.

Vraag

nummerbehoud afgewezen, nu bundel activeren

  • 4 October 2012
  • 9 reacties
  • 339 Bekeken

mijn verzoek van nummerbehoud is afgewezen, omdat het nummer niet word vrijgegeven??
maar ik zat met mijn vorige abbo ook bij simyo.
nu wil ik met het nummer wat ik als 'tijdelijk' heb gekregen gewoon bellen,smsen en internetten zodat ik binnen mn bundel blijf, maar dit moet nog worden geactiveerd, hoe moet dit?
dit kreeg ik via de mail:

De reden opgegeven door je vorige provider is: Portering niet toegestaan.

Simyo Sim Only klanten, LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je af ziet van nummerbehoud!

Besluit je met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer dat je van Simyo hebt gekregen, te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.

Wil je alsnog je nummer behouden, dan verzoeken wij je ons de juiste gegevens te verstrekken zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.

ik hoor graag zo snel mogelijk wat van u

groetjes angela.

9 reacties

Nummerbehoud gaat bij ons helaas ook fout. Waar zit de fout?
Mijn vrouw en ik besloten allebei over te stappen van vodafone naar simyo, met nummerbehoud. Mijn nummerbehoud aanvraag is inmiddels rond dus binnenkort kan ik bellen met mijn oude nummer via simyo.
Bij mijn vrouw gaat het fout. Netjes simkaart nummer doorgegeven (19 cijfers) maar simyo laat me weten dat Vodafone het verzoek afkeurt omdat het nummer niet goed is. Weet zeker dat ik het goed heb doorgegeven maar vooruit nog maar een keer. Nu krijg ik weer reactie dat het nummer niet goed is. Ik heb een scan van de simkaart gemaakt maar die kan ik niet meesturen omdat je geen bijlagen naar simyo kunt sturen.

Meest vervelende is de volgende reactie van symyo, dat ik vandaag ontving:
Ticketnummer #245131: Nummerbehoud 
Wij hebben hiermee uw bericht over "Nummerbehoud" met nummer #245131 behandeld en menen het te kunnen afsluiten. Wij denken dat uw issue is opgelost of de klacht is afgehandeld.

Er is niks opgelost. Ik kan nu wel weer via het ticketnummer het simkaartnummer doorgeven maar dan weet ik al wat de reactie zal zijn: nummer klopt niet. Zitten ze nu bij vodafone is heel doms te doen of wat? 
Ik kan hier wel een bijlage (scan simkaart) plaatsen, is het verstandig dat te doen in een volgende reactie hier of niet?

EDIT: heb inmiddels naar Jur van helpdesk via ticketnummer scan van simkaart kunnen sturen, ik ben benieuwd!!
het begint irritant te worden bij vodafone: eerst wezen ze het nummerbehoud verzoek af omdat het simkaartnummer niet zou deugen maar dat konden ze niet volhouden omdat ik ze met een scan van de simkaart liet zien dat het wel goed was;
maar nu tappen ze uit een ander vaatje om niet mee te werken: simyo kreeg te horen dat nummerbehoud niet mogelijk was omdat het simkaart nummer inmiddels in gebruik was bij t-mobile...:mad:
ik zit al jaren bij vodafone, niet overgestapt, mijn eerste overstap is die naar simyo per half november, dus ze zitten echt uit hun nek te lullen, ook omdat ik niks heb met die t-mobile...

vervelende is dus dat zonder die medewerking van vodafone ik mijn oude nummer niet meer heb straks!
Badge +2
Beste angela21,

Je krijgt deze melding omdat het niet mogelijk is om nummerbehoud aan te vragen van het ene Simyo abonnement naar een ander Simyo abonnement. Dit kan alleen van abo naar prepaid en anders om.

Groetjes,

Ari
Badge +2
Beste cezanne,

Wij begrijpen dat dit heel vervelend is. Wij kunnen echter niet meer doen dan een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Deze dient wel goedgekeurd te worden door Vodafone. Graag vernemen wij nogmaals het juiste simkaartnummer zodat wij een nieuwe aanvraag bij Vodafone kunnen indienen.

Groetjes,

Arie
Beste cezanne,

Wij begrijpen dat dit heel vervelend is. Wij kunnen echter niet meer doen dan een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Deze dient wel goedgekeurd te worden door Vodafone. Graag vernemen wij nogmaals het juiste simkaartnummer zodat wij een nieuwe aanvraag bij Vodafone kunnen indienen.

Groetjes,

Arie

zal ik dat nummer dan hier even posten?
Badge +2
Beste cezanne,

Wij hebben nogmaals contact opgenomen met Vodafone. Zij hebben ons opnieuw aangegeven dat het nummer dat u wenst te behouden echt niet bij Vodafone in dienst is maar bij T-Mobile. Wij adviseren je nogmaals het telefoonnummer dat je wenst te behouden en het simkaart nummer te controleren en door te geven aan ons. Je k an beter een mailtje sturen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email]. Dit is het e-mailadres van de afdeling nummerbehoud die een nieuwe aanvraag voor je zal indienen.

Groetjes,

Arie
Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb zojuist een bericht naar Porteringen gestuurd met alle informatie. Ik hoop dat ze er doorheen komen.
Wel apart (en irritant) dat ze beweren dat het nummer niet bij Vodafone in dienst is. Het toestel ligt hier naast me, op het schermpje staat wel degelijk Vodafone NL, omdat mijn abo daar loopt tot 14 november. De simkaart zojuist nog een keer eruit gepeuterd om vast te stellen dat het nummer wel degelijk correct is. Een scan van het kaartje heb ik meegestuurd naar de afdeling Porteringen, ik hoop dat ze hiermee voldoende info hebben om Vodafone hun ongelijk te tonen.
Beste angela21,

Je krijgt deze melding omdat het niet mogelijk is om nummerbehoud aan te vragen van het ene Simyo abonnement naar een ander Simyo abonnement. Dit kan alleen van abo naar prepaid en anders om.

Groetjes,

Ari


hoi Ari,

Oke, nu wil ik het nummer wat ik van simyo heb gekregen activeren zodat ik binnen mijn bundel bel, sms en internet. 
is het voldoende om de stappen te volgen wat in de brief van simyo stond of moet het op een andere manier?

groeten Angela21
Reputatie 5
Badge +10
Hoi angela21,

Nee, dat is niet voldoende. De technische dienst moet eerst je nummerbehoud aanvraag uit het systeem halen om vervolgens de bundels te kunnen activeren. Kan je mij een privé bericht sturen met je akkoord?

Let op! Wacht altijd tot je een bevestiging van mij of Simyo hebt ontvangen dat dit in orde is, anders bel je nog steeds voor het buiten de bundel tarief.

@cezanne. Vreemde zaak inderdaad. Je ontvangt vanzelf weer emails met informatie over je nummerbehoud aanvraag.

Groetjes,

Alex

Reageer