Skip to main content
Hallo,



Ik loop tegen een paar problemen aan de laatste tijd.

Ik zat gisteren de hele dag op een wifi netwerk en kreeg een SMS dat mijn bundel op was.... Via wifi nieuwe MB's bijgekocht en toch ben ik gisteren over mijn bundel gegaan met het internet, hoe kan dat?



Ook kan ik alleen inloggen via de website en niet via de app waardoor ik vorige maand bijna €5 buiten mijn bundel zat en nu dus via wifi en de website MB's bijgekocht en weer buiten de bundel...



En ik heb elke keer geen bereik van Simyo, dan moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten omdat het elke keer wegvalt. De wifi doet het wel gewoon.



Alvast bedankt,



Linda
Hoi Linda!



Wat vervelend dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Een Wi-Fi-verbinding is helaas niet altijd even betrouwbaar. Het komt regelmatig voor dat een telefoon automatisch overschakelt naar mobiele internet, omdat het Wi-Fi-signaal verzwakt of wegvalt. Je kunt voorkomen dat je telefoon overschakelt op mobiel internet door de optie Wi-Fi-assistentie (iOS) of Slimme Netwerkwissel (Android) uit te schakelen.



Wat de Mijn Simyo App betreft, wil ik je aanraden je account een keer te verwijderen. Dit doe je door in het beginscherm op Aanpassen te drukken en vervolgens op de X bij je account te klikken. Mocht het inloggen daarna nog niet lukken, dan ontvang ik heel graag een printscreen van de foutmelding die verschijnt bij het inloggen.



Omdat je bereik de laatste tijd niet optimaal is, heb ik je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.



Groetjes,

Sean
Hoi Sean,



Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb mijn telefoon net opnieuw opgestart en zal in de gaten houden of het netwerk weer wegvalt. Tot nu toe nog niet weer gebeurd.

Nadat ik het account in de app verwijderd heb kan ik er inderdaad weer in :)

De slimme netwerk wissel kan ik zo 123 niet vinden ik zal nog even zoeken tussen de instelling.



Bedankt!



Groetjes,

Linda
Hoi Linda,



Alles werkt nu dus weer naar behoren? 🙂 Dat is fijn! Laat je 't weten als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Het netwerk is tot nu toe nog maar 1 keer weer weggevallen. Een hele verbetering! Maar nu kan ik echt nergens vinden hoe ik de slimme netwerk wissel uit kan zetten op mijn canayogen oneplus telefoon. Ook op internet kan ik het niet vinden. Ik wil dit graag uitzetten om kosten buiten mijn bundel of dat ik hierdoor mijn abonnement aan moet passen naar een hogere bundel voorkomen. Heb jij enig idee hoe dit moet?



Groetjes,



Linda
Hoi Linda,



Dat is goed om te zien! Fijn dat het voor nu allemaal een flink stuk verbeterd is. Ik verwacht uiteraard dat dit zo blijft.



Wat betreft de instellingen van je telefoon, oef! Dat is geen makkie. Ik heb op Google voor je gezocht maar ook ik strand daar een beetje. In dit geval kan ik je het beste aanraden om langs een telecom winkel te gaan. Zij kunnen eens met je meekijken in de instellingen en hebben het hopelijk zo gevonden voor je. In de tussentijd, kun je wellicht de volledige mobiele data uitschakelen als je op een wifi verbinding aangemeld bent. Vergeet niet deze optie weer aan te zetten als je de deur uit gaat.



Houd je ons ook op de hoogte? Hier kunnen wij ook weer van leren 🙂 Sorry dat ik je niet direct naar de juiste instellingen kan wijzen.



Groetjes,

Angela
Hallo,



Nergens valt deze instelling slimme netwerk wissel te vinden in mijn telefoon. Toch krijg ik weer een SMS dat ik buiten mijn bundel zit terwijl ik zelfs de apps op mijn telefoon heb beveiligd op alleen wifi. Ik zou graag willen dat het wordt opgelost want ik ga niet mijn bundel aanpassen hiervoor. Ik doe al sowieso twee jaar met deze bundel en hield altijd MB's over ipv dat ik over de bundel heen ga.
Ik kan ook via de app mijn verbruik zien en er worden toch kleine hoeveelheden MB's afgeschreven terwijl ik op wifi zit. Ik baal hier een beetje van want ik zat de afgelopen twee maanden bijna 1/3e over m'n bundel heen.
Om te beginnen zou ik je data verbinding uitzetten zodra je op wifi zit. Kan je telefoon ook niet overgaan naar je data verbinding als je Wifi wegvalt.



Of slimme netwerkwissel beschikbaar is op de Oneplus is mij ook onbekend. Het heet overigens op sommige telefoons net even iets anders.



Als je op je telefoon naar instellingen gaat, daar naar Wifi en je opent de lijst met beschikbare netwerken (SSID). Zie je daar een optie op bij wegvallende Wifi naar je mobiele data te gaan? zo ja, zorg dat deze uit is.
Nee deze optie zit niet bij mijn wifi instelling. Ik vind het heel vervelend dat ik elke keer data aan en uit moet gaan zetten. Ik vergeet dat en het zou ook niet nodig hoeven zijn. Daarbij loopt jullie app zo achter dat ik tien minuten geleden een appje kreeg dat ik 80% van mijn bundel heb verbruikt terwijl die dus om 12 uur vannacht verstuurd had moeten worden. Zo heb je er geen drol aan als je pas zoveel uur later bericht krijgt.
Het is dat misschien vervelend om dit steeds te doen maar het is algemeen bekend dat Wifi een instabiele verbinding is tegenover de data verbinding. Om hoog verbruik te voorkomen is het advies dit toch te doen.



