Skip to main content
Waarom is het niet mogelijk om naar 0909 nummers te bellen?

Ik zie dat jullie deze standaard niet aanbieden. Zei het dat ik juist deze nodig heb. Kunnen jullie mij helpen?
Simyo heeft het bellen naar 0909 en 0906 nummers uitgezet. Je kan het als een bescherming zien om hoge kosten te voorkomen of omdat het simpelweg niet mogelijk is.

Misschien kan je het via een andere telefoon proberen? Of wat je ook kan doen als je een microfoon hebt op je computer/laptop tijdelijk Voipbuster of Skype gebruiken en die opladen met wat tegoed. Daarmee zou je wel naar 0909 nummers kunnen bellen.
Hoi msteen,



Zo te lezen heb je antwoord gekregen van Colinc! Simyo heeft een hele poos geleden besloten om deze diensten te blokkeren, omdat er steeds meer klanten in problemen kwamen door de hoge kosten van entertainment nummers. Zoals ColinC al goed aangeeft, zijn er work arounds om toch te kunnen bellen naar 0900-nummers 🙂.



De work around van Nienke-Fleur is ook een hele mooie, lees 'm hier. Misschien heb je daar wat aan 🙂.
Ik vind het raar. Ik bepaal toch zelf naar welke nummers ik bel. 



Wil ik qmusic bellen omdat ik mee doe met een actie, kan ik dat nummer niet bellen! 

😕:(
Ik begrijp je frustratie maar het is ook een stukje bescherming naar de consument toe. Mocht je ze echt willen bellen zie dan bovenstaande stappen.
Beste Msteen en Jannelien,

Hoewel jullie van Tiury en ColinC antwoord hebben gekregen wil ik toch ook nog een reactie geven. Ik kan best begrijpen dat je je lullig voelt als je iets wilt doen wat blijkt niet kunnen. Ik zou het ook niet leuk vinden als er voor mij wordt beslist. Maar in dit geval ben ik het helemaal met Simyo eens. Jullie zeggen ik moet toch zelf weten wat ik wil bellen en hoeveel geld ik met deze betaaldienst wel betalen. Zolang jij de enige bent die hier controle over heeft, heb je gelijk. Maar......hou je vast. Criminelen hebben een methode gevonden je nummer te kraken en deze gebruiken om betalingen te doen voor eigen gewin. Hoe ze het doen weet ik ook niet maar het gebeurt. Ik ben in het verleden zelf slachtoffer geworden bij een andere provider van betaal SMS diensten. Het gebeurt in de nacht als jij al lang op één oor ligt. En niet één keer, maar wel een tiental binnen een paar seconden. Twee tot drie euro per keer. En dat kan nachten door gaan. En als je het niet in de gaten hebt de weken erna ook nog. Je kunt zelf wel uitrekenen hoeveel dat is. slachtoffers zijn honderden euro's kwijt geraakt. En denk nou niet, dat gebeurt mij niet, misschien niet maar het kan. Stel dat Simyo deze mogelijkheid wel had gehad en jij bent slachtoffer geworden van deze boeven, wat zou je dan doen? Precies, Simyo vragen wat ze hier aan gaan doen, want je hebt toch helemaal niet gebeld. Als je dit Forum volgt zul je hebben gemerkt dat Simyo erg coulant is naar de klanten. Vooral bij hoge kosten ten gevolge van buiten bundel bellen en internetten worden vaak passende regelingen getroffen. Maar ik kan goed begrijpen dat Simyo zich niet geroepen voelt betaaldiensten te vergoeden. Die criminelen hebben al lang gezorgd dat ze moeilijk traceerbaar zijn een het geld niet meer is terug te vorderen is. Dat is al lang doorgesluisd naar een rekening op een exotisch eiland in de Caraïben. Als je toch besluit weg te gaan bij Simyo is dat jammer, maar je bent in ieder geval gewaarschuwd.

Vriendelijke groet

Frans
Hoi Jannelien, welkom op het Simyo forum!



Wat ColinC aangeeft klopt 😮 Het is inderdaad een stuk bescherming naar de klant. Het is namelijk best duur om te bellen naar een 0909 nummers. Zoals Frans Steffin aangeeft kun je in een korte tijd veel kosten krijgen, ook door sms betaaldiensten. Deze kosten zijn vaak € 2 à 3 euro wanneer je zo'n sms verzendt of ontvangt. Vaak vallen de kosten hoger uit dan men verwacht.



Is je vraag hiermee beantwoord?





@ColinC en Frans Steffin; bedankt voor jullie reactie 🙂
Ik vind het erg jammer dat die keuze niet gewoon aan en uit gezet kan worden. Net als bellen vanuit in buitenland of internet in het buiteland bijvoorbeeld.



Overigens is het niet mogelijk om met skype naar servicenummers te bellen. Misschien vroeger wel maar nu niet meer.
Hoi Lapti,



Snap ik heel goed. Jammer dat het met Skype ook niet mogelijk is.



Is er iemand die alternatieven hiervoor weet?



Groetjes,

Caspar

Reageer