Skip to main content
Hi!

Sinds een paar dagen heb ik wisselend netwerk. Aan en uitzetten hielp dan wel, maar nu blijft mijn telefoon zoeken naar netwerk.

Erg vervelend, aangezien ik nu niet bereikbaar ben.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?



Alvast bedankt!

Mvg, Vivian
Heyy Vivian,



doe even een kruistest, jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon.

Daarmee zie je meteen waar het aan ligt, aan je simkaart oof je telefoon.



Groet Paul.
Hoi Vivian1234,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend dat je zo slecht bereikbaar bent! Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Je simkaart maakt hiermee een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk heb je hierna wel bereik :)



Mocht dit niet gewerkt hebben, wil je dan proberen om handmatig naar het KPN netwerk te zoeken? Dit kan in de instellingen van je telefoon.



Als dit ook niet helpt, raad ik je aan om de tip van PaulH uit te proberen. Door een kruistest uit te voeren, kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of door de instellingen van je telefoon. Dan kunnen we je hierna iets beter helpen.



Ik zie trouwens ook dat je je belbundel volledig hebt verbruikt deze maand. Misschien kun je deze laatste dagen van de maand bijvoorbeeld via Whatsapp bellen om te voorkomen dat de kosten hoog oplopen?



Laat je weten of je weer bereikbaar bent?



Groetjes,

Samantha



@PaulH, heel erg bedankt voor je tip 😃
Beste Paul & Samantha,

Bedankt voor de uitgebreide instructie en het resetten.

Helaas wil niks helpen. Als ik mijn simkaart eruit haal, blijft mijn telefoon zoeken.. Bij instellingen kan ik niet meer bij 'aanbieder' en dus ook niet handmatig KPN instellen.

Zijn er nog andere dingen waar dit aan kan liggen?

Groet,

Vivian
Hoi Vivian1234,



Wat vervelend dat je simkaart nog steeds verbinding kan maken met een netwerk. Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Probeer gelijk een andere simkaart in jouw toestel. In welk toestel heb je dan verbinding? Op deze manier kunnen we kijken waar het probleem ligt en hoe we het kunnen oplossen. Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar

Reageer