Skip to main content
Ik wil overstappen naar een andere provider en mijn nummer behouden. Nu had ik mij aangemeld bij een andere provider. Deze gaf aan dat mijn abonnement nu nog niet opgezegd kan worden, dat dit pas 2 maanden voorbhetcaflopen v.h. Abonnement kan. Ik heb een abonnement van 1 jaar. Deze is gestart op 28 juli 2014, tot een jaar later(28-7-2015). Nu lees ik dat je na 1 jaar je abonnement per maand op kan zeggen. Hievzit di


Nu lees ik dat je na 1 jaar je abonnement per maand op kan zeggen. Hievzit di


Je haalt 2 verschillende dingen door elkaar - opzeggen en overstappen met nummerbehoud.



Opzegbaar abbo van simyo na een jaar met een opzegtermijn van een maand.

In dat geval zeg jij je abbo op.

Bij nummerbehoud gebeurt een groter proces, tussen de 60 en voor 30 dagen in de toekomst van het einde van je abbo is daarbij een goede richtlijn. Bij een zakelijk abbo tel je er een maand bij.



Wanneer er door jou wordt opgezegd vervalt je nummer en kan geen nummerbehoud meer plaatsvinden. Bij nummerbehoud zeg jij niet je abonnement op...maar de provider die je nummer overneemt, je krijgt dan info wanneer je nummer vrijkomt.



Officieel heet dit het porteren van je nummer.
Hoi Magdah73,



Welkom op het Forum. ☺️



Wat jammer om te vernemen dat je wilt overstappen naar een andere provider!



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je contract is verlopen. Dit betekent dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt bij ons. Ik adviseer je om een nieuw abonnement af te sluiten bij je nieuwe provider en om dan nummerbehoud aan te vragen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 30 dagen. Zoals Friesian zo goed heeft uitgelegd, kun je tot uiterlijk 60 dagen van te voren nummerbehoud aanvragen. De dag waarop je nummerbehoud ingaat, zal de dag zijn waarop je abonnement wordt opgeheven.



Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?



@ Friesian, bedankt voor het meehelpen!



Groetjes,

Asma

Reageer