.

Beantwoord

Waarom werkt mijn telefoon niet?


Badge
Hallo Simyo Ik heb al een paar dagen geen bereik. Er was daarover nog geen vraag gesteld dus heb ik even gewacht. Maar nu blijkt dat een aantal personen ook het zelfde probleem hebben gehad. Sinds een vorig probleem waarbij mijn simkaart vergrendeld was, stond op mijn simkaart Ziggo en ik kon zelf niet meer kiezen voor KPN, omdat ik eigenlijk nog een andere simkaart mag plaatsen in dit toestel. Het scherm van de telefoon reageert ook niet en de simkaart is intussen vergrendeld. Op een ander toestel deed de simkaart het wel. Ik probeer te bellen maar niemand neemt op. Help me aub dit prbleem op te lossen. Het toestel gaat wel over maar het scherm is vergrendeld en het gaat snel weer uit. norali
icon

Beste antwoord door Sean 3 May 2017, 11:05

Bekijk originele reactie

29 reacties

Ik moet toegeven dat ik er niet zo veel van begrijp. Vorige week stond er Ziggo? en kon je niet kiezen voor KPN.

Je scherm reageert niet en je telefoon gaat over maar je kan niet opnemen.

Vat ik het zo goed samen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Norali,

Wat vervelend dat je onbereikbaar bent.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en je simkaart is gewoon actief. Aangezien het kaartje wel werkt in een ander toestel, verwacht ik dat het fout gaat bij de telefoon. Heb je de telefoon aangeschaft via een andere provider? Dan kan er een simlock op de telefoon zitten. De leverancier van het toestel kan dit voor je verwijderen.

Als je simkaart vergrendeld is door het intoetsen van de verkeerde Pincode dan kun je deze weer ontgrendelen met de bijbehorende Pukcode. Deze vind je op Mijn Simyo.nl >Instellingen >Simkaart.

Werkt je telefoon wel goed als je er een andere simkaart in stopt?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Sean

@Ray, bedankt voor je hulp 😳
Badge
Hallo Sean, Ik doe nog een poging uit te leggen waar het om gaat. Ik heb een telefoon met 2 simkaarten, maar ik wist niet hoe ik de 2e simkaart in de tel. moest plaatsen. Toen was de tel. bij aankoop vergrendeld dat was twee jaar geleden. Met een simkaart van simyo kon ik wel bellen en er stond in sim 2: Ziggo, omdat ik via Ziggo internette thuis. Nu werkt de tel. plotseling niet meer, maar er is alleen een storing ontstaan tijdens werkzaamheden van Ziggo, want hij stopte plotseling doordat geen letter meer reageerde. Ik kan dus ook niet meer bij de instellingen komen. en het toestel heeft geen bereik. In een ander toestel had ik wel bereik met de zelfde simkaart.dus mijn vraag is nog steeds waarom geeft het toestel aan dat ik geen bereik heb. Daar moet simyo toch voor zorgen. Maar nu ik een paar keer met het toestel bezig ben geweest geeft hij nu aan dat hij vergrendeld is. Is dit niet gewoon op te lossen zoals jullie gedaan hebben bij de mensen die geen bereik hadden, want zonder bereik reageert het toestel nergens op en als ik er naar toe bel schakelt hij door maar helaas naar het toestel waarmee ik bel. Kan ik een andere simkaart kopen en kijken of het werkt.
Als je met een simkaart van Simyo in het ene toestel wel gewoon bereik hebt maar in een andere niet kan het er op duiden dat er iets mis is met je Telefoon. Simyo zorgt wel ervoor dat je verbinding werkt maar is niet verantwoordelijk voor de werking van je telefoon.

Een aantal dingen die mij sterk doen vermoeden dat het aan je telefoon ligt is dat je in een ander toestel wel bereik hebt en dat je aangeeft dat het toestel op geen enkele letter meer reageert.
Badge
Ray ik had in een ander toestei bereik, maar door het teikens weer proberen om mijn eigen toestei te gebruiken, doet dat het ook niet meer en ik begrijp niet dat meer mensen hetzeifde probleem hadden.
Badge
ik wil een nwe simkaart kopen en het weer proberen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Norali,

Wat onhandig dat er nog iets fout lijkt te gaan! Ik heb je berichtje drie keer gelezen, maar het is me nog niet helemaal helder wat er aan de hand is. Je hebt een telefoon waar twee simkaarten in kunnen. Je hebt in de ene opening een Simyo simkaart, en in de andere opening een Ziggo simkaart, klopt dat? Of maakte je alleen verbinding met je Ziggo wifi-verbinding thuis (wat verder niks te maken heeft met simkaarten)?

