Skip to main content
Beste Simyo,



Via mijn prepaid, mijn Simyo portal, heb ik een abonnement aangevraagd met nummerbehoud van mijn huidige prepaid telefoonnummer.

Tot mijn verbazing is het nummerbehoud door Simyo afgewezen omdat:



- De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.



Deze reactie van Simyo is voor mij erg vreemd omdat ook die route gevolgd heb.

Graag ontvang ik een toelichting over hoe ik dit probleem het beste kan (laten)  oplossen.

Tevens heb ik ook een bericht naar de klantenservice gestuurd, over deze kwestie.



MVG,



John nl 
Hey John nl,



Volgens onze gegevens heb je via de website een nieuwe aanvraag ingediend met nummerbehoud. Het is de bedoeling dat je met jouw prepaid aansluiting inlogt op de persoonlijke pagina via www.simyo.nl. Vervolgens vind je, onder het kopje tip: handige diensten, de mogelijkheid om jouw prepaid aansluiting om te zetten naar een abonnement zonder dat je daarvoor een nieuwe simkaart aan hoeft te vragen.
Hey John nl,



Volgens onze gegevens heb je via de website een nieuwe aanvraag ingediend met nummerbehoud. Het is de bedoeling dat je met jouw prepaid aansluiting inlogt op de persoonlijke pagina via www.simyo.nl. Vervolgens vind je, onder het kopje tip: handige diensten, de mogelijkheid om jouw prepaid aansluiting om te zetten naar een abonnement zonder dat je daarvoor een nieuwe simkaart aan hoeft te vragen.





Beste Wayne,

Bedankt voor je reactie. Ik ben op zoek gegaan naar het kopje tip: handige diensten, maar heb deze niet gevonden.

Ik zou het heel erg op prijs stellen als u zelf in wil grijpen, om alles voor mij te regelen, want ik zie daar helaas geen mogelijkheid voor.
Hoi, ik heb hetzelde probleem, via de website abonnement aangevraagd, oude provider simyo ingevuld geen foutmelding gekregen. Zit nu met een abonnement met een ander nr en een prepaid met het gewenste nr. Geen reactie gekregen van de klantenservice. Hoe krijg ik nou mijn nr. behoud voor elkaar?
Beste John nl en Hilda,



Wij zullen dit voor jullie beide laten aanpassen door onze IT afdeling. Zodra dit is aangepast zal ik een berichtje in dit topic plaatsen. Dit zal waarschijnlijk maandag in de loop van de dag gebeuren. Hou dit topic in de gate.



Groetjes,



Arie
Beste Arie,



Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp inmiddels dat j.l. maandag niet meer gelukt is, wat is nu de nieuwe planning?



MVG,



John nl
Ook ik zit met hetzelfde probleem, voor twee nummers heb ik nummerbehoud aangevraagd. De overstap van prepaid naar abonnement moet blijkbaar via mijnsimyo gebeuren, hoe is mij echter niet duidelijk. Een nieuwe simkaart wordt al wel toegestuurd heb ik via de mail te horen gekregen. Hoe krijg ik de nummerbehoud nu wel geregeld?



Hartelijke groet,



hstip
Hey John nl,



Jouw aanvraag voor nummerbehoud is inmiddels goedgekeurd en zal op 09-11 uitgevoerd worden.
Hey hstip,



Ik wil jou vragen om de simkaarten ongeactiveerd retour te sturen en via de persoonlijke pagina van de prepaid aansluitingen de overstap naar het abonnement aan te vragen.
Hey hstip,



Ik wil jou vragen om de simkaarten ongeactiveerd retour te sturen en via de persoonlijke pagina van de prepaid aansluitingen de overstap naar het abonnement aan te vragen.





Ha Wayne,



Dank voor je reactie. Alleen kan ik dit volgens mij niet omdat ik van Lowcall vandaan kom. Ik heb gisteravond nog wat meer gezocht en vervolgens deze post geplaatst: https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-sim-only-6583/ Wat is nu het handigste om te doen?



Gr. hstip
Hey hstip,



Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb de 2 aanvragen goed laten keuren voor 12 november. Op deze datum zal het nummerbehoud uitgevoerd worden.
Hey hstip,



Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb de 2 aanvragen goed laten keuren voor 12 november. Op deze datum zal het nummerbehoud uitgevoerd worden.





Ha Wyane,



Bedankt! Betekent dit dat ik de nieuwe simkaarten dus wel moet houden en activeren? Ik hoor het wel.



Groet hstip
Hey hstip,



Dat klopt. Als je de simkaarten activeert kan je vanaf 12-11 gebruik van jouw abonnement maken!

Reageer