.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in Australië?

  • 25 November 2012
  • 12 reacties
  • 864 Bekeken

Ik krijg geen toegang tot een lokaal netwerk in australië. Buitenland bellen staat aan.
Boodschap: simkaart staat toegang tot netwerk niet toe (of iets dergelijks).
Ik heb eea geprobeerd op verschillende netwerken en met verschillende toestellen (ook australische toestellen.)
Graag antwoord met spoed!!
icon

Beste antwoord door Alex 29 November 2012, 10:02

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi sneje4,

Ik zie dat je de optie 'bellen in en naar het buitenland' onlangs een aantal keer hebt uit/aan gezet. Op dit moment zou het moeten werken. Zou je je toestel even uit/aan kunnen zetten en opnieuw voor een netwerk kunnen kiezen? Ik ben benieuwd of het nu wel werkt.

Groetjes,

Alex

ik heb het zelfde probleem

Telefoon o al meerdere keren aan en uit gedaan maar zonder suc6 

 

Groetjes 

 

Jake 

 

Reputatie 7

@JHekman Heb je ook in je Mijn Simyo gebruik in het buitenland aan staan?

Ja bellen en gebeld worden in het buitenland staat aan

Reputatie 7

@JHekman Van welk (merk en model) toestel maak je gebruik?

Met blackview bv9800 en of huawei mate p20pro. En zou het ook nog in een Apple S5 kunnen proberen.

Ook op de iPhone werkt hij niet enig idee hoe Ik dit probleem kan oplossen? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JHekman, 

 

Welkom terug op ons forum! 

 

Wat ontzettend storend dat je geen verbinding krijgt in Australië! Ik kijk graag even met je mee. :)

 

Ik zie dat je ook contact hebt gehad met een collega van mij, hij heeft toen een reset voor je uitgevoerd. Dat betekend dat hij de simkaart opnieuw heeft aangeboden aan het netwerk. Heeft dit inmiddels geholpen? Anders kun je ook nog proberen om een handmatig netwerk te selecteren in de instellingen van jouw telefoon. 

 

Dit zijn de netwerken in Australië waarmee je verbinding kunt maken (Let op deze kosten gaan wel buiten de bundel om en kunnen dus hoog oplopen): 

  • Hutchison3G
  • SingTel Optus Ltd (YES Optus)
  • Telstra Corporation Ltd
  • Vodafone Network Pty Limited

 

Ik hoor graag van je of het is gelukt. 

 

Groetjes,

Tessanne 


 

 

Het werkt nu 

Hartelijk dank

  

Groetjes

 

Jake 

Reputatie 7

@JHekman Fijn zo! Maar wat was nu de oplossing? Was het de reset van de simkaart of was het het handmatig selecteren van een provider/netwerk?

NB Zoals @Tessanne aangeeft, let je wel op de kosten bij gebruikmaking van je Simyo simkaart? Deze kunnen/zullen erg hard oplopen. Als je daar aan de andere kant van de wereld veel wilt gaan bellen/internetten kun je beter een locaal simkaartje gebruiken.

Het was de reset. 

Ik heb een lokale sim,  maar heb mijn NL sim nog nodig voor login SMS  en andere dingen die zijn verbonden met mijn Nederlandse Nr en instellen van mijn nieuwe telefoon. ;) toch bedankt tho =) 

Gr

Jake

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jake, 

Fijn dat het allemaal weer werkt zoals het hoort!

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden 😊

G’day!

Groetjes, 
Bas

Reageer