.

Beantwoord

Wat moet ik doen als onbekende spam 06nummers mij bellen?

  • 16 December 2020
  • 2 reacties
  • 426 Bekeken

Binnen 3 uur tijd 8 keer gebeld door verschillende 06-nummers die ik niet ken. Eerste 2 keer nam ik op maar hoorde niks, geen gehoor. Uiteraard niet terug gebeld. Nummers opgeslagen en gekeken of ze WhatsApp hadden maar dit is niet het geval... Googlen helpt ook niet. Heel irritant! Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zou het kunnen dat ik op een soort spam lijst ben beland? What to do?!?!

 

 

icon

Beste antwoord door Hans63 17 December 2020, 09:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Juliet,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Wat naar dat je zo vaak bent lastig gevallen! Hans63 geeft al erg goed advies, bedankt daarvoor Hans! De meest effectieve oplossing is de nummers opslaan en vervolgens blokkeren. Helaas er is namelijk niet heel veel anders wat je kun doen in deze situatie. Het belangrijkste is dat je de nummers niet terugbelt. 

 

Mocht je nog vaker lastig gevallen worden en je wilt graag een nieuw nummer? Dan mag je een berichtje achterlaten in dit topic en help ik je graag verder! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reputatie 2
Badge +2

Goed dat je niet teruggebeld hebt, want dat is meestal het idee van deze telefoontjes. Je wordt dan “aan het lijntje gehouden” terwijl de meter doortikt; dat is het idee achter deze telefoontjes.

Nummers worden willekeurig en geautomatiseerd gekozen door deze oplichters, je staat niet op een spamlijst ofzo. Ik zou deze nummers gewoon blokkeren.

Reageer