.

Beantwoord

Wijziging tarieven servicenummers 1 juli 2013

  • 16 August 2013
  • 12 reacties
  • 1016 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Een vraag betreffende kosten 0900 service-nummers:

Zoals ik het begrepen zijn er per 1 juli wettelijke wijzigingen in de tarieven voor het bellen naar service-nummers:

"Het beltarief dat u betaalt als u met uw mobiele telefoon belt naar servicenummers, is per 1 juli 2013 verlaagd. In de oude situatie werd er een apart tarief berekend. In de nieuwe situatie is dit beltarief gelijk aan het beltarief dat u betaalt voor het bellen naar vaste nummers. De hoogte van dit beltarief is afhankelijk van de voorwaarden van uw abonnement. Dit betekent dat u het beltarief binnen de bundel betaalt als u nog bundeltegoed heeft. Als u uw bundel verbruikt heeft (of als u een abonnement zonder bundel heeft) betaalt u het beltarief buiten de bundel.

Deze nieuwe regeling geldt voor alle gesprekken naar servicenummers die beginnen met de volgende cijfers: 084, 087, 0900, 0906, 0909, 116x, 14xy, 18xy, 066, 067.

Let erop dat u naast de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon voor veel van deze nummers ook nog steeds een tarief voor het servicenummer betaalt. Dit tarief wordt bepaald door de aanbieder van de desbetreffende service.
"

Nu heb ik twee maal de klantenservice gebeld en zij beweren dat je nog steeds 31 cent buiten de bundel kosten betaald plus de kosten van het service nummer.

Mijn vraag dus hoe het nu precies zit.

Bvd
icon

Beste antwoord door Alex 17 August 2013, 17:47

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Zep,

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Heb je 2 keer naar de klantenservice gebeld en met iemand gesproken die je dit antwoord heeft gegeven? Of krijg je dit als een automatisch bericht te horen?

Het juiste antwoord is dat wanneer je belt naar een 0900 nummer je de kosten van het servicenummer + normale verbruikskosten betaalt. Jij hebt een prepaid aansluiting. Kijk daarom even op deze pagina.

Is je vraag zo beantwoord?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Zep,

Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Heb je 2 keer naar de klantenservice gebeld en met iemand gesproken die je dit antwoord heeft gegeven? Of krijg je dit als een automatisch bericht te horen?

Het juiste antwoord is dat wanneer je belt naar een 0900 nummer je de kosten van het servicenummer + normale verbruikskosten betaalt. Jij hebt een prepaid aansluiting. Kijk daarom even op https://"http://www.simyo.nl/tarieven/prepaid?tag=tarieven%20prepaid%20servicenummers".

Is je vraag zo beantwoord?

Groetjes,

Alex


Hallo Alex

Dank voor het antwoord. Ik heb momenteel prepaid maar wil misschien overstappen naar een sim only abonnement. Het is me nog niet helemaal duidelijk uit je antwoord wat dan de normale verbruikskosten zijn, volgens de medewerkers van de telefonische klantenservie het buiten bundel tarief van 31 cent, maar dat lees ik anders uit het bovenstaande geciteerde stuk:

"In de nieuwe situatie is dit beltarief gelijk aan het beltarief dat u betaalt voor het bellen naar vaste nummers."

Dus om de vraag iets duidelijker te stellen: is het nu het buiten bundel tarief van 31 cent per min. zoals de telefonische klantenservice stelt  of 3 cent in het geval ik een sim only 100 abonnement zou afsluiten?

Hoop dat de vraag nu wat duidelijker is.

Dank alvast!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Zep,

Het was buiten de bundel tarief. Nu zijn per 1 junu 2013 alleen de servicekosten buiten de bundel. Uiteraard moet je bundel nog wel voldoende minuten bevatten. Anders gaat alles buiten je bundel.

Voor prepaid hetzelfde verhaal, de servicekosten zijn appart boven op je tarief.

