.

Beantwoord

Wanneer gaat simyo over naar 5G?


Ik hoor dat een aantal Nederlandse providers binnen een aantal maanden over gaan naar 5G. Wanneer is het zo ver voor Simyo?

icon

Beste antwoord door RicoK 25 February 2022, 14:53

Bekijk originele reactie

24 reacties

Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk. Over een feitelijke datum lees ik ook bij KPN nog niks. Het is dus nog onbekend. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mongar23,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wij maken inderdaad gebruik van het netwerk van de KPN. De ontwikkelingen op het gebied van 5G zijn nog niet bij ons bekend, maar zodra wij daar meer over weten zullen we dat uiteraard direct op het Forum plaatsen. 

 

Bedankt Ray! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne

Graag een update op dit antwoord en het antwoord in het andere 5G track op dit forum. En graag een datum bij uw favoriete antwoord. Waarom? De vraag naar 5G is in een stroomversnelling. KPN heeft inmiddels aangegeven 5G aan te bieden en de iPhone12 is uit. Bovenstaand antwoord volstaat niet meer.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi 5G-Gast, 

Eigenlijk is er aan ons antwoord nog niets veranderd hoor. We bieden namelijk geen 5G aan en het is ook nog niet bekend wanneer wij dat wel gaan doen. Op het moment dat wij 5G gaan aanbieden, dan zul je het zeker van ons horen!

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 😊

Groetjes, 
Bas

Beste mensen bij Simyo,

We zijn weer ruim een half jaar verder en ook ik zou graag een stapje verder maken. Los van snelheden op 4G, ervaar ik nog steeds niet overal het gewenste bereik. 5G van T-Mobile heeft dat wel al weer een stap beter.

Wanneer mogen wij van Simyo en KPN wat verwachten. 

Verder prima tevreden over jullie aanbod.

Mvrgr GC

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi GC, 

Welkom op ons forum!

Bij KPN hebben ze al 5G maar wij gaan het voorlopig nog niet aanbieden. Zodra we dat wel gaan doen, hoor je het gelijk van ons 😊

Heb je hier nog vragen over? Let me know!

Groetjes,
Bas

Reputatie 7

Ik kan prima uit de voeten met 4G. Dat is gewoon erg snel met een goede dekking. 

Echter, omdat ik gisteren mijn iPhone 13 Pro Max in ontvangst heb genomen en deze geschikt is voor 5G ben ik wel benieuwd of er al wat bekend is over het aanbieden van 5G door Simyo.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @RicoK,

Ik heb het direct even voor je gecheckt, maar er is helaas nog geen concrete informatie over wanneer 5G mogelijk zal worden bij Simyo :(

Groetjes,

Veerle

Reputatie 7

Bedankt @Veerle , zoals ik aangaf, ik heb het ook zeker niet nodig, maar omdat mijn nieuwe telefoon wel geschikt is voor 5G dacht ik, ik vraag het even :wink:

Reputatie 5
Badge +2

@RicoK Ja, het werd wel weer is tijd voor een update daarover! Hopelijk heb ik de volgende keer wel wat meer informatie hierover :)

Hoi,

 

Is er al bekend of en zoja wanneer Simyo 5G krijgt?

 

Frank

Reputatie 7

@Frank1961 Nee, helaas, daar is nog niets van bekend, maar omdat Simyo gebruik maakt van het netwerk van KPN kan ik mij niet, althans ik hoop het, anders voorstellen dan dat dit niet zo heel erg lang meer op zich hoeft te wachten.

Echter, let wel: de overgang van 3G naar 4G was gigantisch, maar de overgang van 4G naar 5G is dit wel minder.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Frank1961,

 

Bedankt voor je bericht. 

Zoals @RicoK aangeeft is het nog niet bekend wanneer Simyo overgaat op 5G. Op dit moment is alleen bekend dat 5G beschikbaar is voor telecomproviders vanaf 2022. Zodra Simyo overgaat op 5G zullen wij dit uiteraard communiceren met onze klanten :blush: .

Thanks @RicoK voor je snelle antwoord!

 

Groetjes,

Seren

Badge

Slechte zaak, ik ben al jaren bij Simyo. Zo moeilijk is dat toch niet om uit te zoeken??? +

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Cyberchase,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je wilt weten wanneer wij 5G gaan introduceren. In mijn vorige reactie heb ik aangegeven dat er op dit moment niet bekend is wanneer wij over gaan op het 5G netwerk. Helaas heb ik ook niet meer informatie dan dit.

Zoals eerder aangegeven zullen wij zodra Simyo overgaat op 5G dit uiteraard communiceren met onze klanten :blush:.

Mocht je meer informatie willen hebben over 5G in Nederland en bij Simyo dan wil ik je graag verwijzen naar deze blog post.

Groetjes,

Seren 

Badge

Het gekke  is dat  ik in Duitsland  5G had dus daar werkt het  wel  met de simyo sim!

Badge

Dat is inderdaad vreemd, en dan nog vreemder dat Simyo zelf het niet weet.. 🤔🤔🤔🤔🤔

Reputatie 7

@kroontje Dat is wel erg bijzonder. Dit omdat de (simkaarten van) Simyo nog geen 5G ondersteunen. 

Heb je misschien een Dualsim telefoon en zat je met de andere sim op 5G?

@Cyberchase Ik deel je mening…..

Niet dat ik nu zo zit te springen om 5G, maar omdat mijn telefoon wel 5G ondersteunt, wil ik het wel hebben, gewoon omdat het kan.

@Seren / @Nihad Is er misschien inmiddels al wat meer bekend? Want laten we eerlijk en wel wezen, Simyo loopt op deze manier natuurlijk wel achter (de feiten aan).

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Cyberchase @RicoK,

 

Bedankt voor jullie bericht. Wij hebben dit meerdere malen nagevraagd bij de desbetreffende afdeling maar hier is nog niks over bekend tot nu toe. Zodra wij hier meer over weten zullen wij hier een topic over plaatsen :).

 

Groetjes,

 

Nihad

Badge

@RicoK ik heb inderdaad  2 simkaarten  sim only van Simyo en een prepaid van  Vodafone  Duitsland 

Nu zat ik gewoon  op de Nederlandse  sim en hij was overgeschakeld  naar Telekom en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat  ik plotseling  5G had! Ik dacht  waarom  hier wel en in Nederland  niet?

Badge

Tsja, dan werkt die afdeling niet, naar een verdieping hoger? 😎😎

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G?

Reputatie 7

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G?

Dat lijkt mij onmogelijk. Heb je misschien een dualsim en heb je 5G op de kaart van de andere provider?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @plofkip,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat @RicoK jou al de juiste informatie heeft gegeven (bedankt😊). Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van het 5G-netwerk. Dit wordt (nog) niet door ons ondersteunt. Wij hebben hier nog geen verdere informatie over en dus kan ik ook geen datum aangeven waarop dit wel van toepassing zou zijn. 

Mocht je nog vragen hebbend dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Amy

Reageer