Skip to main content
Mijn telefoon doet niet meer alleen noodoproep
Wellicht heb ik hetzelfde probleem. HELP
Hallo joopkok,



Welkom op het Simyo Forum.



Vervelend dat je telefoon het niet doet, waarschijnlijk is deze niet met het netwerk van KPN/Simyo verbonden.



Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar we zullen beginnen met een stappenplan voor de oplossing, voor bepaalde dingen moet je misschien de handleiding van je telefoon raadplegen.



Kijk ook eens op allestoringen.nl of er bij jou in de buurt een storing/onderhoud van KPN is.



Controleer via netwerk zoeken of je verbinding kunt krijgen met KPN/Simyo, lukt dat niet, zet dan je telefoon en zet deze daarna weer aan. Vaak is het probleem daarmee verholpen.

Het kan even duren voordat de verbinding tot stand komt.



Geen succes? Zet toestel uit, verwijder simkaart en, indien mogelijk, de batterij, wacht 10 minuten, zet alles weer terug en start je telefoon opnieuw op. Ook hier kan het even duren voordat de verbinding tot stand komt.







Geen succes?



Probeer jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere simkaart in jouw telefoon, doet jouw simkaart het in beide telefoons niet dan is de simkaart de oorzaak, doet de andere simkaart het in jouw telefoon ook niet en in het andere toestel wel dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan jouw telefoon.



Eventueel kan een moderator je simkaart resetten, maar de uitkomst is erg onzeker als de simkaart het in het andere toestel wel doet.



Laat je even weten wat de resultaten zijn?
Hallo 06nummer,



Vanwege jouw privacy zal een moderator je gebruikersnaam aanpassen, het is niet gewenst je telefoonnummer op een vrij toegankelijk forum te plaatsen.



Probeer dezelfde stappen als hierboven beschreven te volgen en laat even weten wat de resultaten zijn.
Hoi joopkok,



Welkom op het forum.



Wat vervelend dat je alleen noodoproepen kon plegen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je vandaag een uitgaand gesprek hebt gevoerd. Ik ga er dus vanuit dat alles goed is gekomen. Wat was uiteindelijk de oplossing?



@Anonieme_klant5002, Ook jij welkom op het forum. Bij jou zie ik helaas geen verbruik, dus volgens mij werkt het bij jou nog niet. Ik heb daarom je simkaart gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en probeer het dan nog eens. Lukt het dan nog niet, zoek eens zoals franswon al zei handmatig naar het KPN netwerk. Kan je dat wel? Ik hoop snel van je te horen.



@franswon, bedankt voor je duidelijke uitleg!



Groetjes,

Caspar

Reageer