Skip to main content
Ik kan bellen maar niet gebeld worden.
Bedankt voor de info.. 🙂
Hoi Kanon,



Welkom op 't Simyo Forum!



Enorm fijn dat je kunt bellen! Minder fijn is dat je niet gebeld kunt worden. Ik neem hierbij dus aan dat je hier graag bij geholpen wilt worden. Dat doe ik met alle plezier!



Allereerst heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit houdt in dat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Kun je jouw toestel uitschakelen voor tien minuten en weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.



Als het probleem niet is opgelost, raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kunnen wij weten of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.



Als het aan de simkaart blijkt te liggen, dan kan het te maken hebben met de instellingen voor het doorschakelen. Als je belt naar ##21# schakel je het doorschakelen uit. Dit kan het probleem oplossen.



Als het blijkt te liggen aan het toestel, dan kan het zijn dat de personen die jou proberen te bellen in de geweigerde contacten staan. Dit kun je vinden via de instellingen van het toestel. Het verschilt echter per toestel hoe dit te doen is. Het kan ook liggen aan de 'niet storen' functie. Hierdoor kan het zijn dat je niet gebeld kan worden. Deze optie dien je dan uit te schakelen om weer gebeld te kunnen worden.



Laat je weten of het is gelukt en of je meer informatie hebt over het probleem? Dan kan ik je veel beter helpen.



Groetjes,

Ilias

Reageer