Ik ben overigens niet van Simyo, dus jullie app geldt niet voor mij 🙂



De 80 en 100% berichten horen realtime verstuurd te worden. Gebeurt dit niet dan is er wat anders aan de hand en zal Simyo daar naar kijken.
Helaas raakt wat Raytje zegt wel kant...... Vertrouw nooit op een stabiele Wifi verbinding. Sterker nog, het kan soms voor komen dat je het wifi symbooltje ziet, terwijl je wifi niet werkt. Oftewel je modem zijn werk niet goed doet.

Een tussenoplossing zou kunnen zijn om je toestel in Flightmodus te zetten en je wifi op aan. Ook dan heb je geen mobiele dataverbinding. Die handeling kost je een luttele seconde en is vaak vanuit het startscherm van een telefoon te regelen.

Ik weet helaas niet of dat ook voor jouw toestel geldt.

En ik weet het....zou niet zo moeten zijn maar in jouw geval is dat wel de optie.

Zelf zet ik mijn toestel 's nachts altijd in flightmodus. Scheelt ook batterij.
Bedankt voor de tijd om te reageren en om mee te denken voor alle bij. De vliegtuigmodus kan ik inderdaad vanaf mijn startscherm regelen bedankt voor de tip
Hi Linda-is-aanwezig,



Ik zie dat er hier flink gediscussieerd wordt over de juiste en makkelijkste manier om het verbruik via mobiele data zo laag mogelijk te houden. Een wifi verbinding is helaas niet zo stabiel als een mobiele data verbinding, waardoor je telefoon graag overspringt naar 3G (of 4G) als dat mogelijk is. Vliegtuigstand is een goede oplossing! Ik zet ook altijd mijn telefoon op vliegtuigstand als ik slaap. Dan slapen we allebei een beetje 😃



Je vindt in dit artikel ook allerlei tips om je dataverbruik onder controle te houden. Ik hoop dat je er iets aan hebt!



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Super bedankt, ik zal het even lezen :)



Groetjes
Hoi Linda!



Graag gedaan namens mijn collega 😳 Top dat je met de tips aan de slag bent gegaan.



Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



Groetjes,

Sean
Hallo,

Ik gooi weer even dit topic open. Nu zet ik elke keer mijn internet uit als ik gebruik maak van wifi. Nou betekend dit dat ik niet veel MB's verbruik. Zodra ik dit vergeet uit te zetten gebruik ik weer veel MB's, ook als ik op wifi zit. Nu krijg ik weer een SMS dat ik 80% procent heb verbruikt van mijn internet bundel. Ik keek even tussen de specificaties en dit klopt gewoon niet. Op het moment dat ik mijn mobiel niet heb gebruikt heb ik 10 MB verbruikt. Daarbij staat er een totaal verbruik van 10 MB's vandaag maar bij de specificaties heb ik vandaag 13,1 verbruikt. Ook is elke keer mijn totale netwerk verbinding weg. De vorige keer is mijn simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk en was het even een tijdje zeer weinig gebeurt. Nu kan ik weer vier keer per dag mijn mobiel opnieuw opstarten omdat mijn mobiel het netwerk niet meer kan vinden. Ik snap hier niks van en begin er toch wel van te balen dat ik mijn bundel niet meer normaal kan gebruiken.

Iemand nog tips?

Bij voorbaat dank.
Hoi Linda-is-aanwezig,



Wat vervelend dat je verbruik zo snel is gegaan.



Je verbruik wordt rechtstreeks geregistreerd vanaf de simkaart. Wanneer er instellingen fout staan of iets dergelijks kan dit alleen op Mijn Simyo of in je telefoon zijn.



Wanneer er internet wordt verbruikt zonder dat je je mobiel gebruikt, kan het zijn dat er bepaalde apps nog draaien, of dat er updates worden gedownload. Dit kan gebeuren, maar er zijn verschillende manieren om dit te voorkomen. Heb je het artikel al doorgelezen wat mijn collega Jihane had meegestuurd? Hier staan al deze manieren in, en daarnaast staan er ook tips in om erachter te komen waar je MB's aan opgaan. Lees deze nog eens goed door!



Kom je er zo verder uit?



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Ik heb het artikel inderdaad gelezen. Ik heb alle apps zo ingesteld dat ze geen updates uitvoeren of op de achtergrond draaien via mijn data bundel. Ik zal proberen uit te zoeken of er apps zijn die dat toch doen.



Groetjes,



Linda
Je telefoon heeft altijd verbinding met het internet als dit aanstaat. Net als een computer. Er zal dus altijd iets van verbruik zijn. Er zijn behalve updates van apps nog meer zaken waar je aan moet denken. Het synchroniseren van je actieve accounts op je telefoon. Denk aan FB, Email, Whatsapp etc etc. Ook updates van het systeem moeten via Wifi ingesteld zijn.



Vaak worden enkele van deze 3 zaken vergeten.



Over slimme netwerk wissel voor Caynogenmod kan ik niks vinden. Kan zijn dat de bouwers dit eruit gesloopt hebben.
Hoi Linda-is-aanwezig.



Goed dat je de instellingen van je apps bent nagelopen. Als je wilt weten waar je data aan op is gegaan, dan wil ik je nog adviseren dit artikel te lezen. Daarin lees je terug hoe je per besturingssysteem achterhaalt hoeveel MB een app verbruikt.



Groetjes,

Sean



@Raytje, bedankt voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk.

Reageer