Skip to main content
Het valt mij de laatste tijd op dat ik geen, of pas na een dag, sms-je krijg als iemand een voicemail heeft ingesproken. Ik heb het zojuist gecheckt en die instelling staat aan. Het zou prettig zijn als dat sms-je komt direct nadat er is ingesproken. Wat gaat hier mis?
Hoi Lette,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je zo vertraagd een sms binnenkrijgt (of soms helemaal niet!). Je geeft aan dat het gaat om de 'laatste tijd'. Hoe recent is dit probleem? Gaat het bijvoorbeeld om een paar dagen, weken of maanden? Is er in die tussentijd iets veranderd, zoals bijvoorbeeld een nieuwe telefoon? Kun je normale sms-berichten wel goed ontvangen, of zijn die ook vertraagd?



Ook ben ik benieuwd hoe je de instellingen hebt gecontroleerd. Heb je dat gedaan door 1233 te bellen en de stappen te volgen totdat je komt bij het gedeelte over de sms? Als niet, dan raad ik je dat sterk aan!



Oplossingsgericht lijkt het me handig als je even je voicemail uitschakelt (12339) en daarna weer aan zet (12331). Merk je daarna een verschil?



Als laatste wil ik je aanraden om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Krijg je die sms'jes dan wel sneller? Of verandert dat niets?



Ik hoor het graag!



Groetjes,

Jihane
Ik heb recent geen instellingen gewijzigd of een nieuwe telefoon aangeschaft.

De instellingen had ik gecheckt via 1233.

Voicemail uit- en weer aangezet.

Mezelf gebeld en iets ingesproken: niets ontvangen.

Iemand gevraagd mij een sms te sturen. Die ontving ik goed.

Toen ik die sms checkte bleek ik dus wel een sms ontvangen te hebben ivm het voicemailbericht van mezelf, maar geen bericht dat ik een sms ontvangen had. Eergisteren zelfs helemaal geen sms na een ingesproken voicemail. Volledige willekeur dus.

Het speelt al langer, ik denk maanden.

Ik heb geen ander toestel voorhanden waar een mini-simkaartje in past, dat kan ik dus niet uitproberen.
Hoi Lette,



Wat jammer dat je deze sms'jes nog steeds niet meteen ontvangt nadat je je voicemail uit en aan hebt gezet! Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk krijg je de sms'jes hierdoor voortaan sneller binnen. Kun je dit in de gaten houden?



Als je zelf geen telefoon hebt waarmee je kunt ruilen, kun je misschien een vriend(in) of familielid vragen of je even met zijn/haar telefoon kunt ruilen. Met deze informatie komen we namelijk een stuk verder.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha

Reageer