Skip to main content
Schrok mij erg rot! Opeens kreeg ik een bericht: "gratis bericht: je gebruikt abonnementsdienst 5588. De kosten voor deze dienst bedragen e12 per week. Info? Www.smsgc.nl"



Ik heb mij nooit ingeschreven of contact gehad met dit nummer en krijg het nu al voor de derde keer op rij, iedere keer de eerste dag van de maand startend vanaf 1 juni.

Ik heb gekeken op smsgc.nl en zie dat ik helemaal nergens op ben geabonneerd (niet qua abonnementen en ook niet qua betalingen). Ik durf op smsgc.nl ook niet op '5588 opzeggen' te klikken, want dan ga ik iets opzeggen waar ik mij helemaal niet voor heb aangemeld en dat is raar. Ik wil gewoon deze oplichterij niet meer ontvangen via SMS.



Moet ik hier nu nog iets mee doen of gewoon de SMS'jes weggooien? Kan iemand iets doen aan deze oplichters!

Overigens staat er ook niets op de SIMYO facturen en daar was ik al heel erg blij mee!
Hoi BTR,



Prima dat je deze vraag hier stelt.



Het ontvangen van die, dure, SMS-diensten is door Simyo geblokkeerd.



Je kunt wel SMS-jes sturen, maar betaalde SMS-jes niet ontvangen, daarom staan ze ook niet op je factuur.



Een goede uitleg en hoe je deze en andere diensten kunt stoppen vind je hier: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94
Hoi BTR,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat ontzettend vervelend dat je ineens deze berichten binnenkrijgt! 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je je hieraan stoort. Gelukkig zie ik ook niets terug hiervan als ik je aansluiting erbij pak. Dit wijst erop dat er geen kosten gemaakt zijn. Zoals Franswon al aangeeft is het bij Simyo niet mogelijk om betaalde SMS'jes te ontvangen. Hiermee kun je concluderen dat de SMS'jes die jij ontvangt geen geld kosten. Omdat er geen informatie in staat die verder nog waardevol is, kun je ze gewoon negeren en/of verwijderen.



Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?



@ Franswon: Dankjewel voor je hulp!



Groetjes,

Jihane

Reageer