.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in het buitenland?

  • 26 October 2017
  • 22 reacties
  • 1888 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben nu in Spanje en kan niet bellen/sms-en of internetten, want de simkaart vindt geen bereik. Bellen in het buitenland staat aan, ik heb handmatig een netwerk gezocht, ik heb de telefoon aan en uit gezet enzovoorts. Maar zonder het gewenste resultaat. Wat gaat er mis?
icon

Beste antwoord door Caspar 27 October 2017, 13:06

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Valenire,

Voor bellen in het buitenland hoort het voldoende als de optie aanstaat in Mijn Simyo, omdat je al naar netwerken hebt gezocht, zonder succes, zie ik 2 mogelijke oorzaken:

Er is geen bereik op de plaats waar je bent met een provider die een contract heeft met KPN/Simyo
Je simkaart doet het niet goed.

Voor het eerste heb ik geen oplossing
Als het je simkaart is kan je proberen of deze het in een andere simlockvrije telefoon het wel doet en of die andere simkaart het in jouw telefoon doet. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem ligt.

Een moderator kan de buitenlandoptie op jouw simkaart resetten.

Laat je weten of het lukt?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Valenire,

Welkom op 't forum :)

Balen dat je geen netwerk in het buitenland hebt! Goed van je dat je handmatig een ander netwerk hebt gezocht. Jammer dat het niet heeft geholpen.

Ik heb je simkaart gereset, inclusief de instellingen voor het buitenland. Doe even je toestel voor 10 minuten uit. Kan je daarna weer een netwerk vinden?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Frans en Caspar,

Dank jullie wel voor de hulp. Helaas werkt simkaart nog altijd niet...

Nog andere ideeën?

Groet, Irene
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Valenire,

Jeetje, wat gek dat je nog steeds geen service kunt verkrijgen!

Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad. Mijn collega heeft ervoor gezorgd dat het voor je mogelijk is om je aansluiting te gebruiken in het buitenland. Kun je mij laten weten of je inmiddels bereik hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma,

Late reactie, maar nee. Het heeft niet gewerkt, heb nog altijd niks aan deze simkaart in het buitenland...

Groet, Irene
Reputatie 7
Badge +10
Hi Irene,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt! Wil je uitproberen wat er gebeurt als je je simkaart in een ander toestel stopt? Kun je dan wel bellen en sms'en? Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt, dus je kunt niet internetten in het buitenland. Dat kan alleen met een Sim Only abonnement.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Beste Simyo,

Ik ben op dit moment in de Verenigde Staten en mijn toestel kan geen netwerkverbinding maken.

Wel heb ik alle stappen doorlopen om dit probleem op te lossen, met uitzondering van "handmatig zoeken" naar een netwerk, omdat ik een relatief oud toestel heb (Nokia 200). Ik heb mijn sim-kaart "gewoon" ingeplugd, echter wordt op het display van mijn scherm aangegeven dat er geen sim-kaart wordt herkend. Hierdoor heb ik helaas geen netwerkverbinding en kan geen gebruik maken van mijn telefoon. Ik heb vorig jaar augustus een vervangende sim-kaart van jullie gekregen (type NFC) en mijn sim-kaart nummer is 8*******.

Wat kan ik het beste doen om mijn toestel weer aan de praat te krijgen?

Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,

Feraaz Jahangier
Hoi @King23

Ik durf het niet met de volle 100% zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat je Nokia 200 niet geschikt is voor het netwerk in de VS. Volgens de specificaties werkt jouw telefoon met de frequenties van 900 en 1800 MHz en gebruiken ze in de VS 850 en 1900 MHz.

Misschien dat @Groentjuh mijn verhaal kan bevestigen of kan corrigeren?
Hoi Ray,

Dank voor je reactie.

De optie "bellen in en naar het buitenland" is gewoon ingeschakeld.

Mijn sim-kaart zou dan zonder problemen verbinding moeten maken.

Zou het misschien kunnen komen door mijn vervangende sim-kaart?

Ik ben totaal a-technisch en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Hoi King23

Wanneer er geen simkaart wordt herkend zou ik eerst eens een kruistest plegen.
Jouw telefoon andere simkaart, jouw simkaart andere telefoon.

Ray, Groentjuh en ik wij zijn medeklanten. Een moderator is een medewerker van Simyo die zich ook nog zal melden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @King23

Ik durf het niet met de volle 100% zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat je Nokia 200 niet geschikt is voor het netwerk in de VS. Volgens de specificaties werkt jouw telefoon met de frequenties van 900 en 1800 MHz en gebruiken ze in de VS 850 en 1900 MHz.

