.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'dit nummer is niet bereikbaar'?

  • 30 September 2015
  • 4 reacties
  • 45357 Bekeken

Badge
Als men mij probeert te bellen, krijgen ze dit te horen: "dit nummer is niet bereikbaar, u wordt doorgeschakeld" terwijl mijn gsm gewoon aanstaat. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door MichD 30 September 2015, 18:41

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste appelboom,

Welkom op het forum van Simyo.

Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting.
Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.

Deze doorschakeling (en mogelijke andere ook) kun je heel gemakkelijk uitschakelen, door de volgende code in te voeren op je scherm : ##002# en vervolgens de bel-toets in te drukken.
Zet vervolgens je toestel even uit, en na 5 minuten weer aan.

Als het goed is, zou iedereen je weer normaal moeten kunnen bereiken, zonder dat ze de tekst "dit nummer is niet bereikbaar, u wordt doorgeschakeld" te horen krijgen.

Laat even weten of het heeft gewerkt!
Fijne avond.
Badge
Bedankt MichD dat is de oplossing. Mijn telefoon doet het weer, ik kan weer gebeld worden. Volgens mij ben ik al in maanden niet gebeld (of lukte dit niet). Mijn vraag is dan ook: hoe kan het dat de telefoon op doorschakelen stond?
Op internet lees ik dat ik dan **21* moet intikken, en dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Reputatie 4
Badge +8
Beste appelboom,

Fijn om te horen, dat mijn oplossing heeft geholpen.
Nu ben je weer goed bereikbaar voor iedereen, en dat was tenslotte ook de bedoeling.

Hoe het is gekomen dat die doorschakeling erop stond, is moeilijk aan te geven.
Misschien heb jezelf per ongeluk (zonder dat je er zelf erg in had) iets geactiveerd, of is het in de centrale van KPN niet helemaal lekker gegaan.
Wat het ook mag zijn geweest, het belangrijkste is dat je nu weer bereikbaar bent.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi appelboom,

Wat goed om te zien dat je vraag als is beantwoord door MichD. Hoe dit precies komt kunnen wij ook niet meer achterhalen. De meest voorkomende redenen is dat deze code ingevoerd in je broekzak. Die horen we erg vaak 😉.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, zien we je dan terug op het Simyo forum?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord MichD 🙂!

Reageer