen wijzen op alle onmogelijkheden.

Terwijl er een ongelimiteerde incassomachtiging is afgegeven toch mensen volledig blokkeren in hun mogelijkheden.
Volledig schijt aan wat ze mensen aan doen.
Zak er maar in Simyo.

Nooit meer.
Badge +2
Beste meneer de Boze gebruiker,

Ik kan mij het gesprek nog herinneren, toevallig heb je mij aan de lijn gehad. Ik heb je toen precies uitgelegd wat de reden is dat je bent geblokkeerd.
Er heeft een gesprek van bijna een uur naar het buitenland plaatsgevonden. Voor het desbetreffende land waar je naar toe hebt gebeld wordt een tarief van € 1,25 per minuut gerekend.
Uit voorzorg blokkeert het systeem de aansluiting als er binnen 24 uur meer dan € 75 aan kosten worden gemaakt. Dit doen wij puur om de kosten voor onze gebruikers in de hand te houden. Als dit niet het geval was geweest was de factuur wellicht nog hoger uitgevallen. Na een tussentijdse betaling kunnen wij je heraansluiten waarna je weer gebruik van je aansluiting kunt maken.

Het is absoluut niet de bedoeling dat je bang bent om een telefoontje te plegen. Echter is het wel handig om eerst te tarieven door te nemen voordat je naar het buitenland belt. Op deze manier had u dit allemaal kunnen voorkomen en was je nu wellicht niet zo slecht te spreken over onze service.

Groetjes,

Arie
Zo, vandaag is het weer prijs.

Na al meer dan twee weken lang bij bijna elk telefoontje te horen te krijgen "netwerk bezet" werkt mijn aansluiting nu gewoonweg helemaal niet meer??????????

Om administratieve redenen afgesloten.....

Ik word doodziek van al de ellendige toestanden met simyo.

3 jaar klant geweest bij Yiggers en niet 1 keer een probleem gehad.
1 maand klant bij simyo en ik heb inmiddels mijn maximale stressniveau bereikt.

Wat is simyo voor een derderangs .... bedrijf???

Kan iemand SNEL die telefoonkaart weer activeren? waar slaat dit op???
Reputatie 7
Badge +9
Goh, als ik zo beide kanten zo lees is dit echt zo'n gevalletje:
  • Gebruiker leest voorwaarden niet.
  • Simyo past voorwaarden toe. (hoogverbruik + buitenland buiten de bundel met natuurlijk ook hoge tarieven...)
  • Gebruiker merkt dat en klaagt steen en been.
Wat zou er dit keer zijn gebeurd? Weer een blokkade wegens hoogverbruik?
Goh, als ik zo beide kanten zo lees is dit echt zo'n gevalletje:
  • Gebruiker leest voorwaarden niet.
  • Simyo past voorwaarden toe. (hoogverbruik + buitenland buiten de bundel met natuurlijk ook hoge tarieven...)
  • Gebruiker merkt dat en klaagt steen en been.
Wat zou er dit keer zijn gebeurd? Weer een blokkade wegens hoogverbruik?
Ik zal het je effe uitleggen, hoef je niet zomaar wat te gaan aannemen...Dit keer heeft een medewerker achter de schermen mijn simkaart gedeactiveerd.Daarbij simpelweg vergeten deze weer te activeren...! (per ongeluk?)Dit naar aanleiding van een klacht van mijn zijde dat ik bij een poging tot bellen continu de melding ontvang. "netwerk bezet" en bellen mij dus al bijna twee weken onmogelijk is.(Fijn als klanten je twee weken niet kunnen bellen)Schijnbaar staan simyo abonnees lager in rangorde van belangrijkheid dan KPN klanten.Die laatste krijgen nl. voorrang op het KPN netwerk en zodoende is het voor Simyo abonnees simpelweg "netwerk bezet".Niks hoog verbruik dus, rare aannames uwerzijds.Weet je trouwens wat wel en met recht klagenswaardig en ook asociaal is?1,25 Euro per minuut rekenen voor bellen met een andere persoon.Diezelfde service bieden andere providers mij aan, maar dan voor 4 cent per minuut!Ik mag verwachten dat Simyo mij als klant geen poot uit draait.Daarvoor moet ik niet alle duizenden voorwaarden op hun wazige en onoverzichtelijke website hoeven gaan lezen.Maar weet: Klanten hun verbinding volledig blokkeren en dat een week lang, terwijl er gewoon betaald was, dat is asociaal.Een blokkade zolang onnodig overeind houden dat +-300 belminuten simpelweg en zonder compensatie vervallen aan het einde van de maand, dat is asociaal.Een klanten"service" hanteren vol met aso's die gewoon de hoorn erop kwakken als ze het niet meer weten. Het dan raar vinden dat klanten boos worden.Zich verschuilen achter regeltjes in algemene voorwaarden boekdik i.p.v. de klant te helpen met zijn probleem, dat is klagenswaardig.Dit is trouwens niet alleen een simyo probleem, dit probleem is simpelweg terug te voeren op de gruwelijke ***mentaliteit van hele volkstammen Nederlanders en vooral ook nieuwe Nederlanders.******* maar op met je "dat het aan mij zal liggen"Ik wil gewoon kunnen bellen en gebeld worden en ik betaal daarvoor.Die basisservice wordt gewoonweg niet tot zeer slecht geleverd.Hiervoor ben ik drie jaar klant geweest bij Yiggers.Nooit een dag niet kunnen bellen, altijd correct te woord gestaan.
Fijn, nu heeft de forumsoftware mijn verhaal veranderd in een grote onleesbare blok text.

