.

Beantwoord

Zijn privénummers te achterhalen?

  • 22 January 2015
  • 6 reacties
  • 27546 Bekeken

Badge
Hallo iedereen
Ik word nu 2 dagen achter elkaar in de avond gebeld door een Privé nummer... ik wil heel graag weten wie dit doet.. Kan een beheerder dit mij aub vertellen..
icon

Beste antwoord door Ali 22 January 2015, 16:51

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Misschien kun je gewoon een keer de oproep aannemen?? Als je hier moeite mee hebt, zou je deze natuurlijk ook kunnen aannemen zonder je naam te noemen.

Ik denk dat hier nog geen sprake is van extreem lastig gevallen worden. Bij extremiteiten als stalking e.d. zou er in het kader van de privacy pas actie kunnen worden ondernomen.

Daarnaast, omdat degene die belt nummerweergave uit heeft staan, weet ik ook zo net niet of Simyo dit nummer wel kan zien.
Reputatie 7
Badge +9
Dit is niets vergeleken met het aantal anonieme bellers die mij dagelijks op de vaste huislijn proberen te bereiken. De laatste tijd minstens 10 per dag, en het nummer waarmee gebeld wordt is ofwel "external" ofwel "withheld". Het zijn altijd uiterst irritante bedrijven (vaak bellend vanuit het buitenland dus niet onderhevig aan de wetgeving van dit land) die zogenaamd een marktonderzoek doen, of een enquete. Soms hoor je helemaal niets als je opneemt. Er wordt ook nooit iets ingesproken op het antwoordapparaat. Een remedie waar ik tamelijk tevreden mee ben is bekende nummers die in mijn adresboek staan een aparte ringtone te geven. Dan weet ik vanuit mijn luie stoel meteen of het de moeite waard is er uit te klimmen...

(Juist als ik dit zit te typen belt er weer zo'n klungel!)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi jurjenverbruggen,

Welkom op het forum.

Vervelend om te horen dat je telkens anoniem gebeld wordt.

Er kan uitgezocht worden door wie de beller is. Hiervoor vragen wij je tien verschillende datums en tijdstippen door te geven van de ontvangen gesprekken. Het gaat hierbij om gesprekken waarbij er daadwerkelijk verbinding is geweest. Een gemiste oproep volstaat helaas niet anders is het gesprek niet geregistreerd op het netwerk.

Vaak maken callcenters gebruik van een zogenaamde belcomputer: een server dat willekeurige cijfers combineert tot een telefoonnummer. Zodra beantwoording plaatsvindt wordt een operator ingeschakeld, zonder dat deze overigens weet of het een 'openbaar' telefoonnummer betreft of een 'telefoonnummer met beperkte bekendheid'.

Aan de hand van je voorbeelden kunnen we nagaan of het met een callcenter te maken heeft.

Laat je ons weten of zo'n onderzoek nodig is?

@RicoK en Scotsman bedankt voor jullie reacties.
Ik word ook de laatste week,
3 keer per dag met een privenummer gebeld,
Ben heel benieuwd wie dat is,
ben elke keer te laat met op nemen.
Reputatie 7
Heb je voicemail aan staan? Misschien wil diegene je wel heel erg graag spreken en kan hij/zij jou niet bereiken.

Nee, privenummers zijn volgens mij tamelijk privé....
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Basje16,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je drie keer per dag wordt gebeld door een privénummer.

Wij kunnen uitzoeken wie er achter deze oproepen zit, maar daarvoor zijn wel minimaal tien ontvangen gesprekken nodig. Hierbij is het belangrijk dat er daadwerkelijk verbinding is geweest, anders worden de gesprekken niet geregistreerd.

Zodra je tien contactmomenten hebt verzameld mag je deze lijst naar ons sturen, zodat wij kunnen uitzoeken wie de beller is. Wij zullen deze persoon dan, via zijn of haar provider, een waarschuwing geven.

Lukt het je niet om tien contactmomenten te verzamelen, dan kun je er ook voor kiezen een nieuw nummer aan te vragen.Je simkaart, abonnement en instellingen blijven dan hetzelfde. Wij wijzigen enkel je telefoonnummer, zodat je niet meer bereikbaar bent voor degene die jou lastigvalt.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Sean

@RicoK, bedankt voor je reactie!

Reageer