.

Vraag

Ze gebruiken mijn nummer! Word ik gehackt?

  • 26 October 2021
  • 5 reacties
  • 796 Bekeken

Ik werd net gebeld door iemand die zei dat zij gebeld was door mijn nr en dat er Engels tegen haar werd gesproken.. Blijkbaar ben ik dus gehackt maar wat kan ik er aan doen zodat dit meer gebeurd.


5 reacties

Reputatie 3
Badge

Je bent niet per se zelf gehackt. Deze hackers kunnen ieder willekeurig telefoonnummer meesturen met een telefoongesprek. Toevallig hebben ze nu jouw telefoonnummer gebruikt, en mensen die terugbellen komen dan bij jou uit.

Het kan zijn dat je komende dagen vaker door mensen wordt gebeld die denken dat ze door jou zijn gebeld. Vervelend, maar het houdt na een paar dagen vanzelf weer op.

Het kan dus verder ook geen kwaad voor mijn bankgegevens enz? En ik hoef niet al mijn wachtwoorden te veranderen?

Reputatie 3
Badge

Nee. Ze hebben geen toegang tot je telefoon, ze misbruiken alleen jouw nummer.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @MarleenH,

Wat rot dat je op deze manier wordt lastig gevallen! Het gebeurt in deze tijden helaas best wel vaak :( 

Ook ik denk niet dat je gehackt bent en ze zoals @Hsd al zei, je nummer gebruiken om uit te bellen. Houd voor de zekerheid wel je persoonlijke gegevens in de gaten. Als er vreemde activiteit plaatsvindt, dan zou ik zeker actie ondernemen en contact opnemen met je bank en de politie. Nogmaals, ik denk niet dat dit het geval is. Als dit blijft gebeuren, kan je je telefoon naar fabrieksinstellingen zetten of je nummer bij ons binnen enkele minuten laten veranderen.

Ik hoop dat het snel zal stoppen!

Groetjes,

Veerle

Hoi @MarleenH 

Vervelend om mee te maken! Wat er gebeurt wordt door criminelen gebruikt en heet spoofing

Reageer