Zelfs de forumsoftware van simyo is simpelweg ***!
*** is *.

Ook daarin is de forumsoftware *.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb net een geprobeerd alle voorwaarden eens bij elkaar te harken. Zo dat is inderdaad echt is *** werk op deze vernieuwde site. Ze staan inderdaad op zooooooo veel plekken nu.

Voorwaarden (op 14 juni 2012, kunnen geen recht ontleend worden aan deze lijst!):
  • In de bundel valt: sms berichten en alle gesprekken binnen Nederland naar mobiele nummers, vaste nummers en je voicemail. (Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • De sms bundel is alleen geldig voor het versturen van sms berichten vanuit Nederland naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. (Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • Mobiel internet werkt alleen binnen nederland. (Forum)
  • Gesprekken worden per hele minuut afgerekend en naar boven afgerond.(Tarieven pagina)
  • Voor bellen in en naar het buitenland en naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.(Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.) In het buitenland gelden ook tarieven voor het ontvangen van een gesprek.(Email activeren Bellen in buitenland)
  • Resterend tegoed in je bundel kun je niet meenemen naar de volgende maand.(Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • Als je bundel verbruikt is, betaal je € 0,30 per min/sms. (Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • Als je internetbundel volledig verbruikt is, betaal je het buiten bundel tarief van € 0,10 per MB. (Internet Tarieven pagina)
  • Aanvullende bundels zijn ook maandelijks opzegbaar. (Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • Bij een verbruik van meer dan € 75,- per dag of meer dan €250,- per week wordt je aansluiting geblokkeerd om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen.(Toon alle actievoorwaarden onderaan de sim-only bestel pagina.)
  • Het aantal minuten/sms'jes binnen het abonnement is in de eerste maand anders. Afhankelijk van de datum waarop het abonnement ingaat, betaalt u een evenredig deel van het abonnementskosten en krijg u een evenredig deel van het aantal minuten/sms'jes. (Mijn Simyo startpagina)
  • Indien nummerbehoud is aangevraagt gaat de eerste bundel pas in als de nummerportering voltooid. Tot die tijd betaal je geen abonnementskosten. Als je belt met je tijdelijke nummer, betaal je de buiten bundel tarieven. (Email nummerportering)
Zoals je ziet inderdaad overal. De alle voorwaarden link onderaan toont bij verreweg niet alle voorwaarden, maar nu in ieder geval wel de twee voorwaarden die in het eerst probleem in dit topic voor aan probleem zorgte. Namelijk:
  • Voor bellen in en naar het buitenland en naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.
  • Bij een verbruik van meer dan € 75,- per dag of meer dan €250,- per week wordt je aansluiting geblokkeerd om onverwacht hoge kosten te voorkomen.
Kijkend op de tarieven pagina, belde u een nummer in Zone 2(Albani, Alderney (kanaaleilanden), Bosni, Guernsey (kanaaleilanden), Isle of Man, Jersey (kanaaleilanden), Kroati, Macedoni, Monaco, San Marino, Sark (kanaaleilanden), Servi en Montenegro, Turkije, Vaticaanstad of Zwitserland) vanuit Nederland. 1,25 per minuut is veel en zeker op ander wijzen veel goedkoper te doen. Yiggers had daar inderdaad zeer goeie buitenlandse tarieven maar ook daar kost het 0,38-1,06 per minuut.(ligt eraan welk land, tarieven zijn lastig te vergelijken zonder het land waar naar gebeld is te weten) Andere aanbieders (VOIP bijvoorbeeld) zou een van de goedkopere oplossingen zijn. Dat neemt niet weg dat iedereen bekend is met het feit dat bellen naar het buitenland over het algemeen DUUR is. Verder valt het echt bijna altijd buiten de belbundels van abonnementen. Natuurlijk slaat dat eigenlijk ook nergens op dat providers zo met ons geld omgaan, maar daar zie ik voorlopig niet snel iets in veranderen. Onze Kroes voert gelukkig in ieder geval tarief limieten in op een Europees niveau. Helaas valt alleen zone 1 daaronder.

