Skip to main content
Hallo,



Sinds het begin van deze maand is het bereik van mijn mobiel dramatisch slecht op het volgende postcode: ****XX.

Ik zie nu op de KPN site dat zij een zendmast weg hebben gehaald, omdat het pand waar deze op staat gesloopt wordt.



Nu zit ik met krakende en wegvallende gesprekken!

Aangezien dit mijn werkplek is, is dit nogal storend.



Jullie maken gebruik van dit netwerk, gaan jullie hier wat aan doen?



Ik hoor het graag.

Auke





Copie van de website van KPN------

Verminderd mobiel bereik Amsterdam Bijlmer Sinds 29 juli 2016 kan in Amsterdam Bijlmer (omgeving Station Bijlmer Arena, Bijlmerdreef, Amsterdamse Poort en Burgemeester Stramanweg ) met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.



Waarom minder bereik?

Het 2G, 3G en 4G basisstation op het dak van de Frankemaheerd 12 moet worden verwijderd omdat de gebouweigenaar het huurcontract met KPN heeft beëindigd. Binnenkort begint de sloop en herontwikkeling van het pand.



Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?

Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.



Hoe lang gaat dit duren?

We zijn druk bezig om een nieuwe dak locatie te verwerven in de directe omgeving. Helaas kunnen we door onvoorziene omstandigheden het nieuwe basisstation niet op tijd bouwen en in dienst krijgen. We zijn ter overbrugging daarom ook op zoek naar een tijdelijke locatie. We hopen deze in elk geval in de loop van deze zomer in de lucht te krijgen. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.



KPN blijft het netwerk vernieuwen!

Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.





Starttijd: 2016-07-29 00:00 Eindtijd: onbekend
Ik denk dat Simyo in deze weinig kan doen aangezien zij op netwerk gebied afhankelijk zijn van KPN. Ik werk op 2 locaties in de buurt, allebeid rondom die plekken die in het bericht van KPN staan. Ik heb er echter geen last van, zit ik misschien toch op een andere mast. Ik werk op postcodes ****XX en ****XX.



Edit: Ze kunnen hoogstens de status opvragen bij KPN.
Bereikbaarheid op deze locatie was altijd super, nooit last van iets.

Maar nu sinds het begin van deze maand is het erbarmelijke, moet bij het raam gaan staan en niet bewegen om een beetje fatsoenlijke ontvangst te hebben. Erg storend.



Het gebouw waar de mast op stond, staat achter het gebouw waar ik in werk.



Ik denk hoe meer klachten over slecht bereik door het missen van deze mast, hoe meer kans er is dat KPN er wat vaart achter zet.
Hoi AukeA,



Wat vervelend dat de zendmast herbouwd wordt! 😞 Ik kan me erg goed voorstellen dat je je stoort aan slechte dekking. Zoals Raytje aangaf, is het helaas niet mogelijk om hier nu actief iets mee te doen. Ik ga er wel vanuit dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. In de e-mail wordt vermeld dat het bereik in de loop van de zomer weer moet zijn wat het vroeger was.



Als je wilt dat ik de status van deze zendmast opvraag, dan wil ik dat zeker voor je doen!



Ik heb overigens, in verband met privacyredenen, de postcode uit je bericht gehaald. Ik heb 'm wel genoteerd natuurlijk, maar op deze manier staat 'ie niet meer openbaar 🙂 Raytje, ik heb hetzelfde voor jou gedaan.



Heb je nog andere vragen?



@ Raytje: Dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane

Reageer