Skip to main content
Krijg net een sms bericht met de tekst "Beste klant uw ID is geblokkerd wegens verdachte transacties" Zie http://apple.geblokkeerd.com om uw blokkering op te heffen. Ik heb helemaal geen apple, probeert iemand schadelijke software in mijn telefoon te plaatsen of mogelijk iets anders met dit toestel te doen ?? Heeft iemand enig idee ??'.
Bericht gewoon weggooien en zeker nergens op klikken.
Het domein is pas vandaag aangemaakt http://whois.domaintools.com/geblokkeerd.com



Duidelijk een phishing-site, lijkt van Apple te zijn. Goed advies van PCfreak, ik heb in een beschermde omgeving de site geopend, de bron bekeken en het is volledig in encrypted js gemaakt, geen amateurs in ieder geval.
Hoi sensa,



Welkom op het forum.



Wat een raar bericht wat je hebt ontvangen!! Goed dat je dit op het forum plaatst.



Zoals PCfreak al zei kan je het bericht het beste verwijderen en het nummer, indien mogelijk, te blokkeren. Wanneer er contact met je wordt opgenomen en je denkt dat het wel echt is, kun je het best Apple zelf in dit geval bellen in plaats van reageren op zo een bericht.



@ PCfreak en franswon bedankt voor jullie hulp mannen!



Groetjes,

Caspar
Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb uiteraard nergens op geklikt. Kreeg ook vandaag een sms met de vermelding - Fraud Alert Tekst van Apple is een SCAM om uw geld te stelen. Ik neem aan dat deze melding van Simyo is
Hoi Sensa,



Wat een vervelende berichten. Het laatste bericht (Fraud Alert) is niet door ons gestuurd. Ik zou daar dus ook voorzichtig mee zijn.



Ik wil je aanraden om even contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Hopelijk weten zij hier meer van.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Sean
Hallo Sean, hoewel ik niet inzie wat mijn telefoon leverancier hiermee kan heb ik je advies opgevolgd en de vraag gesteld. Zo gauw ik antwoord heb laat ik het weten
Hoi Sensa.



Het kan zijn dat zij wellicht nog een verklaring hebben voor dit bericht of dat ze misschien meerdere meldingen hebben gehad. Vandaar de vraag 🙂 Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.



Groetjes,

Angela

Reageer