.

Vraag

Waarom ontvang ik geen SMSjes vanuit Nederland in Thailand?

  • 17 October 2022
  • 3 reacties
  • 264 Bekeken

Beste mensen,

Ik ben sinds 23 september 2022 in Thailand en op mijn (Nederlandse) smartphone ontvang ik (vanuit NL) geen SMS'jes met de benodigde codes om in te loggen bij onder andere mijn Nederlandse bankrekening en zorgverzekering. Dit in tegenstelling tot 23 september 2022 toen ik nog in Nederland was.
Ter info:
a.  in 'Mijn Instellingen’ staat 'bellen in en naar het buitenland' aan ,
b.  in mijn smartphone (Xiaomi 11 Lite 5G NE,  Dual Sim) heb ik een NL Simyo simkaart en (per 26
     september 2022) ook een Thaise simkaart van AIS,
c.  op 27 september 2022 heb ik van Simyo een  ‘Welkom in Thailand’  SMS ontvangen,
d. op het beeldscherm van mijn smartphone wordt o.a. het volgende aangegeven:
    - Linksboven: AIS-simyo / AIS 
       (AIS-simyo betekent volgens mij dat mijn Simyo simkaart verbonden is met het AIS netwerk ; en
         AIS betekent volgens mij dat er een AIS simkaart in mijn smartphone is geplaatst ),
     -  Rechtsboven: een cirkeltje met daarin de letter R , twee driehoekjes bestaande uit verticale
        (vette) zwarte , en witte balkjes .​​​​​
 

Vraag:
Wat moet ik doen zodat ik vanuit NL wel de SMS'jes (met de benodigde  inlog codes) ontvang ?
Alvast dank voor uw reactie.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wiwa60,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen sms'jes ontvangt vanuit Nederland. Gaat dit enkel om sms'jes waarin codes worden verstuurd of ontvang je dit van meerdere nummers niet? Graag zou ik willen weten wat er gebeurd als je de simkaart in een ander toestel test. Dan kunnen we controleren of het aan het toestel ligt of aan de simkaart! Mocht de simkaart in een ander toestel ook geen smsjes kunnen ontvangen zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik graag een reset uit op je simkaart.

Groetjes,
Amy

Morge Amy,

In reactie op jouw bericht, waarvoor dank,  het volgende:
In tegenstelling tot mijn eerste bericht (zie onder letter d.) kan sinds gisteren mijn Simyo simkaart
geen automatische verbinding meer maken met een Thais mobiel (voorkeurs) netwerk. En als ik
handmatig een netwerk wil instellen krijg ik als zoekresultaat 15 verschillende netwerknamen te zien
(bijv. AIS 2G, dtac Trinet 3G, etc) waarvan bij 13 (v.d. 15) namen de opmerking “( verboden) “ is
aangegeven (en bij 2 dus niet).
Vervolgens (bij alle 15 netwerknamen !) gecheckt of mijn Simyo simkaart met 1 van de 15 netwerken
verbinding kan maken en wat blijkt . . . met geen v.d. 15 kan er verbinding worden gemaakt. 
( en thans wordt op het beeldscherm van mijn smartphone  o.a. het volgende aangegeven:
 - Linksboven: Geen service / AIS 
   ('Geen service’ betekent volgens mij dat mijn Simyo simkaart niet verbonden is met een Thais
     netwerk ; en AIS betekent volgens mij dat de Thaise AIS simkaart functioneert),
  -  Rechtsboven: (geen cirkeltje meer met daarin de letter R) twee driehoekjes waarvan alleen de
      rechter (AIS) bestaat uit verticale (vette) zwarte en witte balkjes .​​​​​    

Zojuist heb ik mijn Simyo simkaart in een (Thaise) smartphone getest. Conform ik hiervoor heb
aangegeven wordt bij die Thaise telefoon ook geen verbinding gemaakt tussen mijn Simyo
simkaart en een Thais netwerk, en worden er (vanzelfsprekend) ook geen SMS'jes (met de
benodigde code om in te loggen bij o.a. mijn bank en zorgverzekeraar) uit Nederland ontvangen. ​​​​​​​

Ik zal zo meteen een privebericht sturen met mijn persoonlijke gegevens zodat je op mijn simkaart
een reset kunt uitvoeren. Hopelijk kan ik dan de (dringend) benodigde SMS'jes weer uit Nederland ontvangen.  

Groet vanuit Thailand,
Wiwa60
    

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wiwa60,

Nog bedankt voor de aanvullende informatie! Zojuist hebben we via de privébox contact gehad en bleek de oplossing een reset op de simkaart en dataroaming te zijn! Fijn dat het is opgelost 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer