.

Beantwoord

Waarom krijg ik niet alle sms berichten binnen?

  • 26 March 2019
  • 3 reacties
  • 271 Bekeken

Ik bezit een Iphone 5s en kan bepaalde sms berichten niet meer ontvangen, bij vrienden gaat het wel goed, maar vanuit belgië naar mijn toestel ook niet altijd. Tevens komen berichten van Paypal niet aan, dat is erg lastig.
Toestel had van de winter een andere simkaart, nu weer die van Simyo. In het berichtencentrum staat Simyo wel aan.
Wie helpt mij verder?
icon

Beste antwoord door Kevin 26 March 2019, 14:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Peterras,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een vreemd probleem. Als ik het goed begrijp krijg je de berichten van vrienden wel binnen. Maar alle berichten vanuit het buitenland komen niet aan. Ik heb een aantal vragen voor je:

  • Weet je zeker dat de berichten die je binnenkrijgt wel sms berichten zijn. En geen iMessage berichten vanuit iPhone's?
  • Gebruiken de buitenlandse zenders wel je telefoonnummer met +316 in plaats van alleen 06?
  • Heb je de test sms binnengekregen die ik je verzonden heb?

Ik hoor het graag van je! Dan gaan we samen op zoek naar een oplossing! 🙂

Groetjes,

Kevin
Goedendag Kevin, jouw bericht heb ik ontvangen en veel heen weer bellen, bleek iemand bij Paypal te weten dat er een contrôle bericht rondging vanuit Paypal waarbij de rekeninghouder verzocht wordt om zijn tel. nr. te controleren, wanneer men dan op verzenden drukt moest er een sms komen met een 6 cijferig nummer, die kwam dus nooit.
Nu blijkt dat het betreffende bericht voor de Amerikaanse markt bedoeld was en niet voor Europa en hier dus ook niet kon werken.
De missers vanuit België moet ik nog opnemen met de verzenders.

wel bedankt voor je reactie,
Peter
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Peter,

Goed te horen dat we in ieder geval de helft van het antwoord al hebben! 🙂

Mochten er toch nog problemen zijn met de zenders vanuit België dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groetjes,

Kevin

Reageer