Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in het buitenland?

  • 26 oktober 2017
  • 22 reacties
  • 1304 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben nu in Spanje en kan niet bellen/sms-en of internetten, want de simkaart vindt geen bereik. Bellen in het buitenland staat aan, ik heb handmatig een netwerk gezocht, ik heb de telefoon aan en uit gezet enzovoorts. Maar zonder het gewenste resultaat. Wat gaat er mis?
icon

Beste antwoord door Caspar 27 oktober 2017, 13:06

Hoi Valenire,



Welkom op 't forum :)



Balen dat je geen netwerk in het buitenland hebt! Goed van je dat je handmatig een ander netwerk hebt gezocht. Jammer dat het niet heeft geholpen.



Ik heb je simkaart gereset, inclusief de instellingen voor het buitenland. Doe even je toestel voor 10 minuten uit. Kan je daarna weer een netwerk vinden?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Valenire,

Voor bellen in het buitenland hoort het voldoende als de optie aanstaat in Mijn Simyo, omdat je al naar netwerken hebt gezocht, zonder succes, zie ik 2 mogelijke oorzaken:

Er is geen bereik op de plaats waar je bent met een provider die een contract heeft met KPN/Simyo
Je simkaart doet het niet goed.

Voor het eerste heb ik geen oplossing
Als het je simkaart is kan je proberen of deze het in een andere simlockvrije telefoon het wel doet en of die andere simkaart het in jouw telefoon doet. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem ligt.

Een moderator kan de buitenlandoptie op jouw simkaart resetten.

Laat je weten of het lukt?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Valenire,

Welkom op 't forum :)

Balen dat je geen netwerk in het buitenland hebt! Goed van je dat je handmatig een ander netwerk hebt gezocht. Jammer dat het niet heeft geholpen.

Ik heb je simkaart gereset, inclusief de instellingen voor het buitenland. Doe even je toestel voor 10 minuten uit. Kan je daarna weer een netwerk vinden?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Frans en Caspar,

Dank jullie wel voor de hulp. Helaas werkt simkaart nog altijd niet...

Nog andere ideeën?

Groet, Irene
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Valenire,

Jeetje, wat gek dat je nog steeds geen service kunt verkrijgen!

Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad. Mijn collega heeft ervoor gezorgd dat het voor je mogelijk is om je aansluiting te gebruiken in het buitenland. Kun je mij laten weten of je inmiddels bereik hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma,

Late reactie, maar nee. Het heeft niet gewerkt, heb nog altijd niks aan deze simkaart in het buitenland...

Groet, Irene
Reputatie 7
Badge +10
Hi Irene,

Wat jammer dat het nog steeds niet werkt! Wil je uitproberen wat er gebeurt als je je simkaart in een ander toestel stopt? Kun je dan wel bellen en sms'en? Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt, dus je kunt niet internetten in het buitenland. Dat kan alleen met een Sim Only abonnement.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Beste Simyo,

Ik ben op dit moment in de Verenigde Staten en mijn toestel kan geen netwerkverbinding maken.

Wel heb ik alle stappen doorlopen om dit probleem op te lossen, met uitzondering van "handmatig zoeken" naar een netwerk, omdat ik een relatief oud toestel heb (Nokia 200). Ik heb mijn sim-kaart "gewoon" ingeplugd, echter wordt op het display van mijn scherm aangegeven dat er geen sim-kaart wordt herkend. Hierdoor heb ik helaas geen netwerkverbinding en kan geen gebruik maken van mijn telefoon. Ik heb vorig jaar augustus een vervangende sim-kaart van jullie gekregen (type NFC) en mijn sim-kaart nummer is 8*******.

Wat kan ik het beste doen om mijn toestel weer aan de praat te krijgen?

Graag verneem ik zo spoedig mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,

Feraaz Jahangier
Reputatie 7
Hoi @King23

Ik durf het niet met de volle 100% zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat je Nokia 200 niet geschikt is voor het netwerk in de VS. Volgens de specificaties werkt jouw telefoon met de frequenties van 900 en 1800 MHz en gebruiken ze in de VS 850 en 1900 MHz.

Misschien dat @Groentjuh mijn verhaal kan bevestigen of kan corrigeren?
Hoi Ray,

Dank voor je reactie.

De optie "bellen in en naar het buitenland" is gewoon ingeschakeld.

Mijn sim-kaart zou dan zonder problemen verbinding moeten maken.

Zou het misschien kunnen komen door mijn vervangende sim-kaart?

Ik ben totaal a-technisch en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Hoi King23

Wanneer er geen simkaart wordt herkend zou ik eerst eens een kruistest plegen.
Jouw telefoon andere simkaart, jouw simkaart andere telefoon.

