Skip to main content
in mijn verbruik staat dat ik een sms heb gestuurd naar bovengenoemd nummer terwijl ik dit niet heb gedaan. volgens vorige bericht heeft dit met facetime te maken. ik heb een oud toestel waar ik niet eens internet heb, een oude nokia wel te verstaan. hoe is dit mogelijk??? graag zie ik dan deze kosten dan ook teruggeboekt.
Dit betreft toch echt het nummer van Apple's FaceTime/iMessage server in de UK. Het is voor een provider technisch onmogelijk een simkaart vanuit het netwerk opdracht te geven om een bepaald nummer te bellen of sms'sen, dus Simyo is hier niet verantwoordelijk voor. Ook een simkaart kan onmogelijk uit zichzelf zomaar een nummer bellen, die opdracht moet van de telefoon komen waar hij in zit. Het kan niet anders dan dat de simkaart even door iemand in een iPhone is geplaatst waarna een activerings-sms naar 00447786205094 is verstuurd.
Hoi Melitene,



Welkom op het forum!



Super vreemd dat jouw Nokia zo een sms stuurt. :?



Het zou onmogelijk moeten zijn. Zoals Scotsman al zei, dit sms'je wordt vanuit een iPhone gestuurd om bepaalde apps te activeren. Weet je zeker dat de simkaart niet in een iPhone heeft gezeten?



@Scotsman bedankt voor je antwoord!



Groetjes,

Caspar

Reageer