.

Beantwoord

Wanneer kun je bij Simyo via WiFi bellen (VoWiFi)?

  • 26 December 2016
  • 24 reacties
  • 1518 Bekeken

Badge +1
Edit door @Thomas 9 juli 2018: Binnenkort kunnen Sim Only gebruiker via 4G (VoLTE) gaan bellen. In dit topic lees je er meer over.

Wanneer komt simyo met wifibellen?
Bij vodafone is dat al mogelijk.
icon

Beste antwoord door Sean 27 December 2016, 18:16

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Wat bedoel je met wifi bellen.

Zoals skype of viber? of wat bedoel je

Groet Paul.
Vodafone is pas net begonnen met het uitrollen ervan. Er zijn ook maar een beperkt toestellen geschikt.

https://tweakers.net/nieuws/118127/vodafone-begint-met-overzetten-klanten-naar-bellen-via-4g-en-wifi.html

Als het beschikbaar wordt zal Simyo dat vanzelf bekend maken
Badge +1
Dan zien we het wel als het zover is...
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Johanfl.

Dat is een goede vraag! Helaas kan ik je daar nog geen concreet antwoord op geven.

Bij Vodafone is dit inderdaad sinds kort mogelijk. KPN start medio 2017 met bellen via WiFi, of Simyo deze mogelijkheid ook op korte termijn aanbiedt kan ik nog niet zeggen.

We laten het uiteraard weten, zodra hierover meer bekend is.

Ik hoor het graag als je nog andere vragen hebt!

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je hulp!
Badge +1
We wachten af, bedankt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi johanfl,

Dat is mooi!

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling toe. :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Huh? Eerste reactie was: waarom dan? Tot ik de link van Raytje zag waarna het me duidelijk werd.

Er waren in het begin veel problemen mee, maar via Whatsapp en dus via WiFi kan toch ook gebeld worden?
Via Whatapp kun je alleen naar je contacten in de app bellen. Met dat waar Vodafone gestart is bel je op de ouderwetse manier maar dan bijv. via je wifi verbinding.
Reputatie 7
Bedankt. Kun je zien hoe vaak ik er gebruik van maak....not.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rico en Ray,

Goede uitleg van het verschil tussen Whatsapp bellen, en wat Vodafone net heeft uitgebracht, Raytje 🙂

Denken jullie dat men hier heel veel gebruik van zal willen maken?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Hmm, ik denk dat dit wel mogelijkheden geeft.
Badge +1
Is handig als je binnenshuis slecht bereik hebt...
Wat Johan zegt.. bereik en gespreks kwaliteit zal toenemen denk ik.
Reputatie 5
Badge +8
Klopt Johanfl!

Je telefoon wisselt dan tussen het 3G of het 4G netwerk en wifi netwerken. Als de kwaliteit van een gesprek niet naar behoren is, schakelt de telefoon over op een wifi-verbinding om zo het gesprek voort te kunnen zetten. Je hoeft niet zelf te schakelen. Dit lijkt mij erg handig

Op deze pagina staat nog wat interessante informatie.

Groetjes,
Sean
Badge
hi Johan,

ik was ook benieuwd naar bellen via Wi-Fi want ik woon op een blindspot en KPN weigert een extra mast te zetten hier of mag het niet van de gemeente.
In het P3 providers onderzoek kwam KPN er minder goed uit vooral omdat ze de uitrol pas dit jaar beginnen.

zie: KPN eindigt op de derde plaats, maar de nummer eem positie was heel dichtbij, stelt P3. Het ging mis op het onderdeel telefonie: 's lands grootste provider scoort daar pikant genoeg minder omdat de laatste beltechnologie van de provider – VoLTE of bellen over 4G – niet werkte op de door P3 gebruikte Samsung Galaxy S7 testtoestellen. Telefoontjes kwamen daardoor relatief stroperig tot stand. Tegelijk is dat slechts deels een excuus. T-Mobile was nog helemaal niet gestart met de uitrol van deze nieuwste innovatie, maar bereikt wél de beste resultaten.

