Skip to main content
Hallo,

Ik kan niet bellen want ' het netwerk is niet beschikbaar' Wat kan ik hier aan doen? Ook is het dat ik de pin van mijn simkaart niet meer in hoef te vullen bij het opstarten. Kan dit samenhangen met het verbindingsprobleem?

Vriendelijke groet, Mieke
Hi Mieke ja.



Jouw toestel heeft een ingebouwde beveiliging, kan uitgezet worden, dus die vraagt normaliter om de pincode. Heeft dus niets te maken met het verbindingsprobleem.



Een moderator kan een reset plegen van je simkaart en je opnieuw aanmelden op het netwerk, hij/zij zal dan contact opnemen en vragen de telefoon een kwartier uit daarna weer aan.



Bij het 1e kan een kruistest duidelijkheid scheppen, jouw sim andere telefoon en vice versa.

Helpt de reset van de moderator niet zal ook dan een kruistest duidelijkheid scheppen...telefoon of sim wat is de oorzaak?



Groet van het paerdjuh.

Friesian
Bedank! , ik ga contact opnemen met de moderator,
Hoi Mieke Ja,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met het netwerk! Dat is niet de bedoeling. Hoe lang heb je dit probleem al? Hangt het samen met hoe lang je geen pincode meer kunt invoeren? Je toestel maakt immers pas verbinding met ons netwerk zodra de juiste pincode is ingetoetst en geaccepteerd wordt. Ik heb toch even je simkaart een reset gegeven. Hiermee haal ik je aansluiting tijdelijk van het netwerk af, waarna ik 'm weer aanmeld. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?



Als dit niet werkt, dan raad ik je echt aan om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Als jouw simkaart het bijvoorbeeld wel doet in een ander toestel, en een andere simkaart het niet doet in jouw toestel, dan weet je eigenlijk al dat het probleem ligt bij je telefoon. Andersom kan het natuurlijk net zo goed! Het is een handige test dus.



Hou je ons even op de hoogte?



@ Friesian: Dankjewel voor je reactie, Friesian!



Groetjes,

Jihane

Reageer