Het standaard tarief dat je betaalt is afhankelijk van de tarieven die voor jou van toepassing zijn: 10 cent per minuut voor Simyo prepaid klanten die na 1 juli 2008 klant zijn geworden. 15 cent voor Simyo prepaid klanten die voor 1 juli 2008 klant zijn geworden.

Is het zo duidelijke.
Hoi Zep,

Het was buiten de bundel tarief. Nu zijn per 1 junu 2013 alleen de servicekosten buiten de bundel. Uiteraard moet je bundel nog wel voldoende minuten bevatten. Anders gaat alles buiten je bundel.

Voor prepaid hetzelfde verhaal, de servicekosten zijn appart boven op je tarief.

Het standaard tarief dat je betaalt is afhankelijk van de tarieven die voor jou van toepassing zijn: 10 cent per minuut voor Simyo prepaid klanten die na 1 juli 2008 klant zijn geworden. 15 cent voor Simyo prepaid klanten die voor 1 juli 2008 klant zijn geworden.

Is het zo duidelijke.


Hallo Martijn

Zo is het duidelijk en klopt mijn vermoeden dat ze bij jullie op de telefonische klantenservice (nog) niet op de hoogte zijn van de wet per 1 juli.

Dank voor de opheldering!

Vriendelijke groet,

Zep
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan. Overigens werk ik niet bij of voor Simyo maar ben hier om wat extra hulp te bieden.

Fijne avond.
Reputatie 5
Badge +10
Heel erg bedankt voor het antwoord Martijn®.

Goed dat het nu duidelijk is Zep :)

Groetjes,

Alex
Ik snap het deels nog steeds niet. Ik ben een nieuwe klant bij Simyo en ik heb bij mijn vorige aanbieder, rabobank, nooit apart voor servicekosten moeten betalen. Ik zie het nu dus voor het eerst op mijn factuur, terwijl het gewoon ging om een gratis 0900-nr (tegen lokaal tarief). Hoe hoog zijn de servicekosten voor een simyoabbonement 200. En geldt dit ook voor gratis 0800-nr's?

Bvd,
Mimouna
Reputatie 7
Ik snap het deels nog steeds niet. Ik ben een nieuwe klant bij Simyo en ik heb bij mijn vorige aanbieder, rabobank, nooit apart voor servicekosten moeten betalen. Ik zie het nu dus voor het eerst op mijn factuur, terwijl het gewoon ging om een gratis 0900-nr (tegen lokaal tarief). Hoe hoog zijn de servicekosten voor een simyoabbonement 200. En geldt dit ook voor gratis 0800-nr's?

Check deze link.

NB Had je natuurlijk ook zelf even kunnen vinden.....:rolleyes:
Ik ben blijkbaar scheel RicoK, maar goed jij helpt graag anderen, dus you don't mind, I hope. Ik heb wel echt gezocht, maar niet gevonden.

Maar bedankt voor je moeite, het wordt gewaardeerd.
Badge +6
Ik ben blijkbaar scheel RicoK, maar goed jij helpt graag anderen, dus you don't mind, I hope. Ik heb wel echt gezocht, maar niet gevonden.

Maar bedankt voor je moeite, het wordt gewaardeerd.


Hoi Mimouna,

Fijn om te lezen dat de link waar RicoK naar verwijst je heeft geholpen bij het vinden van je antwoord 🙂.
Graag wil ik weten wat er nodig is om ook van de 0900 nummers gebruik te kunnen maken. Ik heb een vast abonnement bij Simyo
Met groet
BvN
Badge +8
Graag wil ik weten wat er nodig is om ook van de 0900 nummers gebruik te kunnen maken. Ik heb een vast abonnement bij Simyo
Met groet
BvN


Hoi bepvannorden,

Welkom op het forum :)

0800- en 0900 nummers kun je bellen met een Simyo aansluiting, wanneer je de optie 'Bellen informatienummers' aan hebt staan op Mijn Simyo. ik zie dat jij een voormalig Tringg aansluiting hebt. Dan kun je helaas geen servicenummers bellen. Het is wel mogelijk om over te stappen naar een Simyo sim only. Hoe je dat in orde maakt vind je hier.

Groetjes,
Charlene

Reageer