Skip to main content
Hallo,



Na het afsluiten van een sim-only jaarabonnement is mijn bereik sterk achteruit gegaan. Waar ik voorheen vrijwel overal 3 tot 4 streepjes had (maximaal) heb ik er nu vrijwel altijd maar één. Het verschil ten opzichte van het vorige abonnement is dat ik nu 4G heb.



Wil iemand mij hier mee helpen?



Groeten Thomas
Hoi Thomass,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je bereik minder is geworden! Dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Zojuist heb ik de netwerkspecialisten gecontacteerd en die hadden enkele vragen voor je:




  • Ervaar je dit probleem op één locatie of op meerdere locaties? Als je het op meerdere locaties hebt, dan kan ik een reset uitvoeren vanuit het netwerk en kan dit het probleem oplossen.
  • Als je het op één locatie ervaart, wat is deze locatie (postcode)?
  • Als de desbetreffende locatie huis is, heb je het al getest door de wifi uit te schakelen en enkel op mobiele data te internetten?
  • Kun je een app downloaden die de snelheid meet van het internet?



Graag verneem ik van jou het antwoord op deze vragen. Ik hoop je dan zo snel en goed mogelijk te helpen.



Laat je het weten?



Groetjes,

Ilias
Met bereik bedoel je waarschijnlijk mobiel bereik? Zet je dataverbinding eens uit. Zie je dan meer streepjes?
Hallo Illias en de leon,



Bedankt voor jullie reacties.

Ik bedoel inderdaad mijn mobiele bereik, dus bijvoorbeeld met bellen, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik ervaar dit probleem overal, dus niet op één specifieke locatie. Dataverbinding uitzetten heeft geen effect.



Ik heb de app van ookla gedownload en deze geeft (met wifi uit):

Ping 27 ms

Download 94,95 mbps

Upload 13,41 mbps



Groeten Thomas




Ik heb de app van ookla gedownload en deze geeft (met wifi uit):

Ping 27 ms

Download 94,95 mbps

Upload 13,41 mbps



Groeten Thomas




Wat is dan het probleem? :8 Dit zijn prima down- en upsnelheden hoor.

Het is overigens niet zo vreemd dat je bij 4G wat minder streepjes ziet.
Nou het punt is dat ik een paar telefoongesprekken heb gevoerd met een slechte kwaliteit en dat ik op minder plekken bereik heb. Wanneer ik wèl bereik heb dan werkt het ook prima, maar het werkt minder vaak goed.
Okay duidelijk. Als je dat nu zo ervaart na het afsluiten van een sim only, zou inderdaad een reset van je (nieuwe) simkaart een oplossing kunnen zijn. Als een moderator hier niet zo snel (het is momenteel druk) op kan reageren, adviseer ik je om de klantenservice te bellen of Simyo een tweet te sturen met het verzoek om je kaart te resetten.

Volgens mij moet je dan ook je toestel opnieuw opstarten daarna. Succes!
Oké, dank je voor de info. Ik wacht het nog even een paar dagen af en anders ga ik bellen.
Hoi Thomass,



Wat vervelend dat je bereik minder goed is 😞 Ik heb voor jou een reset uitgevoerd. Wil jij je toestel uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk blijkt dat de oplossing te zijn!



Omdat je het probleem overal ervaart, heeft het weinig zin om de netwerkspecialisten te contacteren, ben ik bang. Dat kan eigenlijk alleen als het een lokaal probleem is, want dan zou er iets aan de hand kunnen zijn met een zandmast. In jouw geval is dat natuurlijk niet het probleem.



Als de reset niet werkt, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te proberen en vice versa. Zo kun je erachter komen of het een toestel-issue of een simkaart-issue is!



Groetjes,

Jihane

Reageer