Skip to main content
Ik heb geregeld alleen noot oproep

samsung galaxy note gt n7000
Ik heb de sim gewisseld van een htc naar een huawei (geen sim lock). Maar nu heb ik geen netwerk meer. Vind helemaal geen toegangspunten en kan ook niet scannen op toegangspunten.
Hoi A.J.M.



Welkom op het Simyo forum!



Wat lastig dat je regelmatig problemen hebt met je verbinding.



Ik heb jouw aansluiting nagekeken en daarop staan alle instellingen juist. Daarom heb ik voor de zekerheid je simkaart een reset gegeven, zodat deze opnieuw wordt aangemeld op het netwerk.



Zou jij je telefoon tien minuten willen uitschakelen om de reset te voltooien. Ik hoor graag van je of de problemen daarmee zijn verholpen.



@Josmike Dat is vervelend!! Begrijp ik het goed dat jouw Simyo simkaart wel in je oude telefoon werkte? Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in jouw Huawei te proberen? Zo kunnen we erachter komen wat het probleem veroorzaakt



Groetjes,

Sean
Beste Sean,

Ik kan blijkbaar helemaal geen mobiel netwerk installeren op mijn huawei. Denk dat t iets met het toestel te maken heeft. Is wel vreemd want dat werd eerder met een andere provider gebruikt. Ik zal es bij huawei gaan zoeken. Alvast bedankt.

Groet, Jos
Hoi JosMike,



Wat onhandig zeg! :(



Hopelijk komt Huawei snel met een oplossing. Hou je ons op de hoogte?



En mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het!



Groetjes,

Sean
Dag Sean,

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd. Heb ook de huawei al verschillende keren gereboot, software geupdate en ook via de pc gereboot. Maar ik kom er niet uit. De telefoon vind geen enkel mobiel netwerk. Ook niet met andere simkaarten. Ik krijg enkel de wifi. Uiteindelijk heb ik de sim maar weer in het oude toestel geplaatst. Nu blijkt ook nog de pukcode te zijn geblokkeerd.
Hoi JosMike,



Oei, wat vreemd dat jouw telefoon helemaal geen netwerken kan vinden. Heb je al contact gehad met Huawei zelf? Wie weet hebben zij nog een oplossing voor je.



Helemaal vervelend dat nu jouw simkaart geblokkeerd is. Heb je de pukcode vaker dan 10 keer ingevoerd? Dan kan ik helaas niets anders aanraden dan een nieuwe simkaart. Deze blokkade is namelijk permanent en wij kunnen deze niet verwijderen. Als je de pincode verkeerd hebt ingevoerd, dan heb je nog de mogelijkheid om deze te deblokkeren met je pukcode. Weet je zeker dat het gaat om een pukcode?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,

Ik krijg nog geen reactie van Huawei. Wat de simkaart betreft heb ik die pincode helemaal niet kunnen ivoeren op de 'nieuwe' telefoon. Uiteindelijk wilde ik de simkaart maar weer in de oude telefoon stoppen en nu geeft hij aan dat de pukcode geblokkeerd is. Als ik hem in mn bedrijfstelefoon stop krijg ik de melding ongeldige simkaart....

Groet, Jos
Hoi JosMike,



Wat jammer dat je nog niks van Huawei hebt gehoord.



Begrijp ik het goed dat je de simkaart nog niet hebt geprobeerd te ontgrendelen met de Pukcode? Je vindt deze code op Mijn Simyo onder het tabblad 'Instellingen > Simkaart' .



Als je deze code juist te vaak verkeerd hebt ingevoerd, dan heb je helaas een nieuwe simkaart nodig.



Als je wilt kan ik je een nieuwe simkaart toesturen :)



Groetjes,

Sean
Nee helaas Sean,

Toestel geeft aan dat de pukcode geblokkeerd is en ik contact met jullie moet opnemen. Zoals al gezegd: zowel de pincode als ook de pukcode heb ik niet kunnen invullen. Beide had ik overigens nog in jullie eerdere mail staan.

Tegelijk dan de vraag. Als ik mijn simyo app open, dan heb ik sinds de update van n paar maanden geleden alleen nog inzicht in mijn profiel en beltegoed.

Verder kan ik nog wat pakketten kiezen en naar service gaan. Instellingen staat er niet meer bij.

Groet, Jos
Hoi JosMike,



Het klopt dat je de instellingen niet kunt zien via de Mijn Simyo App. Deze zijn alleen in te zien via Mijn Simyo op jouw computer. We hopen in de toekomst de instellingen wellicht wel toe te voegen in de nieuwste versie van onze app.



Heb je ondertussen een nieuwe simkaart kunnen bestellen? Zo niet, laat het dan even weten. Ik zorg ervoor dat er een nieuwe simkaart opgestuurd wordt.



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Eerlijk gezegd twijfel ik of ik wel een nieuwe simkaart moet aanvragen. Aan de service ligt het niet. Maar netwerk van kpn dekt hier in deze grensgemeente onvoldoende. Bieden jullie ook ander netwerk dan kpn?



Daarnaast heeft huawei nog steeds niet gereageerd en werkt de telefoon nog niet.



Groetjes, Jos
Hoi JosMike,



Ergens kan ik dit begrijpen 😞 Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als je besluit weg te gaan, maar je moet natuurlijk wel goed bereikbaar zijn.



Wij opereren alleen op het KPN netwerk. Als je dus over wilt stappen vanwege het netwerk, dan zal je echt naar een andere provider moeten kijken die geen gebruikt maakt van het KPN netwerk.



Wat ontzettend vervelend dat je nog steeds niets van Huawei hebt gehoord. Op welke manier heb je contact met hen opgenomen? Wellicht kun je er een telefoontje aan wagen. Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,

T heeft even geduurd, maar we zijn eruit. Huawei geeft niet thuis en inmiddels heeft mijn zoon n ander toestel gekocht.

Ook hebben we een overstap naar n ander netwerk moeten maken. De dekking door kpn blijft in gebreke. Niet altijd. Maar wel vaak. Weet jij of ik het beltegoed dat ik nog heb op t oude nummer kan meenemen?

Alvast dank voor je antwoord en veel dank voor de service!

Groet, Jos
Hoi Josmike,



Wat onwijs jammer dat je bent overgestapt. Zoals mijn collega ook aangaf, kunnen wij jou helaas geen ander netwerk aanbieden.



Het overgebleven beltegoed kan ik helaas niet terugstorten, het is wel mogelijk om beltegoed over te hevelen naar een ander Simyo nummer. Dit kost wel € 5,- aan administratiekosten.



Alle informatie over dit proces kun je hier terugvinden.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Sean

Reageer