Skip to main content
Ook heel korte gesprekken binnen de bundel kosten 0,31. Waarom betaal ik niet alleen de seconden die ik heb gebeld?
Zoals vrijwel bij alle providers worden gesprekken afgerond op hele minuten naar boven, zowel binnen als buiten de bundel.



Vanaf de tarievenpagina https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only



Gewoon slim om te weten



Bellen Buiten je bundel bellen/sms'en is € 0,31 per min/sms.

Afronden van gesprekken gaat per hele minuut naar boven.

Afrekenen van sms'jes gaat per bericht van 160 karakters.

Bundeltegoed dat je over hebt, gaat niet mee naar de volgende maand.

Bellen naar en vanuit het buitenland? Dit valt buiten je bundel.
Dank je Frans. Heb ik mijn dochter op het hart gedrukt heel kort te bellen, mag het dus gewoon ook een minuut duren... Ik heb nog een andere vraag. Het valt me op dat ook gesprekken die niet plaats vinden (er wordt niet opgenomen) worden afgerond op 1 minuut. Mijn dochter heeft een hele rij 'gesprekken' van 3 of 4 seconden, die allemaal €0,31 kosten. Is het normaal dat als 'de andere kant' niet opneemt, er toch gesprekskosten in rekening worden gebracht?
Hoi Pim58,



Als de andere kant niet opneemt komt er geen verbinding tot stand, dus geen kosten. Als een antwoordapparaat het gesprek opneemt en je hoort dat niet, dan is er wel verbinding geweest, dus kosten.

In de telefoon van je dochter moet de gespreksgeschiedenis dit ook weergeven als een gevoerd, kort, gesprek.
Dank je Frans!
Hoi Pim58,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat goed dat je deze vragen stelt! Het klopt dat de minuten buiten de bundel worden afgerond naar boven. Zo te zien heeft franswon je hierbij al goed geholpen ;)



Ook over je tweede vraag heeft franswon helemaal gelijk. Als er geen verbinding tot stand komt, kunnen we geen kosten in rekening brengen. Zijn er toch kosten in rekening gebracht, heeft er wel een verbinding plaatsgevonden. Dit kan bijvoorbeeld ook een verbinding met een voicemail zijn.



Als je hier nog vragen over heb, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@Franswon, heel erg bedankt voor je goede hulp! 🙂

Reageer