Wat verwacht jij dan als je iemand in het buitenland belt? Ik zelf weet gewoon dat ik er in ieder geval meestal flink voor moet betalen en dat het verstandig is om de tarieven ervoor te controleren. (Simyo homepage > Sim-only > Tarieven(Onderaan) > Tarieven(nogmaal onderaan)) Natuurlijk is het niet prettig dat die tarieven duurder zijn bij simyo, maar ik geloof ik niet dat simyo zich richt is op gesprekken naar het buitenland. Verder had je bij KPN dezelfde prijs tegen gekomen. Simyo is een provider die zich richt om goedkoop Sim-only en prepaid binnen Nederland. Net zo als bijvoorbeeld Ben.

Kijk die blokkade is inderdaad vrij ruw. Ik weet ook niet of bij het blokkeren goed gecommuniseerd wordt door simyo. E-mailen of SMSen ze je? Kijk ik heb zelf weinig reden om de service medewerkers te bellen. Ik ondervind zelf geen problemen. Je hoort mij dan ook niet zeggen dat de service medewerkers goed of slecht zijn.

Buiten simyo niet je nummer zou moeten blokkeren, wat zouden volgens jou beter moeten doen kwa voorwaarden, website, service nummer volgens jou beter moeten doen?

De forum software is inderdaad vergeleken met andere fora slecht te noem. Tekstedittor met eigen wil die ook nog spellingschecks om zeep helpt...
Geloof me nu maar dat er niet voldoende/goed gecommuniceerd wordt door Simyo.

Een simpele email-mededeling (evt. ook per sms verstuurd) zou ook voldoende zijn om een klant van/over zijn belgedrag te verwittigen.
Evt. de verbinding verbreken kan ook, na een mededeling over de kosten

Daarvoor ga je een telefoonlijn toch niet helemaal afsluiten. incl. alle inkomende telefoontjes en sms'en.
Dat afsluiten heeft dus ook tot gevolg dat ik zelf bijv. geeneens betalingen meer kon verrichten. (tan verificatie ING)
Ook niet betalingen aan Simyo dus... ondanks dat ik dit "bedrijf" heb gemachtigd om verschuldigde bedragen direct af te schrijven...???

Langdurig niet door/voor klanten bereikbaar zijn is ook al zo een direct gevolg er van zo'n asociale afsluiting.
(mijn inkomen valt dus stop daardoor.)


Dat boude afsluiten getuigt echt van de houding: schijt aan de klant.

Vervolgens betaling eisen via een derdenrekening, waarvan het dagen duurt om de ontvangst daadwerkelijk te kunnen controleren.
Zeggen dat ze (klantenservice) een sms ontvangstblokkade er af halen en dat dan gewoon tot drie keer toe niet doen.
Hierdoor loopt betaling nog meer onnodige vertraging op.

Beweren dat ge-emailde betaalbewijzen niet aan komen.... (via 4 verschillende accounts diverse keren gemaild!)
Eerste keer dat ik ooit hoorde dat mijn emails allemaal! niet aan kwamen. (leugenaars)
En dan ondertussen maar voet bij stuk houden dat ik eerst moet betalen voor de verbinding wordt hersteld.

Verder kun jij de website en de voorwaarden wel simpel en eenvoudig noemen, ik heb daar andere ervaringen mee.

Gelukkig zijn we het eens dat de forum software zuigt, evenals de prijzen voor bellen.

Ik hoop voor je dat je nooit zelf problemen krijgt waardoor je die "help" desk zelf nodig zult hebben.
Reputatie 7
Badge +9
"Verder kun jij de website en de voorwaarden wel simpel en eenvoudig noemen, ik heb daar andere ervaringen mee."

Voordat die dat flashy sim-only bestelsysteem er kwam was het kwa informatievoorziening vele malen beter. Zoals je kon lezen moest een naar elke uithoek van de site voor dat lijstje voorwaarden. Het ziet er leuk uit, maar informatie is soms echt ver te zoeken.