Je geeft ook aan dat je niks kunt nu je geen bereik hebt. Accepteert je telefoon de pincode, wanneer je 'm aanzet? Of niet?

Of is het zo dat de Ziggo simkaart (als er al sprake was van een Ziggo simkaart) het ineens niet meer deed, en dat de telefoon nu plots volledig niet meer reageert? Dat klinkt als een toestel-probleem. Is het een idee om langs een toestelwinkel te gaan?

@ Ray, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane,

Leuk dat je wil helpen. We komen zo dichterbij het probleem. Ik kan 2 simkaarten gebruiken, maar heb nog nooit kunnen ontdekken hoe ik de tweede moet plaatsen. Ik internet dus via mijn wifi verbinding van Ziggo, zonder simkaart.2 weken geleden was ik ,s nachts met de telefoon bezig, ik wilde het uitschakelen, maar er gebeurde niks. Ik kon ook niks intoetsen en ik had geen bereik. Dat is zo gebleven, totdat ik de kaart in een ander toestel plaatste en gelijk kontakt had met simyo, maar het was geen toestel met internetverbinding. Dus terug naar mijn toestel, maar ik heb nooit meer bereik gekregen en vroeg me af of door de werkzaamheden bij Ziggo deze storing is ontstaan. Want toen ik een nieuwe simkaart bij jullie had besteld, ik denk vorig jaar, stond er plotseling op de inlogpagina pin 2 Ziggo. Dat vond ik wel vreemd. Ik kan de pincode van mijn simkaart niet invoeren want niets reageert en het toestel gaat alleen uit als ik de batterij eruit haal. De simkaart doet het nog wel in een ander toestel. Als we er niet uitkomen zal ik naar een winkel gaan, maar waarom het bereik zomaar wegviel en niet terugkwam is voor mij wel een raadsel. En ik vraag mij af waarom mijn simkaart niet werd gereset zoals bij een paar mensen met een soortgelijk probleem.
Ik hoop dat je me kunt helpen. gr.
Vertel eens welk merk en type telefoon je hebt. Want iedere dual sim telefoon is niet hetzelfde qua simslots.
Badge +7
Hoi Norali,

Bedankt voor je uitleg! Het wordt zo al iets duidelijker. Zoals jij het beschrijft, is het echt een toestel probleem. Zeker omdat je simkaart het in een andere telefoon wel werkt. Omdat je simkaart in een andere telefoon wel werkt, is het in principe niet nodig om de simkaart te resetten. Met de instellingen van je simkaart is blijkbaar niets mis.

Maar goed, ik heb dit toch voor de volledigheid voor je gedaan. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Als het daarna nog steeds niet werkt, ligt het probleem echt bij je toestel. Wij kunnen je helaas niet helpen bij problemen met je toestel, alleen bij problemen met je simkaart. Mocht de reset niet hebben geholpen, wil ik je toch echt adviseren om langs te gaan bij een telefoonwinkel of contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Want als er ineens iets niet meer goed werkt in je telefoon, kun je ook met een goede werkende simkaart geen verbinding krijgen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Badge
@Samantha bedankt voor je hulp. Ik ga het even proberen.

@Fresian het merk is Doogee LeoDG280 Ik heb hem op het internet besteld en het komt uit China, maar dat zegt volgens mij niets. Bedankt voor je reactie.
Zoals ik al eerder vermoede en ik lees dat ik niet de enige ben, is er denk ik iets mis met je telefoon.

Je hebt trouwens een dual sim telefoon maar bij gebruik van een extra geheugenkaartje vervalt de mogelijkheid voor een 2e simkaart.
Ray, bedoel je 2 sd kaarten? Toch niet hè? Slechts als voorbeeld. Samsung *kan* sim 1 daarnaast sim 2. Boven sim 2 de sd slot
Badge
Hi Ray 2 simkaarten, waarvan de tweede op de eerste is getekend. Ik log in met 2 van Ziggo, ofschoon ik er maar 1 heb. Wat een sd kaart is weet ik niet. En hoe de tweede op de eerste simkaart geplaatst kan worden is me niet duidelijk. Nu de kaart gereset is door Friesian, heb ik het weer geprobeerd, maar hij doet het niet. Hij geeft aan dat de telefoon is geïnfecteerd met een virus, ofschoon ik wel een anti-virusprogramma op de telefoon heb. Daar had ik reeds twee keer een waarschuwing voor gekregen, maar ik heb er niets mee gedaan want je moet telkens weer een programma installeren bij zo,n probleem en je kan niet oneindig blijven downloaden. Weet iemand wat ik nu nog kan doen, het toestel reageert niet op tikken, dus je kan er niet inkomen, hij werkt nog steeds met G3 en de simkaart is vergrendeld.