Je moet ook een geschikt (duur) toestel zoals b.v.b. S7 hebben om er gebruik van te maken.
Ik hoop dat KPN snel de uitrol dit jaar klaar heeft want belkwaliteit is hier slecht.
Vroeger 2 1/2 jaar geleden met Vodafone heel vaak onderbroken gesprekken gehad en daarom naar KPN verhuist.
Jammer want nu heeft Vodafone de zaken beter voor elkaar!
Kan altijd nog overstappen, hou het zeker in gedachten met mijn maandabo simyo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Stansat,

Mooi dat je wat info hebt gedeeld over het P3 providers onderzoek. Hier heeft johanfl vast wat aan!

Als je hierover meer info hebt of je hebt nog vragen, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar
Het is nu 1/2 jaar geleden sinds laatste reactie.... Wat is de status van bellen / gebeld worden over WiFi bij Simyo?
Ik heb mijn werkplek in de kelder, waar helaas geen ontvangst is, wel heb ik daar prima WiFi.

Dit is natuurlijk erg lastig, bellen (of minimaal gebeld worden) over WiFi zou mijn probleem oplossen.

Is er al vooruitgang, bij KPN en/of Simyo?

Peter
Reputatie 6
Badge +7
Hoi PeterG,

Welkom op het Forum!

Het is goed te begrijpen dat je hier graag een update over wilt hebben. Voor veel klanten is bellen via het Wifi netwerk een goed uitkomt.

Ik heb het gelijk even voor je uitgezocht en zie dat KPN helaas nog niet is gestart met de uitrol van VoWifi. Het was de bedoeling dat dit in 2017 werd geïntroduceerd, alleen is dit helaas nog niet het geval geweest. Volgens dit topic van het KPN Forum zijn ze erg druk mee bezig, maar is er nog geen concrete datum te noemen. Verder wil ik wel benoemen dat als KPN dit heeft uitgerold het nog maar de vraag is of wij ook over deze mogelijkheid zullen beschikken. Wij hopen in elk geval van wel!

Groetjes,
Asma
Hi,

KPN maakt het nu mogelijk lees ik vandaag op de website van KPN. Wanneer kan dit met Simyo?

Gr. David_P3
Reputatie 6
Badge +4
Hoi David_p3,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Leuk dat je het nieuwsbericht van ons moederbedrijf KPN doorstuurt!! Ik was zelf ook erg benieuwd of we dit bij Simyo gaan krijgen. Op dit moment konden mijn collega's hier nog niet veel over kwijt, behalve een hele voorzichtige verwachting dat dit mogelijk halverwege 2019 bij ons wordt geïntroduceerd.Op dit moment zijn we bij Simyo aan het focussen op de introductie van VoLTE. Als hier meer over bekend wordt dan krijg je uiteraard van ons bericht per e-mail hierover.

Heb je nog andere vragen waar ik je mee kan helpen? :)

Groetjes,
Thomas
Goedemiddag
Heelaas werk wifi bellen nog niet op de samsung a6+. Gaat dit nog wel gebeuren?
Vodafone werkt wel.

Mvrgr.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi T Dopje!

Dankjewel voor je update! Op deze pagina staan alle telefoons die geschikt zijn voor zowel bellen via 4G en bellen via wifi. Welke Samsung A6 telefoon heb jij precies?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik heb de samsung A6+, deze staat helaas niet in de lijst. De A6 wel. Wordt de A6+ nog wel toegevoegd?

Groetjes,

't Dopje
Reputatie 7
Badge +10
Hi 't Dopje,

Jammer! De lijst wordt continu bijgewerkt, dus laten we hopen dat dit toestel er ook nog in komt! Ik kan daar alleen nog geen sluitend antwoord op geven.

Groetjes,
Jihane

Reageer