Ray, Groentjuh en ik wij zijn medeklanten. Een moderator is een medewerker van Simyo die zich ook nog zal melden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @King23

Ik durf het niet met de volle 100% zekerheid te zeggen maar ik vermoed dat je Nokia 200 niet geschikt is voor het netwerk in de VS. Volgens de specificaties werkt jouw telefoon met de frequenties van 900 en 1800 MHz en gebruiken ze in de VS 850 en 1900 MHz.

Als dit inderdaad je toestel is, dan heb je een probleem erbij. Je toestel kan dan naar alle waarschijnlijkheid, nadat de simkaart herkend is, geen netwerken vinden. Dat toestel is dual-band en je hebt quad-band nodig.

Voordat je tegen dat probleem aanloopt, moet je toestel eerst je simkaart herkennen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi King23,

Welkom op het Simyo Forum!

Allereerst wil ik even aangeven dat ik het door jou vermelde simkaartnummer uit je berichtje weg heb gehaald. Het gaat hier om een openbaar bericht, niet iedereen hoeft dit nummer te weten :)

Ik snap dat je ook in de Verenigde Staten bereikbaar wilt zijn! Wat vreemd dat de simkaart niet wordt herkend. Ik zie dat de instellingen op je simkaart inderdaad correct staan. Het lijkt mij ook niet dat het probleem door het kaartje ontstaat. Toch heb ik voor de zekerheid een reset op je simkaart gedaan. Daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Laat je me weten of dit helpt?

Daarnaast wil ik de kruistest die Friesian oppert aanbevelen. Wat betreft de frequentie, waar Ray en Groentjuh het over hebben, dat is iets wat we ook nog moeten bekijken.

Ray, Friesian en Groentjuh, bedankt voor jullie hulp en reacties :)

Groetjes,
Niels
Beste Niels,

Hartelijk bedankt voor je e-mail.

Ik heb mijn telefoon uitgeschakeld en weer ingeschakeld om netwerkverbinding te kunnen maken.

Ik heb de kruistest niet kunnen doen, vanwege het feit dat ik geen andere telefoon en sim-kaart heb.

Dit betekent helaas dat ik vooralsnog geen gebruik kan maken van de mobiele diensten van Simyo.

Wat kan ik nu nog verder doen?

Met vriendelijke groet,

Feraaz Jahangier
Reputatie 7
Badge +9
Het enige wat je nu nog kan doen is een, goedkoop, toestel daar kopen als je jouw Simyo simkaart wilt gebruiken.
Hou wel rekening met de hoge tarieven!

Een Amerikaanse simkaart werkt ook niet in jouw toestel omdat jouw toestel de Amerikaanse frequenties niet ondersteunt.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Faraaz,

Ai echt onhandig dat het niet wil lukken met jouw telefoon en simkaart verbinding te krijgen in de VS. Dat schiet niet erg op natuurlijk.

De stappen die Niels aangaf zijn bedoeld om uit te sluiten of het aan je simkaart of telefoon ligt. Kun je de kruistest niet uitvoeren dan wordt het lastig om dat na te gaan. Het lijkt erop dat franswon nog wat dieper heeft gegraven en erachter is gekomen dat het aan de (niet-)ondersteunde frequenties van je telefoon zal liggen. In dat geval is het aanschaffen van een eenvoudige telefoon (evt met simkaart) op locatie je beste optie. Ben je lange tijd in Amerika? Dan raad ik het je sowieso aan om te doen zodat je toch bereikbaar bent.

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen?

Dank voor het onderzoeken en meedenken franswon! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Het uitzoekwerk was al gedaan door @Groentjuh
Dus @Thomas credits gaan naar hem.
Reputatie 6
Badge +4
Het uitzoekwerk was al gedaan door @Groentjuh
Dus @Thomas credits gaan naar hem.


Ah kijk! Groentjuh bedankt bij dezen. 🙂
Reputatie 7
Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar wat is er dan onderzocht en door wie? Volgens mij heb ik het één en ander uitgezocht en omdat ik toch nog twijfelde @Groentjuh gevraagd of hij het kan bevestigen of corrigeren. En volgens mij deed hij dat vervolgens nog met wat extra uitleg (waarvoor dus dank).

Maar nogmaals, het boeit mij verder niet zo..
Reputatie 7
Badge +9
Natuurlijk ook jij jouw credits @Ray
Ik heb de thread niet helemaal gevolgd. Zag alleen dat ik bedankt werd voor iets wat ik niet heb gedaan.
Paerdjuh zegt, zolang de klant maar goed wordt geholpen maakt het idd niet veel uit. 😎
Even ter informatie. Er wordt gesproken over dual-band, quad-band maar het is misschien wel interessant om te kijken naar of een quad-band of een tri-band telefoon.

Meer informatie over tri-band vindt je HIER.
Reputatie 6
Badge +5
Ray, franswon en Friesian, jullie hebben met gebundelde kracht de klant geholpen :)

Nog bedankt voor het delen van de link, Friesian!

Groetjes,
Niels

Reageer