Bedankt.
Badge
Correctie: ik log in met de simkaart van Simyo, maar er staat op de inlogpagina sim 2: Ziggo
Zoals ik het zie is de simslot als volgt opgedeeld. 2 simslots, onderin zit de standaard maat, let op hoekje aan linkerzijde bij plaatsen

Als ik het goed zie zit er rechts van de simslot een klein palletje wat je naar je toe kunt schuiven, naar beneden zeg maar richting accu.En daarop kan sim 1 (wordt met pijl aangegeven), let ook op het hoekje aan de juiste zijde waardoor contactpunten ook goed zitten., daarna terug schuiven....PIJL !:)

Rechts van de simkaarten zie je het teken van de micro sd, dus in dat vak kan de sd kaart (geheugenkaart).

Die melding, ik geloof wel dat je die krijgt, maar of het ook daadwerkelijk zo is. ik zou er Malwarebytes op zetten en dan echt helemaal zijn gang laten gaan, dus helemaal scannen laten.
Badge
Dank je wel Friesian. Ik heb wel eindelijk de juiste plaats gevonden voor de 2e simkaart en voor de sd kaart. Het toestel geeft aan dat er 2 simkaarten in zitten, maar ze hebben beiden geen bereik. Ook nadat de juiste simkaart is gereset. Ik zou nog eenextra simkaart kunnen kopen, maar of dat helpt. Kan je ook malwarebytes voor iphones ook gebruiken op een Android toestel? Of moet je speciaal voor de Android toestel. gebruiken.


@Fresian het merk is Doogee LeoDG280 Ik heb hem op het internet besteld en het komt uit China, maar dat zegt volgens mij niets. Bedankt voor je reactie.

Zoooo, verder in dit topic 😉
Dat zie ik toch een tikkeltje anders, dergelijke toestellen uit die regio zijn vaak goedkoper maar hardwarematig kunnen ze minder zijn. Ja de prijs is lager maar ergens zit hem het prijskaartje.

De 2 sim slot heb je nu kunnen testen en beiden geven geen bereik. Maar er is meer aan de hand, niet alleen Ray ook de moderator geeft het al aan, NIET alleen de antennemodule, toestel is niet in orde !

Persoonlijk zou ik door de zure appel bijten en een ander toestel aanschaffen, keuze is aan jou. Hoeft niet perse een high-end toestel te zijn. Er zijn verschillende webshops, winkels dicht bij huis met prima budget toestellen, Acer, Wiko, Huawei ook met dual sim.
Kijkshop, Coolblue, Belsimpel, Mediamarkt...

Ik heb gekeken op een paar sites m.b.t. je Doogee, deze webshops, buitenlandse daar zijn ze sold out en geen reparatie.
Misschien kun je ermee terecht naar een Turk, een telefoonwinkel, maar ook daar kosten en geen garantie op succes !

De reset maakt geen verschil, andere sim ook niet..PROBLEEM is Doogee.
De kaartlezer is niet stuk, want beide sims worden herkend..

Zoals gezegd de keuze is aan jou maar ik zou het wel weten, een ander toestel..
Ben wel benieuwd. ..:)

Suuk 6.
Badge
Dank je wel allemaal voor jullie hulp;. Misschien moet ik me maar erbij neerleggen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Norali,

Oh, ik vind het erg vervelend dat het probleem met je telefoon blijft bestaan. :(

Ik ben het eens met Friesian en denk dat jij je telefoon het beste kunt laten nakijken door een telefoonwinkel.

Als je andere vragen hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten!

Hartelijke groet,
Asma
Badge
Ik heb mijn toestel teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, met een andere simkaart heb ik wel bereik, maar die van simyo is vergrendeld. dus wil ik graag een nieuwe simkaart , want ik vind het toch raar dat het toestel wel bereik heeft met een andere simkaart, maar niet met die van simyo.

gr.
Als er sprake is van een simlock dan helpt een andere Simyo kaart niet. Welke provider is de andere kaart die werkt?
Ik lees onderstaand op tweakers;


SIM beheer
De Doogee Leo DG280 is een dual SIM - dual stand-by telefoon wat will zeggen dat je gelijktijdig 2 SIM kaarten kunt hebben maar dat maar 1 SIM kaart gelijktijdig actief kan zijn. Beide SIM kaarten kunnen niet gelijktijdig 3G zijn, via Instellingen is aan te geven welke SIM kaart 3G toegewezen moet krijgen.

https://tweakers.net/productreview/110403/doogee-leo-dg280-cyaan.html
Ray, qua bereik mag dat geen verschil geven, om het anders te zeggen, beide simkaarten zouden signaalbalkjes moeten geven.
Zo staat het er niet 🙂

Reageer