Als dit inderdaad je toestel is, dan heb je een probleem erbij. Je toestel kan dan naar alle waarschijnlijkheid, nadat de simkaart herkend is, geen netwerken vinden. Dat toestel is dual-band en je hebt quad-band nodig.

Voordat je tegen dat probleem aanloopt, moet je toestel eerst je simkaart herkennen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi King23,

Welkom op het Simyo Forum!

Allereerst wil ik even aangeven dat ik het door jou vermelde simkaartnummer uit je berichtje weg heb gehaald. Het gaat hier om een openbaar bericht, niet iedereen hoeft dit nummer te weten :)

Ik snap dat je ook in de Verenigde Staten bereikbaar wilt zijn! Wat vreemd dat de simkaart niet wordt herkend. Ik zie dat de instellingen op je simkaart inderdaad correct staan. Het lijkt mij ook niet dat het probleem door het kaartje ontstaat. Toch heb ik voor de zekerheid een reset op je simkaart gedaan. Daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Laat je me weten of dit helpt?

Daarnaast wil ik de kruistest die Friesian oppert aanbevelen. Wat betreft de frequentie, waar Ray en Groentjuh het over hebben, dat is iets wat we ook nog moeten bekijken.

Ray, Friesian en Groentjuh, bedankt voor jullie hulp en reacties :)

Groetjes,
Niels
Beste Niels,

Hartelijk bedankt voor je e-mail.

Ik heb mijn telefoon uitgeschakeld en weer ingeschakeld om netwerkverbinding te kunnen maken.

Ik heb de kruistest niet kunnen doen, vanwege het feit dat ik geen andere telefoon en sim-kaart heb.

Dit betekent helaas dat ik vooralsnog geen gebruik kan maken van de mobiele diensten van Simyo.

Wat kan ik nu nog verder doen?

Met vriendelijke groet,

Feraaz Jahangier
Reputatie 7
Badge +9
Het enige wat je nu nog kan doen is een, goedkoop, toestel daar kopen als je jouw Simyo simkaart wilt gebruiken.
Hou wel rekening met de hoge tarieven!

Een Amerikaanse simkaart werkt ook niet in jouw toestel omdat jouw toestel de Amerikaanse frequenties niet ondersteunt.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Faraaz,

Ai echt onhandig dat het niet wil lukken met jouw telefoon en simkaart verbinding te krijgen in de VS. Dat schiet niet erg op natuurlijk.

De stappen die Niels aangaf zijn bedoeld om uit te sluiten of het aan je simkaart of telefoon ligt. Kun je de kruistest niet uitvoeren dan wordt het lastig om dat na te gaan. Het lijkt erop dat franswon nog wat dieper heeft gegraven en erachter is gekomen dat het aan de (niet-)ondersteunde frequenties van je telefoon zal liggen. In dat geval is het aanschaffen van een eenvoudige telefoon (evt met simkaart) op locatie je beste optie. Ben je lange tijd in Amerika? Dan raad ik het je sowieso aan om te doen zodat je toch bereikbaar bent.

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen?

Dank voor het onderzoeken en meedenken franswon! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Het uitzoekwerk was al gedaan door @Groentjuh
Dus @Thomas credits gaan naar hem.
Reputatie 6
Badge +4
Het uitzoekwerk was al gedaan door @Groentjuh
Dus @Thomas credits gaan naar hem.


Ah kijk! Groentjuh bedankt bij dezen. 🙂
Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar wat is er dan onderzocht en door wie? Volgens mij heb ik het één en ander uitgezocht en omdat ik toch nog twijfelde @Groentjuh gevraagd of hij het kan bevestigen of corrigeren. En volgens mij deed hij dat vervolgens nog met wat extra uitleg (waarvoor dus dank).

Maar nogmaals, het boeit mij verder niet zo..
Reputatie 7
Badge +9
Natuurlijk ook jij jouw credits @Ray
Ik heb de thread niet helemaal gevolgd. Zag alleen dat ik bedankt werd voor iets wat ik niet heb gedaan.
Paerdjuh zegt, zolang de klant maar goed wordt geholpen maakt het idd niet veel uit. 😎
Even ter informatie. Er wordt gesproken over dual-band, quad-band maar het is misschien wel interessant om te kijken naar of een quad-band of een tri-band telefoon.

Meer informatie over tri-band vindt je HIER.
Reputatie 6
Badge +5
Ray, franswon en Friesian, jullie hebben met gebundelde kracht de klant geholpen :)

Nog bedankt voor het delen van de link, Friesian!

Groetjes,
Niels

Reageer