Kijk ik zelf heb weinig aan het lezen van andermans klachten... 75 euro factuur, ja, ik heb hem niet. Ik check automatisch elke 3 uur mijn simyo pagina, om dat te voorkomen. In andere woorden ik voeg zelf dan maar extra communicatie toe.

ING TAN-codes en SMS ontvang blokkering heb ik ook van gehoord. Is zeker iets voor ze om eens grondig naar te kijken. Kunnen ze dat ene ING nummer niet toch toelaten?

Kijk dat derdenrekening en dergelijke bereikbaarheid problemen dat is leuk om te weten.

Ik zou zeggen, hou juist dit topic op to update. Dan pas laat je andere zien hoe slecht simyo bezig is... Zeg gewoon dat je nog steeds geblokkeerd bent, en dat je weer een half uur in de wacht moest staan. Misschien dat ze dan wakker worden. En hé, slechts het hele internet kan hier dan zien hoelang het daadwerkelijk duurt totdat het probleem opgelost is en hoeveel moeite het kost! Met een beetje geluk schrijf je dan ook nog een beetje woede van je af!

Bedankt dat je wat meer laat weten over het probleem en hoe simyo zulke dingen oppakt!
Reputatie 5
Badge +10
Geloof me nu maar dat er niet voldoende/goed gecommuniceerd wordt door Simyo.

Een simpele email-mededeling (evt. ook per sms verstuurd) zou ook voldoende zijn om een klant van/over zijn belgedrag te verwittigen.
Evt. de verbinding verbreken kan ook, na een mededeling over de kosten

Daarvoor ga je een telefoonlijn toch niet helemaal afsluiten. incl. alle inkomende telefoontjes en sms'en.
Dat afsluiten heeft dus ook tot gevolg dat ik zelf bijv. geeneens betalingen meer kon verrichten. (tan verificatie ING)
Ook niet betalingen aan Simyo dus... ondanks dat ik dit "bedrijf" heb gemachtigd om verschuldigde bedragen direct af te schrijven...???

Langdurig niet door/voor klanten bereikbaar zijn is ook al zo een direct gevolg er van zo'n asociale afsluiting.
(mijn inkomen valt dus stop daardoor.)


Dat boude afsluiten getuigt echt van de houding: schijt aan de klant.

Vervolgens betaling eisen via een derdenrekening, waarvan het dagen duurt om de ontvangst daadwerkelijk te kunnen controleren.
Zeggen dat ze (klantenservice) een sms ontvangstblokkade er af halen en dat dan gewoon tot drie keer toe niet doen.
Hierdoor loopt betaling nog meer onnodige vertraging op.

Beweren dat ge-emailde betaalbewijzen niet aan komen.... (via 4 verschillende accounts diverse keren gemaild!)
Eerste keer dat ik ooit hoorde dat mijn emails allemaal! niet aan kwamen. (leugenaars)
En dan ondertussen maar voet bij stuk houden dat ik eerst moet betalen voor de verbinding wordt hersteld.

Verder kun jij de website en de voorwaarden wel simpel en eenvoudig noemen, ik heb daar andere ervaringen mee.

Gelukkig zijn we het eens dat de forum software zuigt, evenals de prijzen voor bellen.

Ik hoop voor je dat je nooit zelf problemen krijgt waardoor je die "help" desk zelf nodig zult hebben.


Hoi Boze Gebruiker,

Simyo sluit klanten tweezijdig af omdat het in de praktijk ook mogelijk is om kosten te genereren door middel van inkomend verkeer. Wanneer er een betaling gedaan moet worden waarbij het ontvangen van Tan codes noodzakelijk is, kunnen wij de aansluiting tijdelijk eenzijdig blokkeren. Dit is volgens onze gegevens ook gebeurd. Je bent onlangs overgenomen van Yiggers. Omdat de overname vrij snel moest verlopen, brengen we bij jou en alle andere ex-Yiggers klanten geen abonnementskosten in rekening. Zo lang je binnen de bundel blijft, bel je tot 1/7 dus gratis. Omdat de tarieven en voorwaarden bij Simyo anders zijn dan bij Yiggers, ben je niet verplicht om klant te blijven. Wij richten ons inderdaad op goedkoop bellen binnen Nederland. Om dergelijke situaties te voorkomen, is het in jouw geval wellicht aantrekkelijker om te kijken naar providers met goedkopere tarieven voor bellen in en naar het buitenland.

Je kunt hier de tarieven en voorwaarden terug vinden. Op deze pagina zijn de algemene voorwaarden terug te vinden. In welk opzicht kan Simyo dit verbeteren?

Groetjes,

Alex

Reageer