Skip to main content
Het gebeurt regelmatig dat zowel mijn man als ik (iets minder) telefonisch niet bereikbaar zijn en dan ook niet zelf kunnen bellen. Beide hebben we een Samsung Ace 2. Het vervelende is alleen dat er aan de telefoon (signaalsymbool) niets te zien is en dat we dus ook niet weten dat we niet bereikbaar zijn.

Door de telefoon uit en weer opnieuw aan te zetten is de verbinding weer terug. We hebben beide al een nieuwe simkaart van Simyo gekocht maar geen verschil. Ook hebben we de simkaart in een andere android telefoon van een vriend gestopt (die zelf met de telefoon nooit problemen heeft gehad). Ook dan waren er dezelfde problemen.

Kan het aan de aansluiting liggen?

Mvg, Daniella
Hoi DaniellaE, welkom op ons forum :)



Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Bellen, telefonische onbereikbaarheid past daar het beste bij, denk ik.



Om na te gaan of er iets mis kan zijn met jullie aansluiting en of er problemen zijn met het bereik in jullie woonplaats heb ik contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN.

Nu is in elk geval de aansluiting waarmee je op het forum actief bent in orde, en jullie wonnen ook op een goede locatie ten opzichte van de antennes. Er zijn ook geen problemen of werkzaamheden bekend.



Wat deze Netwerkspecialist me verder vertelde kan heel goed een oorzaak zijn.

Jullie telefoons, de Samsung Galaxy Ace 2 I8160 draaien standaard op Android versie 2.3 Gingerbread.

En laten er nu voor veel Samsung toestellen nu problemen zijn met deze Android versie; onbereikbaar zijn terwijl er niets te zien is aan je signaal symbolen en er gewoon volop bereik hoort te zijn.

Dit is te verhelpen door te upgraden naar versie 4.1.2 Jelly Bean.



Hebben jullie toevallig nog 2.3 op je telefoon staan?

Reageer