Skip to main content
Dagelijks wordt ik gebeld door een privënummer. Soms is er een voicemailbericht waarbij er niets wordt ingesproken maar ik hoor op de achtergrond wel stemmen.

Wat kan Simyo doen om deze overlast te verhelpen?

Kan de bellen worden achterhaald en gemaand te stoppen met het stalken?

Blijkbaar helpt het Bel-mij-niet-register ook niet.
Het zou iemand uit je eigen omgeving kunnen zijn, maar het zou ook kunnen dat je nummer in het verleden door iemand anders is gebruikt. Heb je dit nummer al lang?
Een bekende zou eventueel een sms of app sturen. Ik heb dit nummer al zeker meer dan 10 jaar.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-word-lastig-gevallen-kunnen-jullie-iemand-82

Lees dit eens.

Je kunt misschien een callblocker installeren of kijk eens in de oproepinstellingen van je telefoon. Bij veel telefoons kun je privénummers blokkeren, dan stopt men waarschijnlijk vanzelf.
Die algemene blokkade heeft als nadeel dat je ook niet gebeld wordt als het ziekenhuis je belt omdat er een familielid met spoed is opgenomen.
Klopt en daarom...dan stopt men waarschijnlijk vanzelf.
Hoi Gerrit65,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je lastig gevallen wordt! 😞 Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om dit tegen te houden. Je kunt een lijst maken met tien momenten waarop er daadwerkelijk verbinding is geweest. Onder verbinding verstaan wij dat jij wel opgenomen hebt. Als er geen verbinding is gemaakt, is het namelijk niet mogelijk om te traceren waar het telefoontje vandaan kwam. Als jij deze tien momenten genoteerd hebt, kun jij dit lijstje aan ons doorgeven. Wij zullen dan, via de provider van degene die jou lastig valt, een waarschuwing geven. Als het ongemak dan verder gaat, worden er verdere stappen ondernomen.



Je kunt er ook voor kiezen om je telefoonnummer te wijzigen. Je behoudt dan je abonnement, bundels, simkaart, et cetera. Het enige dat dan aangepast wordt is je nummer, waardoor degene die jou lastig valt, je niet meer kan bereiken.



Laat je me weten of ik je met één van deze stappen kan helpen?



@ Wimj12 en Friesian: Dank voor de reacties!



Groetjes,

Jihane
Hallo Jihane, tot op heden heb ik alleen de 1e paar keer opgenomen en werd er niet geantwoord. Daarna heb ik dat niet meer gedaan Ik zal de komende keren opnemen zodat er verbinding is en de momenten doorgeven.



Bedankt voor de reacties!



Groet, Gerrit
Hoi Gerrit65,



Dat is helemaal goed! Ik hoop natuurlijk dat je niet zal hoeven opnemen, omdat ik hoop dat je niet lastig gevallen wordt. Als dat wel het geval is, dan is dat een uitstekend plan!



We kijken uit naar je reactie.



Groetjes,

Ilias

Reageer