Skip to main content
helaas kan ik niet bellen en sms-en vanuit Indonesië. ook data bundel werkt niet! volgens mij wel alles op buitenlan staan. Handmatig netwerk geselecteerd, maar werkt ook niet! erg onhandig!

hoe kan ik dit oplossen??



gr Frfriss
Hoi Frfris,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je aansluiting niet goed werkt in Indonesië.



Je hebt inderdaad de juiste opties aanstaan, dus met de juiste telefooninstellingen hoort het gewoon te werken. Er is vandaag ook internetverbruik in Indonesië op jouw aansluiting geregistreerd. Betekent dit dat het probleem is inmiddels is verholpen?



Hou je er wel rekening dat het verbruik in Indonesië buiten je bundel valt! De lokale tarieven kun je hier terugvinden.



Groetjes,

Sean
bedankt voor je antwoord. ik had idd het idee dat 3G werkte. ik kon echter nog geen sms vetsturen. ik kreeg volgens mij ook niets binnen. dan maar hopen dat er geregeld wifi is.

gr
Hoi Frfris,



Begrijp ik goed dat je nog steeds niet kunt bellen of SMS'en in Indonesië? Wat vervelend, zeg! Ik heb meteen de buitenlandoptie voor jou ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lukt het dan wel!



Als dit niet de oplossing blijkt te zijn, raad ik je aan om handmatig een netwerk zoeken. Het kan nog wel eens gebeuren dat een telefoon een zetje in de juiste richting nodig heeft met het zoeken van een goed netwerk.



Zoals Sean al zei, is er wel internetverbruik geregistreerd. Je kunt dus wel internetten! Dat is mooi 🙂



Laat je het weten als je nog andere vragen of aanvullingen hebt?



Groetjes,

Jihane
beste Jihane,

sms-en en bellen wil helaas nog steeds niet. wel verschillende netwetken geprobeerd! dan maar hopen op veel wifi!

bedankt voor het resetten!

gr
Hoi frfris,



Wat vervelend dat je nog steeds niet kunt bellen en sms'en. Wel vreemd dat je wel kunt internetten. Dit betekent dat je sowieso verbinding hebt met een netwerk. Ik weet dat het lastig is omdat je op vakantie bent, maar zou je je simkaart in een ander toestel kunnen doen? Ik ben benieuwd of je dan wel kunt sms'en en bellen.



Verder hoop ik ook dat je veel WiFi verbinding kan maken. Dat scheelt een hoop en is bovendien gratis :D



Groetjes,

Caspar
Ook hier geen bellen en SMS. Buitenland optie stond aan. Uit gezet. Telefoon uit 15min. Telefoon aan en geen resultaat uiteraard. Nieuwe cyclus met buitenland aan. Helaas na 15min nog steeds geen resultaat.

Gr.

Desiree.

Reageer